اشتباهات خطرناک

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، نکاتی وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می توان از مبتلا شدن به بیماری در حیوان خانگی شما جلوگیری کرد.

هنگامی که شما برای قدم زدن با سگ خود به بیرون از منزل می روید، اگر سگ شما آموزش درستی ندیده باشد باید بسیار مراقب رفتار او باشید. بسیاری از حوادث در حین پیاده روی های روزمره رخ می دهد .

پس از قدم زدن در طبیعت ،حتما سگ خود را از جهت وجود داشتن کک و کنه چک کنید. این میکروارگانیسم ها  می توانند باعث بیماری های جدی در گربه ها و سگ ها شوند و بقیه اعضای خانواده را در معرض خطر قرار دهند. اگر کک و کنه ها را بر روی بدن حیوان خانگی خود پیدا کردید ، آن را با موچین بردارید. 

 

اگر حیوان خانگی شما یک تکه طاسی گرد بر روی بدنش دارد، به احتمال زیاد بیماری قارچی می تواند سبب بروز آن باشد. 

کرم های گرد انگل های رایج در سگ و گربه هستند. آنها باعث اسهال و استفراغ می شوند و ممکن است منجر به بیماری  های جدی شوند. اما کرم ها و انگل ها تهدیدی برای انسان ها نیز هستند. 

کک ها به سرعت در پوست حیوان خانگی ، مخصوصاً در تابستان و پاییز ، بستری ایجاد می کنند و بدن حیوان خانگی شما را با تخم خود پر می کنند. ککها همچنین می توانند بیماریهای جدی از جمله طاعون را به افراد منتقل کنند.

میلیون ها سگ و گربه در خیابان ها بدون سرپرست زندگی می کنند که به دلیل زایمان ناخواسته جان خود را از دست می دهند. با این وجود ، بسیاری از مردم تمایلی به عقیم سازی حیوانات خانگی خود ندارند. واقعیت این است که این یک انتخاب درست برای یک حیوان است. عقیم سازی خطر ابتلا به سرطان سینه در جنس ماده و سرطان بیضه در جنس نر را کاهش می دهد.