همه چیز درباره اسب کلایدسدیل (Clydesdale)

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  در این مقاله به برخی از مشخصات و تغذیه کلایدسدیل ها اشاره شده است.

اندازه

اندازه Clydesdales نر بالغ حدود 1.7-1.9 متر یا 5.7-6.3 فوت است. میانگین وزن در اسب نر بین 771 تا 998 کیلوگرم (1700-2200 پوند) است.اندازه ماده های بالغ حدود 1.6-1.7 متر یا 5.3-5.7 فوت است. میانگین وزن اسب ماده 680 تا 771 کیلوگرم (1500 تا 2000 پوند) است.

فرم بدن

Clydesdale یک اسب فوق العاده قوی و دارای سینه ای بشکه ای شکل است. در واقع در گذشته این نژاد برای حمل و نقل و انجام کارهای مزرعه پرورش داده می شد.

 

رنگ

رایج ترین رنگهای کلایدسدیل عبارتند از قهوه ای ماهون و قهوه ای تیره ، اگرچه برخی ممکن است خاکستری ، مشکی یا زرد با موهای سفید باشند. علائم سفید روی صورت ، پاها و گاهی روی بدن مشخصه این نژاد است.

سر

سر دارای یک پوزه نسبتاً کشیده است که فضا را برای دندان ها فراهم می کند. گوش های این نژاد فوق العاده متحرک هستند. اسب می تواند گوش های خود را به سمت صدا به راحتی حرکت دهد.

دمای بدن

دمای بدن کلایدسدیل 38 درجه سانتی گراد (101 درجه فارنهایت) است.

مقدار رژیم غذایی

هر کلایدسدیل تقریباً 20 کوارت (19 لیتر) غذا ، 40 تا 50 پوند (18 تا 23 کیلوگرم) یونجه و 30 گالن (114 لیتر) آب هر روز مصرف می کند. هر Clydesdale دو بار در روز و چهار تا هفت بار در روز غلات تغذیه می کند. هر دو ساعت به آنها آب باید آب دهید.

سن

هنگامی که کلایدسالد به سن نوجوانی می رسد ، برخی از آنها روی صورتشان سفیدتر می شوند.

تولید مثل

Clydesdales تقریباً در سه تا چهار سالگی به بلوغ جنسی می رسد، و دوره بارداری برای  11 ماه باردار است. Clydesdales عموماً یک کره اسب در سال به دنیا می آورد. یک کره اسب شش ماه اول خود را در کنار مادرش می گذراند و در دوران بلوغ به سرعت رشد می کند. در اواخر آن زمان ، کره اسب به مخلوطی از خوراک و سایر مواد مغذی شیر تغذیه می شود.

چشایی

حس چشایی اسب به خوبی توسعه یافته است. Clydesdales قادر به تشخیص نمک از شیرینی است.

بویایی

حس بویایی کلایدسدیل قوی است. مادیان (اسبهای ماده) کره های اسب خود را با بو تشخیص می دهند. اسب های وحشی برای ردیابی همسایگان خود از بو استفاده می کنند. برای اسب ها ، ادرار و مدفوع بوی اجتماعی دارند.