ویزیت عمومی سگ در دامپزشکی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشکی"، امروزه افراد زیادی دوستدار حیوانات به خصوص سگ و گربه هستند. در گذشته اگر سگی دچار بیماری می شد همه از او دوری می کردند و او را در جایی می انداختند تا بمیرد. اما امروزه برای درمان بیماری سگ ها هم، کلینیک دامپزشکی دایر شده است که شما می توانید در صورت بروز بیماری در سگ خود از طریق ویزیت عمومی سگ در دامپزشکی، اقدام به درمان آن کنید.

نکات لازم در مورد مواظبت از سگ

کک در سگ ها 

مشکل با برخی از خراش های اینجا و آنجا شروع می شود. شاید نقاط کوچکی را در اطراف خانه مشاهده کنید که ممکن است قبلا از دست داده باشید. شاید آن موهای زیبا که بسیار ضخیم بودند این روزها کمی نازک به نظر می رسند. اگر سگ شما کک دارد به احتمال زیاد کک گربه است. هر صاحب حیوان خانگی باید از علائم احتمالی

هجوم کک مطلع باشد. آنها عبارتند از:

سگ شما در حال خاراندن است. حتی اگر کک ها را با دست نگیرید، اگر ببینید حیوان خانگی شما در حال خراش یا گاز گرفتن از خز آن است ممکن است کک مقصر باشد. این به این دلیل است که کک ها نه تنها هنگام گاز گرفتن می توانند درد شدیدی ایجاد کنند، بلکه غدد بزاقی آنها ماده ای تولید می کنند که برای بسیاری از سگ ها تحریک کننده است.

ویزیت عمومی سگ

می توانید آنها را ببینید. طول کک های بالغ حدود یک هشتم اینچ است. آنها قهوه ای مایل به قرمز و بسیار نازک هستند. به سختی می توان آنها را بدون میکروسکوپ مشاهده کرد (هرچند در خز رنگ روشن راحت تر است) اما پشت های بزرگی دارند. آنها می توانند در برخی جهات حداقل 12 اینچ در یک جهش به سمت بالا و خارج بپرند. و یک برآورد نشان می دهد که برای هر کک بزرگسال که روی حیوان خانگی شما یافت می شود، حداقل 100 عدد بلوغ نارس در اطراف آویزان است. در صورت مشاهده کک می توانید از طریق ویزیت سگ در دامپزشکی، نزد دامپزشک بروید و آن را درمان کنید.

 نظافت وسایل سگ ها

می توانید ببینید آنها چه چیزی را پشت سر می گذارند که کثیفی کک نامیده می شود و کمی شبیه فلفل است. می توانید آن را روی پوست حیوان خانگی خود مشاهده کنید، یا حیوان خانگی شما می تواند آن را در جایی ترک کند مانند: ملافه آن ، فرش

صندلی مورد علاقه آنها که روی آن خوابیده اند، اگرچه شما آنها را هزار بار کنار گذاشته اید.

این لکه ها در واقع تکه هایی از خون خشک شده است که از رنگ سیاه و سفید به قهوه ای تبدیل می شود و در نهایت اگر دوباره آنها را روی یک حوله کاغذی مرطوب آب دهید دوباره قرمز می شود.

مراقبت از سگ های خانگی

شما می توانید سایر موارد مشکوک را در اطراف خانه خود مشاهده کنید: کک ها روی حیوان خانگی خود تخم می گذارند. بیضی های سفید کوچک که بیشتر در محیط اطراف آن (تخت شما، تخت سگ، فرش، آن صندلی مورد علاقه) می افتد. فقط برای چند روز بعد به لارو کک تبدیل می شود. در این صورت می توانید از طریق ویزیت عمومی سگ در دامپزشکی، به دامپزشک ماهر مراجعه نمایید و بخواهید که سگ خود را از کک نجات دهد.

سخن آخر

پوست آنها تحریک شده به نظر می رسد. اگر بتوانید از خز حیوان خانگی خود عبور کرده و به پوست آن نگاه کنید، فلیابیت ها معمولا نقاط قرمز کوچک و برجسته ای هستند. دوباره به دنبال گزش در پشت و گردن و در پایه دم باشید. یکی دیگر از مشکلات مربوط به فلیابیت این است که آنها می توانند منجر به درماتیت حساسیت به کک شوند که به عنوان حساسیت بیش از حد به فلابیت نیز شناخته می شود. اگر حیوان خانگی شما این مشکل را داشته باشد پوست او می تواند خارش دار، قرمز و پوسته پوسته شود. همچنین می تواند منجر به عفونت های ثانویه پوستی شود.