طوطی خاکستری آفریقایی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، همانطور که از نام آن مشخص است ، طوطی خاکستری آفریقایی یک طوطی لکه دار خاکستری با اندازه متوسط ​​است. ماده این طوطی دارای تاج خاکستری کم رنگ با لبه های خاکستری تیره ، بدن خاکستری و پرهای دم قرمز هستند. نر شبیه به ماده است ، اما با افزایش سن رنگ بدنش تیره تر می شود.

رژیم غذایی شامل : میوه ، دانه ، جوانه ، شهد و گرده است. گاهی حشرات یا گوشت های دیگر را نیز می خورند

بلوغ جنسی : 4 تا 7 سال

طول عمر : 50+ سال

وزن تقریبی :  400 گرم (14 اونس)

اندازه تقریبی : 33 سانتی متر (13.2 اینچ)

دامنه این گونه را می توان از شرق ساحل عاج از طریق جنگل های مرطوب جلگه ای آفریقا تا کامرون و در جنگل های کنگو در شرق آلبرتین ریفت در اوگاندا ، کنیا و تانزانیا و از جنوب تا شمال آنگولا یافت.

 

حقایق جالب

طوطی خاکستری آفریقایی تک همسری است و به تنهایی در درختی با حفره ای برای تخم هایش لانه می سازد.

این طوطی ها عمر طولانی دارند و می توانند از صاحبان انسان خود بیشتر عمر کنند.

این پرندگان با کمک به تکثیر جنگل نقش مهمی در زیستگاه خود ایفا می کنند. این پرندگان ممکن است شهد بخورند و در گرده افشانی بسیاری از گیاهان گرمسیری نقش به سزایی دارند.

این پرندگان به دلیل طول عمر زیاد و توانایی بی نظیر در تقلید گفتار انسان و سایر صداها ، یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی  در اروپا ، ایالات متحده و خاورمیانه هستند.

متأسفانه طوطی خاکستری آفریقایی به دلیل رنگهای جذاب و استعداد باورنکردنی در تقلید صداها و کلمات در تجارت حیوانات خانگی محبوب شده است. به دلیل چنین تقاضای زیادی ، جوجه های این طوطی برای خرید و فروش از طبیعت سرقت می شود.