لاک پشت هرمان

 به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، این لاک پشت جذاب ، با کاراپاس زرد و قهوه ای ، فلس های ضخیم و پاهای محکم ، به دلیل خلق و خوی ملایم و زیبایی خالصش بسیار مورد توجه است. اگر در آب و هوای مناسب و با فضای آزاد زیاد زندگی می کنید ، مراقبت از این لاک پشت نسبتاً آسان است. 

رفتار و مزاج لاک پشت هرمان

لاک پشت منفعل و ملایم هرمان به ندرت گاز می گیرد. به طور معمول ، این لاک پشت ها ، حیوانات خانگی یا انسان های دیگر را برای دفاع از خود گاز می گیرد. این لاک پشت،ترجیح می دهد با خیال راحت روی زمین بماند.

این موجود فعال دویدن ، حفاری ، علوفه و آفتاب گرفتن را دوست دارد. لاک پشت ها اغلب با هم تعامل دارند و می توانند درگیر نبرد شوند ، به ویژه در فصل جفت گیری در بهار و پاییز. در هنگام خواستگاری ، لاک پشت های نر ماده ها را تعقیب می کنند و گاهی اوقات باعث آسیب می شوند.  

مسکن لاک پشت هرمان

لاک پشت های بزرگسال هرمان در داخل خانه چندان خوب نیستند ، بنابراین قبل از آوردن به خانه این را در نظر داشته باشید. از آنجا که مسکن در فضای باز به شدت توصیه می شود ، آب و هوای بیرون شما باید بسیار شبیه به آب و هوای منطقه مدیترانه (ایتالیا ، یونان ، بلغارستان و رومانی) باشد.

زیستگاه لاک پشت باید شامل یک تشت آب کم عمق (ترجیحاً در زمین فرو رفته) برای آشامیدن و خنک شدن ، سنگ ها ، درختان کوچک و بوته ها و یک پناهگاه برای محافظت از آن در برابر آب و هوای شدید و شکارچیان باشد. 

اگر در نهایت تصمیم گرفتید لاک پشت خود را در داخل خانه نگهداری کنید یا در ماههای سردتر آن را به داخل ببرید ، یک محوطه نسبتاً بزرگ لازم است (حداقل 2 فوت در 4 فوت).

برای تمیز نگه داشتن محفظه ، پس از مشاهده ضایعات قابل مشاهده حیوانات خانگی ، آنها را جمع آوری کنید. ظرف آب را روزانه تعویض کنید. 

حرارت

اگر در خارج از خانه قرار داشته باشید ، دمای روز باید به طور متوسط ​​حدود 80 درجه فارنهایت تا 86 درجه فارنهایت (27 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد) باشد و نباید از 65 درجه فارنهایت تا 70 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد تا 21 درجه سانتیگراد) در شب کاهش یابد. این درجه حرارت را در محوطه داخلی تقلید کنید. روشنایی منبع اصلی گرمایش شما برای محوطه های داخلی خواهد بود. در داخل یا خارج ، همچنین لازم است که یک منطقه سایه دار و خنک برای لاک پشت خود داشته باشید تا از گرما فرار کند. 

لاک پشت ها برای سنتز ویتامین D3 به نور UVB نیاز دارند. ویتامین D3 به لاک پشت کمک می کند تا کلسیم را جذب کند ، که برای ساختار و رشد استخوان بسیار مهم است. همه محوطه های داخلی باید شامل 10 درصد نور لوله UVB فلورسنت با یک بازتابنده باشد تا اشعه UVB را به سمت پایین به لاک پشت منتقل کند.

رطوبت

رطوبت نگرانی مهمی برای لاک پشت ها نیست. تا زمانی که رطوبت هوا حداقل 25 یا بیشتر باشد (بیشتر محیط های داخلی و خارجی) ، پس رطوبت محیط برای لاک پشت شما مناسب است.

لایه

بیشتر صاحبان حیوانات خانگی از بستر یا تختخواب برای خط کشی در انتهای قفس استفاده می کنند. در مورد لاک پشت ها ، آنها برای حفاری به آن نیاز دارند. برای محوطه های داخلی ، مخلوطی از خاک ، ماسه و پوست سرو کمپوست باید بستر موجود در محوطه حیوان خانگی شما را تشکیل دهد. مخلوط کمپوست باید حدود دو اینچ عمق داشته باشد تا لاک پشت شما بتواند برای خنک شدن یا فعالیت و ورزش ، سوراخ شود. این بهترین راه برای نگهداری لاک پشت در داخل خانه است.

