تغذیه پرندگان

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی از تحقیقات اخیر انگلستان پیامدهای ناخواسته تغذیه پرندگان را توصیف می کند. این اثر شامل اعضای خانواده جوجه ها می شود ، بنابراین این تحقیق ممکن است برای جانوران و پرندگان محلی ما قابل اجرا باشد. یکی از پیامدهای ناخواسته تغذیه پرندگان این است که تجمع پرندگان می تواند گسترش سریع بیماریهای عفونی را تسهیل کند.

 کیت لی و همکارانش تاثیرات تغذیه کننده پرندگان باغی در انگلستان را مورد بررسی قرار دادند. طی 40 سال گذشته ، تعداد گونه هایی که از فیدر استفاده می کنند، در سطح باغ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. علاوه بر این ، تعداد زیادی از پرندگان استفاده کننده از تغذیه کننده تعداد جمعیت رو به رشد را نشان می دهند، در حالی که جمعیت گونه هایی که از تغذیه کننده استفاده نمی کنند ثابت مانده است.

 

بچه بیدها در لانه هایی که پرندگان به صورت مکرر به جوجه های خود غذا می دهند کمتر دیده میشوند. کاهش بچه بیدها در لانه پرندگان در نهایت منجر به افزایش بیدهای آبی می شوند. بیدهای آبی رقابتی تنگاتنگ با بچه بیدها برسر تصاحب حفره های آشیانه  دارند. حدود 40% از جایگیری های بچه بیدها  در حفره های لانه با شکست مواجه می شوند زیرا بیدهای آبی بر آنها غلبه می کنند. بنابراین ، یکی از پیامدهای ناخواسته تغذیه کنندگان باغ ، کاهش بچه های بید است.

ما می دانیم که غذا دادن به پرندگان بقای آنها را افزایش می دهد اما پرندگان به ما وابسته نمی شوند.