حشرات جایگزین پروتیین

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تحقیقات اخیر دانشمندان حدود 1900 حشره را با سطوح مختلف پروتئین برای مصرف بی خطر طبقه بندی کرده است. مواد اولیه مورد استفاده در صنایع غذایی حیوانات، بیشتر بر اساس گوشت قرمز و سفید و سویا است. اما این منابع نمی تواند در دراز مدت پایدار باشند. در مورد پایداری پروتئین های جدید، آنها از آب ، زمین و خوراک بسیار کمتری استفاده می کنند.

استفاده از حشرات خوراکی خبر خوبی برای تامین کنندگان خوراک ماهی می باشد. آنها دیگر مجبور نیستند از پودر ماهی ناپایدار استفاده کنند ، زیرا حشرات مشخصات تغذیه ای بسیار مشابهی را نشان می دهند.

 

این حشرات دارای محتوای پروتئینی غنی هستند، که بر موضع  سازمان ملل متحد  در مورد مصرف حشرات خوراکی ، به ویژه برای حمایت از مبارزه با گرسنگی در جهان ، تأکید می کند.

گفته می شود حشرات دارای مشخصات تغذیه ای بالایی هستند که قابل مقایسه با سایر منابع طبیعی پروتئین از جمله گوشت ، ماهی یا مرغ است. حشرات خشک شده می توانند دارای محتوای پروتئینی بین 50 تا 70 درصد و محتوای چربی آنها بین 10 تا 20 درصد باشد. به طور کلی ، مشخصات تغذیه ای حشرات آنها را جایگزین مناسبی برای فرآورده های فرعی گوشت و سویا می کند ، به ویژه با توجه به جنبه پایداری کشاورزی آنها.

مشخص شده است که حشرات خوراکی دارای پروتئین و آهن بالایی هستند ، به ویژه در مقایسه با پروتئین های گوشت.

مطالعات نشان داده است که برخی از حشرات چهار برابر بیشتر از سایر منابع غذایی پروتئین دارند.