پیشگیری مشکلات چشمی خرگوش

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، وضعیت کثیف زندگی باعث ایجاد باکتری می شود. اگر هر یک از این باکتری ها از طریق خراش یا بریدگی وارد بدن یا چشم حیوان شوند ، می تواند منجر به عفونت عمده شود.

با خرگوش خود چه در داخل و چه در خارج از قفس ، اقدامات احتیاطی را انجام دهید و برای مراقبت از چشم های او مراقبت بیشتری انجام دهید.

در زمان بازی ، از چوب یا اشیاء دیگری که می تواند چشم خرگوش شما را درگیر کند استفاده نکنید.

از رفتار خرگوش خود آگاه باشید و اگر دیدید چشمش را می مالد ، در اسرع وقت با دامپزشک صحبت کنید.

رفتار

درمان مشکلات چشم خرگوش بر اساس تشخیص متفاوت است. اکثر مشکلات مبتنی بر عفونت را می توان با آنتی بیوتیک ها برطرف کرد. خرگوش ها نمی توانند انواع آنتی بیوتیک ها را مصرف کنند ، بنابراین مهم است که به دنبال دامپزشکی باشید که در زمینه پزشکی خرگوش آگاه است.

درمان اجسام خارجی

گاهی اوقات جسم خارجی به سختی برداشته می شود یا خرگوش شما چشم خود را باز نمی کند و به همین دلیل از آرام بخش یا بیهوشی استفاده می شود. این کار باعث می شود تا اسم حیوان دست آموز شما آرام شود و به دامپزشک شما اجازه می دهد سریعتر کار کند بدون این که به چشم آسیب برساند.

درمان آبسه

صرف نظر از دلیل آبسه ، ضروری است که خرگوش خود را نزد دامپزشک برده تا چشمش را تمیز کند. این باعث می شود آبسه تخلیه شود و عفونت برداشته شود. دامپزشک شما ممکن است از تیغ جراحی یا سوزن برای بازکردن آبسه استفاده کرده و سپس مواد آلوده را به آرامی از آن خارج کند. بسته به میزان بد بودن ناحیه اطراف چشم ، ممکن است دامپزشک شما را با قطره چشم و آنتی بیوتیک های سیستمیک (معمولاً مایعی که از طریق دهان خرگوش می دهید) به خانه بفرستد تا از گسترش عفونت جلوگیری شود.

درمان زخم ها

برای تشخیص زخم ، دامپزشک خارجی شما از یک لکه مخصوص چشم استفاده می کند که به زخم روی چشم می چسبد. سپس آنها از یک نور مخصوص استفاده می کنند که هر لکه ای را که به زخم می چسبد روشن می کند.

درمان ملتحمه

چشم خرگوش معمولاً به ملتحمه باکتریایی مبتلا می شود. دامپزشک آن را تشخیص می دهد و برای درمان آن به قطره چشم یا پماد آنتی بیوتیک نیاز است.

درمان شرایط نادر

اگر خرگوش مبتلا به پروپتوز باشد ، معمولاً چشم باید برداشته شود ، زیرا از عصب بینایی آویزان است. گاهی اوقات می توان آن را با عمل جراحی جایگزین کرد. افتادگی عنبیه دردناک است نادر است. ممکن است در پاسخ به درمان با قطره چشم ساده از بین برود. گاهی اوقات برای جایگزینی قسمت بیرون زده عنبیه و بخیه زدن سوراخ قرنیه برای بستن آن ، به جراحی نیاز است.