چگونه پرندگان را نوازش کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، پرندگان عاشق معاشرت و بازی با صاحبان خود هستند ، اما ترجیح می دهند از نظر جسمی به آنها دست نزنند.  شما باید به اندازه کافی با پرنده خود آشنا شوید تا میزانحساسیت او را بدانید. وقتی شخصی برای اولین بار پرنده جدیدی را به خانه می آورد ، اشتباه است که مدام او را نوازش کند. این یک انتظار غیرواقعی در پرنده ایجاد می کند ، که می تواند منجر به مشکلات رفتاری در آینده شود.

چگونه به طور صحیح پرنده ای را نوازش کنیم

برای کمک به پرنده خود و ایجاد پیوند سالم با شما و سایر افراد، نوازش را فقط در سر یا پاها محدود کنید. دلیل این امر این است که اندام های جنسی پرندگان مستقیماً در زیر بال ها در پشت پرنده قرار دارند. و با نوازش کردن این نواحی در واقع تولید هورمون های جنسی را تحریک می کنید.

 

نحوه برداشتن پرنده

راه مناسب برای برداشتن پرنده این است که دست یا بازوی خود را در اختیار او قرار دهید. عمل بلند کردن پرنده با دست باید همیشه یک رفتار سرگرم کننده و مفید برای پرنده باشد. هرگز پرنده خود را نگیرید و او را مجبور نکنید که روی بازوی شما قدم بگذارد. شما می توانید یک رابطه خوب را با واداشتن یک پرنده به کاری که او نمی خواهد انجام دهد خراب کنید. 

نحوه آموزش افزایش قدم به قدم 

بگذارید پرنده بالای قفسش آویزان شود. بازوی خود را در بالای قفس در مقابل پرنده قرار دهید. دست خود را تکان ندهید؛ فقط بگذارید  آن جا دراز بکشد. این کار را چند بار انجام دهید تا پرنده با بازوی شما در فضای خود آشنا شود.

در مرحله بعد، رفتار مورد علاقه او را با دست دیگر خود طوری ارائه دهید که او را مجبور کند روی بازوی درازکش شما تکیه دهد.

هنگامی که او کاملا راحت روی بازوی شما ایستاد ، آن را چند اینچ بلند کنید. این تمرین را ادامه دهید.

این مهم است که وقت خود را صرف انجام این مراحل با پرندگان خود کنید. هرگز در این مراحل عجله نکنید ، زیرا به اعتمادی که ایجاد می کنید آسیب می رساند.

زبان بدن پرنده

چگونه می توانید بفهمید که حیوان خانگی شما چه می خواهد؟ زبان بدن مانند اتساع سریع و انقباض مردمک ها ، پرهای دم برافروخته ، منقار باز و قرار دادن پرهای روی تاج سر و یا قسمت پشتی می تواند نشان دهنده این باشد که پرنده احساس خطر یا اضطراب می کند. و بنابراین شما باید فاصله خود را حفظ کنید. 

مهار یک پرنده

شما باید یاد بگیرید که چگونه پرنده را به درستی مهار کنید تا از صدمه زدن به او جلوگیری کنید. زیرا می توانید به پرنده ای که نمی فهمد چرا شما ناگهان تهاجمی رفتار می کنید ، آسیب بزنید. شما می توانید از حوله برای انجام برخی بازی ها استفاده کنید ، به طوری که وقتی نیاز دارید از آن برای مهار او استفاده کنید.

بچه ها و پرندگان

ممکن است آگاه باشید که پرندگان در صورت فشردن یا برخورد خشن با آنها به آسانی می توانند به افراد آسیب وارد کنند ، اما کودکان اغلب نمی دانند که پرندگان چقدر خشن و پرخاشگر هستند. بنابراین ، اگر در خانه خود فرزندی دارید، باید به آنها بیاموزید که چگونه پرنده خود را به درستی نگهداری کنند. به خاطر داشته باشید که این نه تنها برای ایمنی پرنده بلکه برای ایمنی بچه ها نیز مناسب است. طوطی ها دارای منقار قوی هستند که می توانند گازهای دردناکی بگیرند. کودکان را تشویق کنید تا با پرنده شما با احترام برخورد کنند و همیشه بر تعامل بین بچه ها و پرندگان نظارت کنید.