محافظت و پیشگیری از بیماری در حیوانات خانگی

 به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، حیوانات خانگی می توانند به انواع مختلفی از بیماری ها مبتلا شوند. این بیماری ها بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد و می تواند به شما نیز منتقل شود. برای محافظت از حیوان خود باید چند نکته را در نظر بگیرید.

واکسیناسیون : یکی از بهترین راه هایی که می توانید حیوان خانگی خود را در برابر بیماری ها محافظت کنید، واکسن است . با واکسینه کردن حیوان می توانید از برخی بیماریهایی جلوگیری کنید که عبارتند از:

 بوردتلا، کرم های روده، لپتوسپیروز، بیماری لایم، پاروویروس و هاری. برخی از واکسن ها ممکن است هر چند سال یکبار به تقویت کننده نیاز داشته باشند.

از داروهای پیشگیرانه استفاده کنید : کک ها و کنه ها مسائلی رایج برای گربه ها و سگ ها هستند ، به ویژه حیوانات خانگی که مقداری از زمان خود را در خارج از خانه می گذرانند. این انگل ها تحریک کننده بیماری هستند و می توانند ناقل بیماری باشند. کنه ها می توانند گسترش یابند و باعث بیماری های آناپلاسموز، بارتونلا و بیماری لایم شوند.

 

 وقتی حیوانات خانگی شما وارد خانه می شوند ، آنها را بررسی کنید.

اگر حیوان خانگی شما زمان زیادی را در بیرون از خانه می گذراند ، آنها را از نظر وجود کک و کنه بررسی کنید، حتی اگر از داروهای پیشگیرانه استفاده می کنید. در صورت سهولت در انجام این کار می توانید از امکان انگل تراپی در منزل سامانه دامپزشک بهره مند شوید.

حیوانات خانگی اغلب علائم بیماری را نشان می دهند اما برخی از علائم بیماری فوراً قابل شناسایی نیستند. معاینات سالیانه توسط دامپزشک حرفه ای می تواند به کشف مسائلی از جمله بیماری هایی که احتمالاً نمی دانید حیوان خانگی شما دارد ، کمک کند.

دستان خود را کاملاً بشویید : از آنجا که بسیاری از بیماری ها از حیوان به انسان منتقل می شوند ، مراقبت از خود نیز مهم است. برای جلوگیری از ابتلا به هر چیزی ، همیشه بعد از نوازش ، دست زدن به غذای حیوانات خانگی و تمیز کردن آنها ، دستان خود را کاملاً بشویید.