نگهداری اردک

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، باید قبل از خرید اردک،  به آشیانه ، غذا، آب و محدودیت های منطقه ای و نگرانی های مربوط به سلامتی این حیوان خانگی توجه کنید.

نژاد

چندین نژاد مختلف اردک وجود دارد که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

اردک های پکین

اردک کایوگا

اردک های رویان

اردک بوف اورپینگتون 

اردک مسکووی

اردک سوئدی

 

برخی از این نژادهای اردک نیز برای گوشت، پر یا تخم مرغ پرورش داده می شوند ، اما بسیاری از آنها فقط به عنوان حیوان خانگی طولانی مدت در فضای باز نگهداری می شوند ، زیرا اکثر نژادهای اردک حدود ده سال عمر می کنند.

رفتار و خلق و خوی اردک

اردک ها ، مانند دیگر پرندگان ، در گروه ها بهترین عملکرد را دارند و اگر در سنین جوانی با دست رام شوند دوستان خوبی برای شما خواهند بود. اکثر اردک ها تهاجمی نیستند ، مگر اینکه در حال لانه سازی باشند یا از بچه های خود مراقبت می کنند. اردک ها ممکن است دندان نداشته باشند اما منقار دارند که در صورت گاز گرفتن می تواند آسیب برساند.

اردکها مدفوع زیادی تولید می کنند بنابراین تمیز کردن منظم آنها ضروری است. توری های سیم کشی می تواند باعث صدمات شود و ملافه های کثیف می توانند نگرانی هایی برای سلامتی آن ها ایجاد کنند.

اردک ها همه چیز خوار هستند بنابراین اردکهای خانگی باید غذاهای متنوعی بخورند. غذای مخصوص اردک موجود در بازار باید پایه رژیم غذایی اردک شما باشد زیرا کامل و متعادل است ، اما سبزیجات و حشرات نیز می توانند به عنوان غذای مفید ارائه شوند. سبزیجات برگ دار ، کرم خاکی ، نخود سبز ، مغز ذرت و سایر اقلام افزودنی های سالم برای وعده های غذایی روزانه اردک شما مناسب هستند.

آب آشامیدنی تازه نیز باید تهیه شود. اردکها حداقل یک لیتر آب در روز می نوشند.