درمان طوطی در دامپزشک

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دامپزشک های ماهر و با تجربه در نقاط مختلف کشور وجود دارند که شما می توانید در صورت بروز بیماری در طوطی خود به این دامپزشکان مراجعه نمایید. کلینیک های دامپزشکی دارای امکانات مجهزی هستند که شما می توایند برای درمان طوطی د، به این کلینیک های مجهز مراجعه نمایید و طوطی خود را سریع تر درمان کنید.

بیماری اتساع بطنی در طوطی

بیماری اتساع بطنی، بیماری است که می تواند سیستم عصبی پرندگان، به ویژه گونه ی طوطی را تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری بر اعصاب پرندگان، به ویژه اعصاب دستگاه گوارش تأثیر می گذارد. علائم معمولی شامل برگشت غذا، کاهش وزن و عبور غذای هضم نشده در مدفوع است. هضم دانه ها و آجیل ها بسیار مشکل است و ممکن است به صورت کامل دفع شوند.

وقتی اعصاب تأمین کننده پرووانترکولوس (معده واقعی پرنده) به شدت آسیب می بینند، پرووانترکولوس گشاد می شود و شل می شود. ممکن است به 10 برابر اندازه معمول خود برسد. با متسع شدن پرووانتیکولوس، هضم و تحرک طبیعی از بین می رود. زیرا پرندگان در جذب مواد مغذی موجود در رژیم غذایی خود به مشکل می خورند. مرگ سرانجام از سوء تغذیه شدید ناشی می شود. در سایر پرندگان ممکن است اعصاب سایر نقاط  بدن آسیب ببیند. بسته به اینکه کدام اعصاب تحت تأثیر قرار گرفته اند پرندگان مخصوصا طوطی ها ممکن است در تعادل، راه رفتن یا پرواز با مشکل روبرو شوند. برخی از پرندگان حتی ممکن است دچار تشنج شوند.

 

دامپزشک آنلاین پرندگان

تشخیص بیماری متکی به مشاهده علائم بالینی معمولی و یافتن التهاب گشاد کننده عصب های دستگاه گوارش در بیوپسی جمع آوری شده جراحی  است. شما می توانید در صورت بروز این مشکل اقدام به درمان طوطی در دامپزشک نمایید تا تحت درمان قرار گیرد.

انجام آزمایش خون طوطی

در حال حاضر فقط آزمایش خون وجود دارد که می تواند ABV را غربال کند. با آزمایش بیشتر پرندگان مشخص شد که بسیاری از پرندگان سالم از نظر بالینی ، ناقل ویروس هستند. در حالی که برخی از این پرندگان ممکن است علائم معمولی PDD را نشان دهند، بسیاری از آنها سال های سال، سالم خواهند ماند.

کلام آخر

این ویروس می تواند در مدفوع دفع شود، بنابراین رعایت بهداشت می تواند آلودگی متقابل را به حداقل برساند. پرندگان حامل که از نظر بالینی سالم هستند هنوز می توانند به عنوان انتقال دهنده ی ویروس محسوب شوند.