واکسیناسیون بر علیه کووید۱۹ صنعت طیور را احیا خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ، کریستین مک کراکن، مدیر اجرایی بخش تحلیل بازارهای پروتئینهای حیوانی در رابوبانک گفت : "بدیهی است که با بهبود شرایط تجارت جهانی و افزایش هزینه خوراک ، اتفاقات زیادی روی دهد.اما مهمترین خبر، بازگشت تقاضا برای محصولات طیور به دنبال اجرای روند واکسیناسیون بر علیه بیماری کووید۱۹ است."


مک کراکن بر این باور است که تحت شرایط فعلی کسب و کارهای مرتبط با خدمات غذایی شروع به بازسازی تجارت خود خواهند کرد و به نظر می رسد تا این موضوع در برخی نواحی جهان مانند قاره آسیا با پاسخ خوبی همراه باشد.
در این بین، رشد اقتصادی در نقاط مختلف جهان نیز می تواند به افزایش صادرات و جبران بخشی از زیان های صنعت طیور جهانی منتج گردد.
از سوی دیگر ، عدم اطمینان از وضعیت قیمت خوراک طیور طی ماههای آینده به بزرگترین چالش تولیدکنندگان این بخش مبدل شده است. موضوعی که می تواند از مهمترین دلایل تردید مزرعه داران در افزایش تولید باشد.
کارشناسان رابوبانک بر این باورند علارغم آن که انگیزه بزرگی برای کاشت نهاده های طیور در میان تولیدکنندگان این محصولات وجود دارد ، با این حال ، وجود خشکسالی ، تصمیم این شرکتها را دستخوش تغییراتی اساسی کرده است. اگرچه عرضه این محصولات طی بهار نباید با مشکل خاصی روبرو شود و مفسرین به دنبال بررسی شرایط برای تابستان سال جاری هستند.
مک کراکن ادامه داد: "در واقع عرضه مناسب و کافی نهاده های مصرفی طیور توسط آمریکای جنوبی ، پارامتری کلیدی در بهبود شرایط طیور طی ماههای آینده خواهد بود."

 
این در حالی است که به سبب بازیابی گله های پرورشی خوک در چین ، تقاضای این کشور نیز برای نهاده ها افزایش یافته است.
از اینرو به نظر می رسد تا نوعی رقابت در کسب بیشترین سهم از محصولات این بازار طی ماه های آینده در جریان باشد. در این بین برخی کارشناسان بر این باورند رقابت هایی از این دست می تواند منجر به عدم وجود اطمینان در میان تولید کنندگان شود و مشکلاتی خاص را در بخش تولید با خود به همراه داشته باشد.
این تحلیلگر ارشد رابوبانک در پایان افزود : " کارشناسان بر این باورند که با پیشرفت انجام برنامه‌های واکسیناسیون  بر علیه بیماری کووید ۱۹ ، بازگشایی مدارس و آغاز سفرهای توریستی طی شش ماهه دوم سال جاری میلادی ، بازار مصرف تقویت شده و شرایط برای صادرکنندگان محصولات طیور بهتر شود. گرچه ، هنوز هم مباحثی چون افزایش هزینه تولید نیز پابرجا خواهد بود."