مشکلات مقعدی در گربه ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  گربه شما دارای 2 عدد کیسه مقعدی می باشد که آشنایی با وظایف و مشکلات آن به سلامت گربه شما کمک خواهد کرد . 

مشکلات رایج

غدد گربه شما ممکن است مسدود ، دچار عفونت یا آبسه شود. این بیماری در سگها بسیار رایج است ، اما در گربه ها نیز اتفاق می افتد.

1. ضربه زدن : شایع ترین مشکل زمانی اتفاق می افتد که مجرای تخلیه ترشحات کیسه مقعدی ، مسدود می شود. فشار زیاد می شود و دفع مدفوع برای گربه دردناک می شود. همچنین ممکن است یبوست داشته باشند.

2. عفونت : هنگامی که باکتری ها در کیسه های مقعدی جمع می شوند ، می توانند باعث عفونت شوند. ممکن است آنقدر دردناک و خارش دار شود که گربه شما ممکن است علائم ترس یا عصبانیت را نشان دهد.درمان فوری عفونت مهم است وگرنه ممکن است به آبسه تبدیل شود .

(در زمان بروز مشکلات و خطرات احتمالی برای حیوان خانگی شما در مرحله اول آرامش خود را حفظ کرده و فقط با شماره 02128426719 تماس بگیرید تا دامپزشکان سامانه شما را راهنمایی کنند )

 

3. آبسه: آبسه یک توده چرک متورم و حساس است. این دردناک تر از این دو مورد قبل است و قبل از پاره شدن باید بریده و تخلیه شود.

شما باید به دنبال تغییراتی در رفتار گربه خود باشید . علائم رایج عبارتند از:

گربه شما ممکن است قسمت انتهایی خود را روی زمین بکشد.

آنها ممکن است بیش از حد معمول به دنبال دم خود باشند.

گربه شما ممکن است مکرراً  نزدیکی دم خود را  لیس بزند یا گاز بگیرد.

گربه شما ممکن است در نزدیکی دم خود درد داشته باشد. هنگام دفع مدفوع ممکن است فشار بیاورند. همچنین ممکن است نشستن برای آنها دردناک باشد.

نواحی کنار مقعد آنها ممکن است متورم شوند. ممکن است بتوانید توده های تحت تأثیر  را در این زمینه احساس کنید.

در صورت مشاهده این علائم ، سریعا در  سامانه دامپزشک در خواست ویزیت عمومی در منزل داشته باشید .

دامپزشک معمولاً می تواند کیسه های مقعدی درگیر گربه شما را با دست خارج کند.اگر محتویات سخت یا خشک هستند ، ممکن است سعی کنند آنها را نرم کنند. آنها همچنین ممکن است فیبر اضافی به گربه شما بدهند که باعث جمع شدن مدفوع گربه ها شده و عبور از آن را آسان تر می کند.

اگر به نظر می رسد گربه شما درد میکشد ، دامپزشک شما ممکن است داروهای مسکن به او بدهد. همچنین ممکن است از آرام بخش برای حفظ آرامش استفاده کنند ولی به شما توصیه میکنیم به صورت ناآگاهانه و بدون مشورت از هیچگونه دارویی استفاده نکنید و سریعا در سامانه دامپزشک درخواست مشاوره تلفنی یا درخواست ویزیت عمومی در منزل داشته باشید .