درمان بیماری حیوانات در دامپزشکی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخلاف قدیم که اگر حیوانی دچار بیماری می شد او را رها می کردند تا بمیرد. زیرا سلامتی حیوانات بریا آنها مهم نبود و از طرفی دیگر دامپزشکی هم وجود نداشت که آنها برای درمان حیوانات خانگی در دامپزشکی اقدام کنند اما امروزه کلینیک های دامپزشکی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که شما می توانید برای درمان آنها به کلینیک بروید.

بیماری کرم قلب در حیوانات

کرم قلب انگلی است که همانطور که از نامش پیداست در قلب حیوانات حساس زندگی می کند. این کرم ها همچنین بیشتر زمان خود را در رگ های بزرگ ریه می گذرانند و در آنجا باعث آسیب به دیواره عروق و رگ ها می شوند. در واقع این آسیب به عروق خونی ریه است که بسیاری از آسیب شناسی هایی را که با این بیماری کشنده مرتبط می کنیم ایجاد می کند. در صورت عدم درمان بیشتر و بیشتر کرم های قلب  ممکن است عروق خونی را تا حدی آلوده کرده که جریان طبیعی خون را مسدود کرده و کار پمپاژ قلب را دشوارتر کند. با گذشت زمان نارسایی احتقانی قلب ایجاد می شود. در سگ های مبتلا به بیماری کرم قلبی در مراحل پیشرفته، این عفونت ممکن است با علائم بالینی که شامل تنفس دشوار یا سخت، سرفه، خستگی آسان هنگام ورزش، بی حالی و کاهش وزن است ظاهر شود. گربه ها و موش ها مستعد بیماری کرم قلب هستند. فقط 1 یا 2 کرم بالغ نیاز دارد تا علائم بالینی شدیدی را ایجاد کند که اغلب با تنفس سخت همراه است. در گربه ها واکنش التهابی شدید به لاروهای نابالغ کرم قلب هنگام مهاجرت از طریق ریه ها اغلب باعث آسیب شدید ریه می شود. زیرا این لاروها در راه بلوغ در مسیر تبدیل شدن به کرم بالغ قرار می گیرند.

کرم های قلب توسط چه چیزی انتشار می یابند؟

کرم های قلب توسط پشه ها پخش می شوند. بنابراین مناطقی که جمعیت زیادی از این حشرات را در خود جای داده است تمایل بیشتری به بیماری کرم قلب دارند. پشه یک بچه کرم معروف به میکروفیلاریا را جمع آوری می کند که بیشتر از سگ آلوده است و وقتی غذای خون بعدی خود را می گیرد، آن را به سگ، گربه دیگر می برد. در میزبان جدید، این میکروفیلاریا از طریق بدن مهاجرت کرده و در عرض دو تا سه ماه به قلب می رسد. سپس سه ماه دیگر طول می کشد تا کرم قلب رشد کند و به طول کامل بالغ 9 تا 14 اینچ برسد.

 

تحقیقات دامپزشکی به داروهای موثر برای جلوگیری از کرم قلب منجر شده است. صاحبان حیوانات خانگی این امکان را دارند که از داروهای پیشگیری کننده از کرم قلب که به طور موثر کک را از بین می برد و آلودگی ها را کنترل می کند ، خریداری کنند. توصیه می شود برای درمان سگ در دامپزشکی، با دامپزشک خود مشورت کنید که کدام نوع پیشگیری کننده از کرم قلب برای حیوان خانگی شما ایده آل است.

توصیه های دامپزشکان برای درمان بیماری کرم قلب در حیوانات خانگی

استراتژی های پیشگیری را رها نکنید.

از جهت برچسب در دوز و دفعات محصولات تجویز شده متفاوت نباشید. به عبارت دیگر برای درمان بیماری حیوانات در دامپزشکی، با دامپزشک خود مشورت کنید و دستورالعمل های برچسب گذاری شده برای همه موارد پیشگیری کننده از کرم قلب را دنبال کنید.

دستورالعمل های لازم در مورد آزمایش سالانه بیماری قلبی را که دامپزشکان توصیه می کنند دنبال کنید. در مراحل اولیه، اکثر سگ ها هیچ علامتی ندارند. بنابراین توصیه می شود که سالانه آزمایش کرم قلب انجام شود. این امر ضروری است زیرا در صورت تجویز پیشگیری از سگ مثبت کرم قلب ممکن است واکنش های شدید یا کشنده ای رخ دهد.

اگر سگی در آزمایش سالانه مثبت شود، باید از مدیریت پزشکی مخصوص مرحله بر اساس طبقه بندی بیماری کرم قلب که توسط دامپزشک تعیین شده است استفاده شود. خبر خوب این است که در صورت استفاده صحیح، لاکتون های ماکروسیکلیک در اکثر قریب به اتفاق سگ ها، گربه ها به عنوان عوامل پیشگیرانه موثر باقی می مانند.