واکسیناسیون گربه

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، واکسیناسیون ها، گربه را در برابر بیماری های ناشی از ویروس ها و باکتری ها محافظت می کند. آنها همچنین می توانند سیستم ایمنی خود را تقویت کنند. بچه گربه ها باید واکسیناسیون خود را از سن 6 تا 8 هفته تا سن 16 هفته شروع کنند. بسته به مدت زمان واکسن ، گربه های بالغ به دفعات کمتری نیاز دارند ، معمولاً هر سال یا هر 3 سال باید واکسن بزنند.

برخی از واکسن ها برای همه گربه ها توصیه می شود. که آنها را در برابر موارد زیر محافظت می کنند:

هاری

پن لکوپنی

کلسی ویروس گربه

رینوتراکئیت ویروسی گربه

واکسیناسیون رینوتراکئیت ویروسی گربه ، کلسی ویروس و پن لکوپنی اغلب به صورت ترکیبی (FVRCP) انجام می شود.

گربه شما بسته به مدت زمانی که در خارج از خانه می گذراند ، هر چند وقت یکبار در اطراف سایر گربه ها و بیماریهایی که در ناحیه شما شایع است، آنها عبارتند از:

لوسمی گربه: این عفونت، ویروسی جدی از طریق مایعات بدن مانند بزاق ، مدفوع ، ادرار و شیر منتقل می شود. واکسن در بچه گربه ها و سپس 12 ماه بعد توصیه می شود. توصیه واکسن در آینده بر اساس شیوه زندگی گربه خواهد بود. سرطان خون در گربه قابل درمان نیست ، بنابراین پیشگیری در اولویت است.

بوردتلا: گربه هایی که به آرایشگاه می روند یا در یک پرورشگاه اقامت دارند ممکن است واکسیناسیون این عفونت را که به سرعت در فضاهایی که حیوانات زیادی وجود دارد گسترش می یابد واکسینه کنند. واکسن از این بیماری جلوگیری نمی کند ، اما باعث می شود از بچه گربه شما در برابر گرفتن بیماری شدید جلوگیری کند. در حالی که دیگر به طور معمول برای نظافت یا سوار شدن توصیه نمی شود ، ممکن است توسط مشاغل فردی مورد نیاز باشد.

 بنابراین شما باید برای محافظت از آنها تمام تلاش خود را انجام دهید. و به موقع برای واکسیناسیون گربه خود را اقدام کنید.