دامپزشکی آنلاین پرندگان

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برای صاحب یک پرنده بسیار مهم است که یک دامپزشک متخصص را بشناسد. زیرا جوانه ها و سایر پرندگان خانگی حیوانات شکننده و حساسی هستند. بهترین انتخاب برای درمان پرندگان، انتخاب یک دامپزشکی آنلاین پرندگان است یا به اصطلاح دامپزشک پرندگان. متأسفانه در اکثر کشورها تنها تعداد کمی از دامپزشکان پرندگان وجود دارد. بخش عمده ای از دامپزشکان در حیوانات کوچک مانند گربه یا سگ یا در دام تخصص دارند، اما در مورد پرندگان تخصصی ندارند. اگر جان پرنده ای در خطر باشد، آن دامپزشکان اغلب نمی دانند چگونه با یک پرنده رفتار کنند زیرا در این کار مهارت ندارند.

دامپزشک متخصص پرندگان

به منظور اجتناب از چنین شرایط ناامید کننده یا از نظر پرنده حتی در شرایط مهلک، باید قبل از وقوع شرایط اضطراری، یک دامپزشک متخصص پرندگان را بیابید. اگر دوست دارید بدانید که یک دامپزشک خاص در مورد بیماری های پرندگان چقدر می داند، فقط از او بپرسید. بسیاری از دامپزشکان صادقانه به شما خواهند گفت که آیا دانش و تجربه لازم برای درمان پرندگان را دارند یا خیر.

خوراکی های پرندگان

در بسیاری از موارد می توانید با مشاهده عملکردی که دامپزشک با پرندگان شما انجام می دهد، اطلاعات بیشتری کسب کنید. دامپزشکانی که اطلاعات زیادی در مورد درمان پرندگان خانگی ندارند، تمایل دارند که پرندگان را با آنتی بیوتیک یا نوعی تقویت کننده بدون معاینات و آزمایشات بیشتر درمان کنند. دامپزشک پرندگان می داند که آنتی بیوتیک ها در هر مورد مفید یا ضروری نیستند.

ممکن است برخی از دامپزشکان به شما بگویند که تقریبا هیچ کاری نمی توان برای کمک به پرندگان خانگی انجام داد و درمان چنین حیوانات کوچکی غیرممکن است. این درست نیست دامپزشکان پرندگان می دانند چه باید بکنند و اغلب آنها می توانند جان پرنده ای را نجات دهند در حالی که همکاران آنها که در درمان پرندگان تخصص ندارند قادر به انجام این کار نیستند.

دامپزشکی آنلاین پرندگان

شما همیشه باید به خاطر داشته باشید که دامپزشکان متخصص همچنین دامپزشکی آنلاین پرندگان، در درمان حیوانات کوچک خوب هستند. اگر شما به عنوان مثال هنگامی که پرنده شما دچار آسیب دیدگی کوچک می شود یا به علائم کمبود حشرات در پرنده خود توجه می کنید به کمک نیاز دارید. اگر بیماری بسیار پیچیده باشد یک دامپزشک صادق و هوشیار امیدوار است به شما بگوید که قادر به کمک به پرنده شما نیست و در این صورت به دامپزشک پرندگان مراجعه می کند.

نکات لازم برای مواظبت از پرندگان

هیچ کس به اندازه شما پرنده شما را نمی شناسد. اگر متوجه الگوی رفتاری غیرمعمول یا عادات جدید عجیب شدید به خاطر داشته باشید که این می تواند نشان دهنده یک مشکل سلامتی باشد. اگر پرندگان خانگی شما اهلی نیستند تشخیص بیماری در مراحل اولیه دشوارتر است و نیاز به مراجعه حضوری یا دامپزشکی آنلاین پرندگان هستید. بنابراین شما باید پرندگان خود را از نزدیک مشاهده کنید. زیرا پرندگان حیوان خانگی در پنهان کردن هرگونه مشکل سلامتی یا ناراحتی بسیار خوب عمل می کنند.
 اگرچه مراقبت منظم از پرندگان بسیار مهم است، اما نباید آنها را بترسانید. برخی از پرندگان در صورت تماشای انسان احساس ناراحتی می کنند. اگر کمی سر خود را از پرندگان دور کنید و فقط با حرکت دادن چشم ها به سمت آنها از این نوع استرس جلوگیری کنید. اما اگر می خواهید در مورد سلامت پرنده خود بیشتر بدانید، دقیقا باید به دنبال چه چیزی باشید؟
اگر پرنده ای از یک بیماری عفونی (ابتدایی) یا هر نوع بیماری دیگری رنج می برد ، معمولا سعی می کند تأثیر مثبتی بر جای بگذارد. در واقع این رفتار ذاتی است و توسط غریزه زنده ماندن پرنده هدایت می شود. پرندگان وحشی همیشه توسط دشمنانی مانند پرندگان شکاری تهدید می شوند. این شکارچیان به دنبال اعضای گله بیمار و ضعیف هستند. بنابراین ضروری است هنگام بیماری پرنده اقدام به مراجعه حضوری یا دامپزشکی آنلاین پرندگان نمایید.

سخن آخر

رفتار فوق در پرندگان خانگی نیز مشاهده می شود. زیرا برای پرندگان برای بقا در نوع خود بسیار ضروری است. این را باید هر روز در نظر داشته باشید. پرنده خانگی شما به این دلیل رفتار می کند که از غرایز ذاتی پیروی می کند. بنابراین صاحبان پرندگان تمایل دارند در مراحل پیشرفته متوجه بیماری شوند در حالی که پرنده دیگر قادر به پنهان کردن آن نیست. بنابراین شما باید برای آن آماده باشید و در یادگیری جزئیات نامرئی که یک پرنده نمی تواند پنهان کند آموزش ببینید.