آیا همستر حیوان خانگی مناسبی است؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در حالی که طول عمر همه همسترها تقریباً یکسان است و به مراقبت های مشابهی احتیاج دارند ، حتماً همستری را انتخاب کنید که مناسب ویژگی های شماست.

انواع همستر

سه نوع از رایج ترین همسترها وجود دارند که معمولاً در فروشگاه حیوانات خانگی فروخته می شوند. گونه های مختلف همستر را هرگز نباید در کنار هم نگه داشت. همسترهای خانگی عموماً به صورت تک نفره نگهداری می شوند ، زیرا ماده ها و نرهای بالغ تمایل به پرخاشگری نسبت به یکدیگر دارند. اگر می خواهید چند همستر را در یک قفس داشته باشید ، حتماً جنسیت همستر را تعیین کنید و فقط یک جنسیت را هدف بگیرید. 

همسترهای سوری رایج ترین نوع بین همستر ها هستند.  آنها می توانند بسیار رام باشند.

 

همسترهای کوچک (همسترهای سفید کمپبل و همسترهایروبوروسکی) بیشتر اجتماعی هستند و احتمالاً بهتر است با سایر گونه های مشابه نگهداری شوند، اما باید در سنین جوانی به عنوان یک جفت معرفی شوند. 

همسترهای چینی از نظر اندازه شبیه به همستر کوتوله هستند اما یک همستر کوتوله واقعی نیستند. گاهی اوقات آنها با دیگر همسترهای چینی کنار می آیند ، اما اغلب اینطور نیست و بسیار سریع و چابک است.

طول عمر

انواع مختلف همسترها طول عمر متفاوتی دارند ، اما به نظر می رسد همه گونه ها تقریباً 2 سال عمر می کنند.

همستر سوری: 2 تا 3 سال

کوتوله کمپبل همستر روسی: 1.5 تا 2.5 سال

 همستر کوتوله ی سفید روسی : 1 تا 3 سال

همستر روبوروسکی: 2 تا 3 سال

همسترهای چینی: 2 تا 3 سال

اندازه و زیستگاه

انواع مختلف همستر دارای محدوده زندگی و اندازه فیزیکی بسیار قابل توجهی هستند. اطمینان حاصل کنید که همستر شما چقدر بزرگ می شود و زیستگاه آن متناسب با اندازه همستر شما باشد.

همستر سوری: 5-7 اینچ

کوتوله کمپبل همستر روسی: 3 اینچ

 همستر کوتوله ی سفید روسی: 3 اینچ

همستر روبوروسکی: حدود 2 اینچ

همسترهای چینی: 3-5 اینچ 

شما باید قفسی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بزرگ و ایمن  باشد.