نگهداری بچه گربه و توله سگ

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، از آنجا که بچه گربه ها کوچک هستند و می خواهند شیطنت و بازی کنند ، سگها به دلیل غریزه شکار ممکن است با حرکات بچه گربه بسیار هیجان زده شوند و به بچه گربه حمله کنند. حتی اگر سگ شما با گربه های بالغ شما سازگار است، مهم است که وقتی او با بچه گربه همراه است مراقب آنها باشید.

اگر سگ شما جوان و پرانرژی است، می تواند به سادگی بچه گربه را آزار دهد یا بکشد. بنابراین، به خاطر ایمنی، هر زمان که در کنار آنها نیستید، سگ و گربه را از هم دور کنید.

 

گاهی اوقات معرفی گربه های بالغ به توله سگ ها آسان تر است. با این حال، اگر توله سگتان گربه خجالتی شما را تعقیب می کند، این شما هستید که باید مداخله کنید. تا زمانی که توله سگ به حدی بزرگ نشده باشد که بتواند خود را کنترل کند و آموزش های لازم را دیده باشد، باید او را مدیریت کنید. برای کمک به مراقبت از توله سگ خود، می توانید او را نیز با قلاده های کمری ببندید. به این ترتیب، اگر او شروع به تعقیب گربه کند، می توانید به راحتی او را از این رفتار دور کنید.

از یک متخصص کمک بگیرید

حیوانات با تجربه، اغلب به سرعت با حیوان خانگی جدید در خانه سازگار می شوند. اما اگر نتوانستید این دو حیوان را در کنار یکدیگر قرار دهید، از یک مربی یا مشاور رفتار حرفه ای سگ کمک بگیرید. هرگز از تنبیه استفاده نکنید زیرا این اقدام هیچ کمکی نمی کند و می تواند اوضاع را بسیار بدتر کند.