همسترها چقدر می خوابند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دانستن پاسخ این سوالات می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا یک همستر حیوان خانگی مناسب شما است یا خیر و چگونه می توانید بر سلامت چرخه خواب و سلامت محیط آن نظارت کنید.

همسترها چقدر می خوابند؟

همسترها معمولاً حدود 12-14 ساعت در روز می خوابند. همسترها دارای الگوهای چند فازی خواب و بیداری هستند. این بدان معناست که آنها چندین بار در روز می خوابند بنابراین این 12-14 ساعت در طول روز به بخش های کوچکتر تقسیم می شود.

اگر همستر شما بیش از حد معمول بخوابد؟

اگر همستر شما بیش از حد معمول می خوابد ، ممکن است به خواب زمستانی رفته و یا بیمار باشد. اگر همستر شما در محیطی سرد قرار گیرد که معمولاً به زیر 50 درجه می رسد ، خواب زمستانی رخ می دهد. در حالی که اکثر خانه ها اینقدر سرد نمی شوند ، اگر قفس همستر شما در نزدیکی دیوار بیرونی با عایق ضعیف یا درب یا پنجره باشد ، قفس آن ممکن است سردتر از بقیه نقاط خانه شما باشد. اگر دمای قفس همستر شما همیشه بیش از 50 درجه است و بیش از حد معمول می خوابد ، به احتمال زیاد بیمار است. 

 

همسترهای مسن بیشتر از همسترهای جوان می خوابند، این یک امر کاملاً عادی است و جای نگرانی نیست.

آیا همستر خود را بیدار کنید اشکالی ندارد؟

از آنجایی که همسترها بیش از 14 ساعت در روز می خوابند ، ممکن است زمانی برسد که شما مجبور شوید همستر خود را از خواب بیدار کنید یا به طور تصادفی آن را از زمان چرت بیدار کنید. در صورت امکان باید از ایجاد حس وحشت در همستر خود اجتناب کنید زیرا این امر می تواند باعث ناراحتی همستر شما و اختلال در چرخه طبیعی خواب و بیداری او شود. اگر این امر به طور منظم اتفاق بیفتد ، می تواند به همستر شما استرس وارد کند. بهتر است سعی کنید با همستر خود فقط وقتی بیدار است ارتباط برقرار کنید .

مطالب مرتبط :

جلوگیری از گاز گرفتن همستر

بیماری های رایج همستر

آبسه در همسترها