وقتی پرنده خانگی شما تخم می گذارد چه باید کرد؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگر مرغ قبل از تخم گذاری در معرض پرنده نر قرار نگرفته باشد، تخم بارور نخواهد شد. در این مورد، اکثر صاحبان پرندگان تخم مرغ را از قفس خارج کرده و دور می اندازند. نیازی به حضور پرنده نر برای پرنده ماده برای تولید تخم نیست.

خطرات بستن تخم مرغ

بستن تخم مرغ یک بیماری است که در آن پرندگان ماده هنگامی که قادر به دفع یا تخمگذاری تخمک داخلی نیستند ، در معرض این بیماری قرار می گیرند. این بیماری شایع است و در صورت عدم رسیدگی می تواند منجر به عفونت یا آسیب اندام داخلی پرنده شود.

بسته به جایی که تخم در بدن پرنده قرار گرفته است ، گاهی اوقات تخم می تواند در داخل شکم مرغ شکسته شود. گاهی اوقات ماساژ دادن ناحیه شکم مرغ می تواند به تخمک کمک کند تا بتواند تخم شکسته را دفع کند ، اما در مواقعی ممکن است نیاز به یک دامپزشک متخصص پرندگان برای کمک به خارج شدن تخمک گیر کرده داشته باشید.

 

اگر تخم در بدن مرغ شکسته شد ، برای جلوگیری از عفونت باید قطعات یا بقایای پوسته برداشته شود و تخمدان او  توسط یک متخصص تمیز شود.

با تخم مرغ بارور حیوان خانگی چه کنیم؟

اگر متوجه شدید که تخم در قفس حیوان خانگی شما بارور شده است ، یا باید آن را برای جوجه کشی به مادر بازگردانید یا اگر مرغ روی آن ننشست ، آن را در انکوباتور قرار دهید.