مشخصات سگ Dachshund

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، سگ Dachshund دارای سه نوع خز است ، به این معنی که این نژاد در شش ترکیب مختلف از نظر اندازه و خز مو وجود دارد: مینیاتوری با موهای بلند، داش هوند با موی صاف مینیاتوری ، داش هوندهای مینیاتوری با موهای سیمی بلند.

Mini Dachshund با وزن 11 پوند یا کمتر ، بطور قابل ملاحظه ای کوچکتر از داش هوند معمولی است که وزن آن حدود 16 تا 32 پوند است. مانند Dachshunds استاندارد ، Mini Dachshunds دارای پشت بلند است و پاهای کوتاهی دارد-این شکل بدن کم ارتفاع باعث شده تا این نژاد لقب دوست داشتنی "سگ وینر" را به دست آورد.

Mini Dachshunds با افراد در هر سنی ، از جمله کودکان ملایم ، دوستانه است. با این حال، به دلیل اندازه کوچک و شکننده پشت مینی داچشوند، بزرگسالان باید بر همه تعاملات بین بچه های کوچک و سگ نظارت داشته باشند.

اگرچه مینی داش هوندها با دیگر سگهای خانوادگی خوب رفتار می کنند، برخی از Mini Dachshunds با گربه های خانوادگی کنار می آیند ، اما برخی دیگر بچه گربه را به عنوان چیزی برای تعقیب می بینند.

ویژگی های مینی داش هوند

سطح محبت= بالا

دوستی= بالا

دوستدار بچه ها= متوسط

دوستدار حیوانات خانگی= متوسط

ورزش =نیاز متوسط دارد

بازیگوشی =بالاست

سطح انرژی= متوسط

آموزش پذیری =متوسط

هوش= بالا

تمایل به پارس=  بالا

مقدارریزش مو= متوسط

تاریخچه Mini Dachshund

Dachshund در قرن هجدهم در آلمان بوجود آمد ، جایی که در ابتدا برای شکار گورکن با "رفتن به زمین" (حفاری و در چاله های زیرزمینی در تعقیب طعمه خود) مورد استفاده قرار می گرفت. در آلمان، نام این نژاد به معنی "سگ گورکن" است. صدای بلند و مداوم  Dachshund در بالای زمین شنیده می شد ، بنابراین شکارچیان انسانی می توانستند پیشرفت سگ را دنبال کنند.

با بدن بلند و پاهای بسیار کوتاه ، نوع بدن غیرمعمولDachshund به آن اجازه می داد تا در فضاهای کوچک جا بگیرد. با این حال ، Dachshund با وجود قد کوتاه، قوی و عضلانی است ، که به تلاش های او برای حفاری و خزیدن در فضاهای تنگ ، عبور از ریشه درختان ، صخره ها و موانع دیگر کمک می کند. داچشوند همچنین برای برخورد با موش های وحشی به خلق و خوی جسورانه و شجاعانه نیاز داشت.

مراقبت از مینیDachshund

 نظافت برای Mini Dachshund بسته به نوع موی آن متفاوت است. هر هفته با دستکش سگ شکاری یا برس کاری لاستیکی موی Mini Dachshunds را مسواک بزنید، تا موهای شل از بین بروند. انواع موهای بلند و خشن را چند بار در هفته با یک برس نرم شانه بزنید و مراقبت کنید تا موهای بلندتر در گوش ، شکم و دم و ریش باز شوند. این گونه ها همچنین ممکن است نیاز به پیرایش گاه به گاه توسط نظافتچی حرفه ای داشته باشند.

برای انوع مو Dachshunds را هنگام کثیف شدن حمام کنید و ناخن ها را یک هفته در میان کوتاه کنید. به طور منظم گوش های Mini Dachshund خود را بررسی کرده و در صورت کثیف بودن آنها را با گوش پاک کن مخصوص حیوانات خانگی تمیز کنید. اگرچه Mini Dachshunds هوشمند است، بنابراین مهم است که از روش های آموزشی مناسب استفاده کنید.

Dachshunds عاشق غذا هستند ، بنابراین غذاهای خوشمزه به نتایج خوب کمک می کند. اگرچه مینی داش هوند فعال هستند ، اما این پاهای کوتاه به این معنی است که می توانند با پیاده روی در روز و بازی های خارج از منزل یا در حیاط ورزش کافی را انجام دهند. Mini Dachshund شما همچنین ممکن است از آموزش ورزش های سگ و فعالیت هایی مانند flyball ، tracking ، earthdog و nosework لذت ببرد. همیشه مینی داش هوند خود را روی بند یا در محلی محصور و محفوظ نگه دارید وگرنه وقتی بوی سنجاب یا سایر حیوانات خزدار را برای تعقیب می گیرد.

مشکلات بهداشتی شایع

اکثر سگهای نژاد اصیل دارای اختلالات ارثی خاصی در سابقه خانوادگی خود هستند. یکی از مسائلی که در Mini Dachshund شناسایی شده است آتروفی پیشرونده شبکیه (PRA ، نام جمعی برای گروهی از بیماریهای دژنراتیو چشم) است.

با توجه به ساختار فیزیکی نژاد ، Mini Dachshunds همچنین مستعد بیماری دیسک بین مهره ای است که می تواند باعث درد و مشکلات حرکتی شود. Mini Dachshunds با آسیب شدید پشت حتی می تواند تا حدی یا به طور کامل فلج شود.

برای جلوگیری از بروز مشکلات کمر و گردن ، با استفاده از سطح شیب دار و انتخاب تخت خواب مناسب برای Mini Dachshund به او کمک می کنید. 

رژیم غذایی و تغذیه

برای جلوگیری از ایجاد یا بدتر شدن مشکلات کمر ، و همچنین جلوگیری از سایر اختلالات مفصلی مانند دیسپلازی آرنج و سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت ، مهم است که مینی داش هوند خود را در وزن کم نگه دارید.

 وعده های غذایی اندازه گیری شده را دو بار در روز به جای تغذیه رایگان (ترک غذا در تمام مدت) تغذیه کنید. برای توصیه برای یک غذای سالم برای Mini Dachshunds خود و همچنین یک وزن ایده آل برای سگ خود ، با پرورش دهنده یا دامپزشک خود مشورت کنید.