مراقب علائم بیماری در پرنده خود باشید

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در اینجا به برخی از مشکلات سلامتی پرندگان اشاره کرده ایم تا در مورد بیماری ها و تأثیرات آن بر حیوان خانگی خود بیشتر بیاموزید. 

آنفولانزای مرغی : 

صاحبان پرندگان زینتی باید بدانند که آنفولانزای مرغی می تواند هر گونه پرنده ای را تحت تأثیر قرار دهد. به این معنی که طوطی ها و سایر پرندگان خانگی معمولی نیز در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارند.

انگل ها

انگل ها می توانند روی هر حیوانی از جمله پرندگان و انسان ها تأثیر بگذارند. بسیار مهم است که حیوان خانگی خود را از نظر علائم آلودگی انگلی داخلی یا خارجی تحت نظر داشته باشید، زیرا کودکان ، سایر حیوانات خانگی و سایر اعضای خانواده نیز می توانند در صورت قرار گرفتن در معرض آن، بیمار قرار بگیرند. اگر به سرعت تحت درمان قرار نگیرید ، برخی از انگل ها می توانند برای پرندگان خانگی کشنده باشند. 

 

بیماری منقار

یکی از مشکلات سلامتی که ترس را در قلب صاحبان پرندگان زینتی ایجاد می کند بیماری منقار و بیماری پرهای Psittacine است که با نام PBFD نیز شناخته می شود. این ویروس کشنده است که باعث رشد غیر طبیعی منقار و پر ، ضایعات و مشکلات مختلف دیگر می شود.

فشار روانی

استرس می تواند طوطی ها و سایر پرندگان خانگی را نیز تحت تأثیر قرار دهد و می تواند باعث کاهش پاسخ ایمنی شود و پرنده را مستعد ابتلا به این بیماری کند.