موی گربه

 به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، با توجه به این که گربه ها خودشان را مرتب می کنند ، پس چه کاری می توانید انجام دهید تا میزان تشکیل گلوله های مو به حداقل برسد؟

علت ایجاد گلوله مو در گربه ها چیست؟

وقتی گربه شما خود را مرتب می کند ، ساختارهای کوچک قلاب مانند روی زبان آنها موهای شل و مرده ای را می گیرد که سپس بلعیده می شوند. اکثر این موها بدون هیچ مشکلی از طریق دستگاه گوارش عبور می کنند. اما اگر مقداری مو در معده بماند ، می تواند گلوله مو ایجاد کند . معمولاً گربه شما برای از بین بردن این گلوله های مویی ، استفراغ می کند. از آنجا که گلوله های مو در راه خروج از مری باریک عبور می کنند ، اغلب باریک و لوله ای به نظر می رسند تا گرد.

 

گلوله های مو در گربه ها بیشتر در نژادهای موهای بلند مانند پرشین ها و مین کونز ظاهر می شوند. گربه هایی که زیاد مو می ریزند  نیز بیشتر احتمال دارد گلوله مویی تشکیل دهند ، زیرا تمایل به بلعیدن خز زیادی دارند.

علائم وجود گلوله مو در گربه ها

در صورت مشاهده علائم زیر در موی سر آن ها ، حتماً با دامپزشک خود تماس بگیرید ، زیرا ممکن است نشان دهد که موی سر باعث انسداد روده گربه شده است:

استفراغ مداوم ، خفه شدن ، خارش

کمبود اشتها

بی حالی

 یبوست

اسهال

 

4 درمان ریزش موی سر

مرتباً گربه خود را تمیز کنید. هرچه موی بیشتری از گربه خود بردارید ، موی کمتری به شکل گلوله مو در معده آنها ظاهر می شود. شانه زدن یا مسواک زدن روزانه گربه می تواند راهی مؤثر برای به حداقل رساندن گلوله مو باشد. اگر نمی توانید گربه خود را به شانه زدن عادت دهید ،او را هر شش ماه یا بیشتر برای نظافت و آرایش مو (مخصوصاً برای گربه های مو بلند) پیش یک آرایشگر حرفه ای ببرید .

از محصول مخصوص موی سر یا ملین استفاده کنید. امروزه تعدادی از محصولات مختلف موی سر در بازار وجود دارد که اکثر آنها ملین های ملایمی هستند که به عبور موهای گلوله شده از طریق دستگاه گوارش کمک می کند.