آب و غذا

برای تغذیه حیوان خانگی خود انواع سبزیجات و برگهای سبز را انتخاب کنید. سبزیجات را با مقادیر کمتری بروکلی ، کلم ، گل کلم ، خیار و هویج ، سیب ، زردآلو ، انگور ، خربزه ، هلو و توت فرنگی مکمل کنید. روزانه یکبار در همان زمان هر روز از چند سینی غذا که در سراسر محوطه پخش شده است تغذیه کنید. به همان اندازه که در عرض 15 تا 30 دقیقه می خورند به آنها غذا بدهید ، یا می توانید تخمین بزنید که توده غذایی که باید ارائه شود باید به اندازه پوسته حیوان باشد.

یک لاک پشت نیاز به تقویت کننده های مواد مغذی دارد تا کمبود نور مستقیم خورشید را جبران کند. به حیوان خانگی خود غذای لاک پشت با کیفیت بالا بدهید که شامل مکمل های کلسیم و ویتامین D3 است. لاک پشت های وحشی حشرات ، حلزون ها و لاشه ها را نیز می خورند ، اما اگر به این حیوانات کوچک غذا می دهید ، آنها را در حد اعتدال نگه دارید. لاک پشت ها در درجه اول گیاهخوار هستند. هرگز به آنها غذای سگ یا گربه ندهید.

ظرف آب آن را روزانه تعویض و تمیز کرده و با آب تصفیه شده پر کنید.

 

خواب زمستانی

اگر درجه حرارت محوطه یا فضای باز به زیر 50 درجه فارنهایت برسد ، لاک پشت حیوان خانگی شما ممکن است تصمیم به خواب زمستانی داشته باشد. برخی از گونه ها در طبیعت تا پنج ماه ، معمولاً بین اکتبر و آوریل به خواب زمستانی می روند. برای لاک پشت های داخلی ، حفظ شرایط محیطی مناسب برای خواب زمستانی دشوار است. بنابراین ، بهتر است دمای محفظه را ثابت نگه دارید و لاک پشت خود را در طول سال فعال نگه دارید.

مشکلات بهداشتی شایع

در فصل جفت گیری ، لاک پشت های نر با نرها و ماده های دیگر تهاجمی می شوند. روزانه لاک پشت ها را از نظر وجود زخم کنترل و بازرسی کنید و هر گونه حیوان آسیب دیده را جدا کنید. برای جلوگیری از عفونت ، زخم های باز نیاز به تمیز کردن و درمان ضد باکتریایی دارند. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید ، به دنبال دامپزشک خارجی باشید .

لاک پشت های در منزل نیز مستعد ابتلا به چندین بیماری هستند:

عفونت تنفسی : معمولاً در اثر نور نامناسب ، گرمایش ، غذای تازه ، آب تمیز یا عوامل محیطی ایجاد می شود. به احتمال زیاد یک دامپزشک خارجی باید با آنتی بیوتیک درمان شود.

بیماری متابولیک استخوان : ناشی از کمبود کلسیم یا مشکل در جذب کلسیم است. بهتر است با نور کافی و طیف کامل یا نور مستقیم خورشید جلوگیری شود. یک دامپزشک خارجی احتمالاً یک درمان مایع کلسیم تجویز می کند.

افتادگی کلوآکا: معمولاً در اثر کم آبی بدن ، سنگ یا اورات سفت شده مثانه را مسدود می کند. این نیاز به مداخله دامپزشک دارد

انتخاب لاک پشت هرمان

بهتر است لاک پشت خود را مستقیماً از پرورش دهنده بخرید. خرید از یک پرورش دهنده معتبر این اطمینان را می دهد که حیوان خانگی شما از منبعی که جمعیت وحشی را از بین می برد نیامده است ، به علاوه پرورش دهندگان نیز مراقبت های برتر را ارائه می دهند. دامپزشکان اگزوتیک و سایر صاحبان خزندگان ممکن است پرورش دهندگان معتبر را توصیه کنند ، یا می توانید آنها را در نمایشگاه ها و نمایشگاه های خزندگان پیدا کنید. می توانید انتظار داشته باشید 150 تا 500 دلار برای لاک پشت هرمان بپردازید. قیمت لاک پشت های مسن افزایش می یابد و هزینه آنها را برای بزرگسالی در نظر می گیرد و آنها در حال شکوفایی هستند.

لاک پشت هرمان را از یک فروشگاه حیوان خانگی یا فروشنده خریداری نکنید زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که این لاک پشت ها از منبع غیر معتبر تهیه شده باشند.

علائم یک لاک پشت سالم شامل پوسته ای صاف و بدون برجستگی یا ناهنجاری است. چشم ، بینی و دهان آن باید شفاف و بدون ترشح باشد.

بررسی کنید که دریچه مدفوع آن تمیز باشد. مدفوع باید به خوبی شکل گرفته باشد ، نه آبکی.

در صورت بروز هر گونه مشکل با دامپزشک تماس بگیرید.