راه اندازی و نگهداری آکواریوم آب شور

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشکجمع آوری آکواریوم آب شور کار زیادی را می طلبد. هنگامی که برنامه ریزی کردید که چه نوع آکواریوم آب شور می خواهید و همه چیز مورد نیاز برای جمع آوری آن را خریداری کرده اید ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید تا آکواریوم جدید دریایی خود را  به روشی ایمن و منظم داشته باشید.

حساب سرانگشتی

"بار زیستی مجاز" (تعداد ماهی) برای آکواریوم آب شور بستگی به اندازه و کارایی فیلتر بیولوژیکی ، کارایی تبادل گاز ، دمای آب ، گونه ماهی ، اندازه و مخلوط ، نوع (دوباره ، کارآیی) فیلتراسیون استفاده شده ، و همچنین میزان پوشش یا مخفیگاه ماهی ها در صورت احساس خطر.شما می توانید ماهی بیشتری در یک آکواریوم دریایی از آنچه که قانون مجاز تصور می کند ، نگهداری کنید. با این حال ، اکثر آکواریوم های آب شور ، به ویژه آکواریوم های جدید با حداقل فیلتراسیون ، بیولوژیکی کارآمد برای پردازش ضایعات ماهی هستند. آبهای شور بیشتر از ماهیان آب شیرین نسبت به سموم مخزن (آمونیاک ، نیتریت ، نیترات ، فسفات) حساس هستند. سیستم های تصفیه آکواریوم که تسهیل تبادل گاز برای نگه داشتن سطوح اکسیژن محلول در بالای مقیاس ماهی بیشتر از سیستم های که نگه داشتن O پشتیبانی 2 سطح زیر مطلوب است. بالاتر از درجه حرارت آب و شوری، کمتر O 2 آب نگه دارد.

چند ماهی؟

انواع و گونه های ماهی ، و همچنین ترکیب ماهی و بی مهرگان در آکواریوم ، در میزان ماهیان قابل نگهداری تفاوت ایجاد می کند. به عنوان مثال ، یک ناسو تانگ 6 اینچی در یک آکواریوم 55 گالنی آب شور با دوجین کروم آبی/سبز (در مجموع 18 اینچ ماهی ، یا 1.6 اینچ ماهی در 5 گالن) بسیار خوب عمل می کند ، در حالی که همان دوجین کرومیس با یک ماهی شیر 6 اینچی ، که آنها را بخورد خوب نیست!

اکثریت قریب به اتفاق ماهیان صخره ای به "خانه" یا جایی برای پنهان شدن یا خوابیدن و یا عقب نشینی به هنگام احساس خطر نیاز دارند. صخره ها و مرجان ها را می توان روی هم چید و شکاف ها و غارهایی برای ماهی ها ایجاد کرد تا در آنها پنهان شوند.

در حالی که سیستم های تصفیه کارآمد را می توان روی یک آکواریوم دریایی طراحی و نصب کرد ، اکثر سیستم های فیلتراسیون موجود در بازار (استفاده از فیلترهای مخزن با چرخ های زیستی یا پد های فیلتر کوچک) برای استفاده آسان و راحت هستند و برای کوچک ها نیز مناسب است. با استفاده از فیلترهای بزرگتر و قوی تر فیلترهای قوطی بزرگ یا فیلترهای refugium) تعداد اینچ ماهی در هر گالن می تواند از قانون انگشت شست تجاوز کند.

دستورالعمل راه اندازی آکواریوم آب شور

آکواریوم را آماده کنید. پایه را در جای خود قرار دهید و آن را تراز کنید. مخزن را با یک پارچه نرم یا اسفنج تمیز کرده و از آب تازه استفاده کنید.

اتصالات الکتریکی شامل موارد زیر است:

Sump : اگر تصمیم به استفاده از sump گرفته اید ، تجهیزات مربوط به sump را در کابینت/پایه قرار دهید. غالباً راحت تر می توان گودال را از قسمت بالایی به داخل پایه قرار داد تا از درهای کابینت. اگر هنوز مخزن آب پیدا نکرده اید ، یک مخزن DIY ارزان و آسان  ممکن است کار کند.

نوار برقی و تایمر نور

تجهیزات Sump را نصب کنید

در این مرحله ، مخزن و تجهیزات مربوط به آن و لوله کشی را در زیر آکواریوم نصب می کنید. اگر مراحل را یکی پس از دیگری دنبال کنید ، نصب تجهیزات زباله بسیار سریع انجام می شود. اگر از سامپ استفاده نمی کنید ، این مرحله را رد کنید.

اگر سیستم شما از sump استفاده می کند:

مواد را در فیلتر چکه کننده مرطوب/خشک نصب کنید

شیلنگ سرریز را از مخزن به مخزن نصب کنید 

پمپ برگشت و شیلنگ را نصب کنید

اسکیمر پروتئین نصب شده بر روی مخزن را نصب کنید

بخاری آکواریوم را نصب کنید

ویر محل نصب سوپاپ در شلنگ پمپ برگشت را نشان می دهد. این به شما امکان می دهد جریان آب را به داخل و خارج از مخزن تنظیم کنید. 

