آنچه باید درباره خوکچه هندی بدانید

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، خوکچه هندی مانند هر حیوان خانگی دیگر دارای شرایط خاص تغذیه و مراقبت است كه برای كمك به آنها جهت رسیدن به طول عمر طولانی و سالم، رعایت آن ها ضروری است. خوکچه هندی حیوانی بسیار اجتماعی است، سعی کنید همیشه یک جفت همجنس داشته باشید. اما گاهی اوقات برخی خوکچه های هندی با هم کنار نمی آیند.

خوکچه هندی به فضای زیادی احتیاج دارد و بیشتر قفس هایی که به عنوان قفس خوکچه هندی به فروش می رسند بسیار کوچک هستند ، مخصوصاً برای یک جفت از آنها.

خوکچه ها، اغلب زمانی که در انتظار دریافت غذای مورد علاقه خود هستند و یا زمانی که نیاز به توجه دارند صدای جیر جیر یا سوت خاصی را ایجاد می کنند.

 خوکچه هندی ممکن است در ابتدای نگه داری عصبی یا لوس باشد، اما با رفتار ملایم و مداوم ، معمولاً خیلی راحت رام می شود. اما بعید نیست که آنها در هنگام استرس بعد از گذشت زمان زیادی، شما را گاز بگیرند. 

 

خوکچه هندی یکی از معدود حیواناتی است که نمی تواند ویتامین C  را خود  تولید کنند، بنابراین باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کند. انتخاب یک رژیم غذایی با کیفیت خوب و ارائه انواع غذاهای تازه و غلات به آن ها مهم است، اما بیشتر صاحبان آنها می خواهند به حیوانات خود مکمل ویتامین C بدهند. 

خوکچه هندی به طور متوسط ​​حدود پنج تا هفت سال زندگی می کند و گاهی اوقات بیشتر.