غذاهای مناسب برای تغذیه همستر

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در بیشتر موارد ، همسترها نیازی به غذاهای مختلف ندارند. با این حال ، حیوان خانگی شما به یک پلت تجاری با کیفیت بالا به عنوان یک رژیم غذایی اصلی برای رفع نیازهای تغذیه ای خود نیاز دارد. علاوه بر وعده های غذایی روزانه آنها ، بهتر است که کمی تنوع در قالب غذاهای مختلف به آنها ارائه دهیم.

به یاد داشته باشید ، غذاهای خوراکی هرگز نباید بیش از 10 % از رژیم غذایی کل حیوان خانگی شما را تشکیل دهند و تغییرات چشمگیری در رژیم غذایی همستر شما ایجاد نکند ، زیرا می تواند به همستر شما فشار وارد کند و سبب ایجاد بیماری شود. اگر می خواهید رژیم غذایی اولیه آنها را تغییر دهید ، این کار را به تدریج انجام دهید.

شاید تعجب کنید که بدانید همستر ها پرخوری نمی کنند، بنابراین حتماً ظرف غذا را همیشه پر نگه دارید. رژیم متعادل همستر شامل یک غذای خشک و پلت شده با کیفیت بالا است که به طور خاص برای تغذیه متعادل مناسب با دوز ایده آل روزانه ویتامین ها و مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری تهیه شده است.

 

دانه ها : غذای اصلی همسترها می باشند. شما باید روزانه تقریباً یک قاشق غذاخوری غذا به او بدهید. غلات پروتئین و کربوهیدرات را به آن ها  ارائه می دهند. از آجیل های چرب (بادام زمینی و تخمه آفتابگردان) بیش از حد استفاده نکنید زیرا باعث چاقی می شوند. 

سبزیجات: سبزیجات تازه و ارگانیک بهترین هستند. کاهو،  هویج ، کلم بروکلی ، اسفناج ، کنگر فرنگی و سایر سبزیجات سبز تیره انتخاب های عالی هستند. از کاهو و سایر سبزیجات یا میوه ها (مانند هندوانه) که دارای آب زیاد هستند خودداری کنید زیرا می توانند باعث اسهال شوند. به خاطر داشته باشید که سبزیجات را کاملاً بشویید تا آثار سموم مضر از بین برود.

میوه ها : همسترها عاشق سیب ، گلابی ، توت فرنگی و موز هستند. آنها باید در حد اعتدال ، به عنوان مکمل رژیم غذایی معمول تجویز شوند. اطمینان حاصل کنید که سبزیجات یا میوه هایی که در طول 24 ساعت خورده نشده اند را از ظرف غذابشان حذف کنید.