تجهیزات آکواریوم

اگر سیستم شما sump ندارد ، می توانید به سراغ نصب کلیه تجهیزات مربوط به مخزن بروید. در این مرحله ، شما می توانید نصب سیستم روشنایی آکواریوم خود را به تعویق بیندازید ، زیرا هنگام نصب نمک های دریایی ، بستر و تزئینات مخزن ، در راه شما مشکل ایجاد می کند.

فیلتر را با برداشتن پد های فیلتر ، شستشو در آب شیرین و سپس قرار دادن آنها در فیلتر قبل از نصب روی دیواره پشتی آکواریوم آماده کنید. این زمان مناسب برای بررسی فاصله بین پشت مخزن و دیوار است. در آینده شما کل فیلتر را برای تمیز کردن بر می دارید ، بنابراین مطمئن شوید که یک یا دو اینچ فاصله بیشتر وجود دارد.

سیستم فیلتراسیون نصب شده روی مخزن را نصب کنید (آویزان بر روی مخزن یا قوطی ، اسکیمر پروتئینی نصب شده بر روی مخزن و  سرسره ها) . سرسره های خود را در موقعیت تقریبی که در پایان مونتاژ خواهید داشت آویزان کنید. بدون شک موقعیت ها یک بار تغییر می کند سنگ زنده و تزئینات شما در مخزن نصب شده است. بخاری آکواریوم را نصب کنید.

تست مرطوب سیستم را اجرا کنید

قبل از قرار دادن نمک های دریایی ، سنگ زنده یا حیوانات ، یا بستر ، باید یک آزمایش مرطوب سیستم انجام دهید. وقت گذاشتن برای انجام این کار به شما این امکان را می دهد که مطمئن شوید همه اتصالات و تجهیزات در وضعیت کار مناسب هستند. در اکثر آزمایشات مرطوب از آب شیرین استفاده می شود. شما نمی خواهید هیچ ماسه زنده یا موجودی را در این مرحله نصب کنید ، آب شیرین از آزمایش مرطوب می تواند هر دو را از بین ببرد.

تمام اتصالات شیلنگ را بررسی و محکم کنید

آکواریوم را (و در صورت استفاده از آن) با آب شیرین پر کنید

قسمت بیرونی مخزن را پاک کنید و کل منطقه را خشک کنید

یکی یکی ، هر پمپ را به پریز برق وصل کنید

هر اتصال لوله کشی را از نظر نشتی بررسی کنید

اگر قصد دارید از یک اسکیمر پروتئینی استفاده کنید ، هیچ زباله ای تولید نمی شود ، اما می توانید تولید حباب را بررسی کرده و پمپ مورد استفاده برای راه اندازی آن را آزمایش کنید.

با خاموش کردن کل سیستم در نوار/تایمر ، قطع برق را شبیه سازی کنید. اگر از مخزن استفاده می کنید ، مطمئن شوید که با پمپاژ پمپ تخلیه نمی شود و آب مخزن دوباره به مخزن سیفون می شود. اگر سرریز شروع به سرریز شدن کرد ، پمپ را دوباره روشن کرده و مقداری از آب را از مخزن خارج کنید. سیستم را مجدداً راه اندازی کرده و دوباره آزمایش کنید.

یکی از روشهای جلوگیری از سیفون کردن مجدد آب مخزن به مخزن ، سوراخ کردن یک سوراخ کوچک در لوله برگشتی پمپ مخزن در بالای خط آب مخزن است. در صورت قطع برق (و هر زمان که پمپ برگشت خاموش است) سوراخ کوچک باعث می شود سیفون شکسته شود.

افزودن بستر و نمک های دریایی

انتخاب زیرلایه مناسب برای مخزن قبل از نصب آن بسیار مهم است ، در صورتی که به دلایلی غیر از مشکل در برداشتن آن پس از راه اندازی مخزن مشکل باشد. همچنین ، تحقیقات را زودتر انجام دهید و بهترین نمک دریا را برای آکواریوم خاص خود تعیین کنید.

پس از بررسی نشتی سیستم ، سیستم را خاموش کرده و چند گالن آب از مخزن و مخزن خارج کنید.

در مرحله بعد ، نمک های دریایی خود را اضافه کنید. اگر از مخزن استفاده می کنید ، نمک های دریایی را درون مخزن بریزید و پمپ برگشتی مخزن را روشن کنید. این باعث می شود آب بر روی نمک های دریا جریان یابد و به آنها کمک کند تا سریعتر حل شوند. در صورت نداشتن مخزن ، هرگونه سربرگ موجود در مخزن را به همراه فیلتر خود روشن کنید. با حل شدن نمک های دریا ، به افزودن بیشتر ادامه دهید و شوری را مرتباً آزمایش کنید تا به سطح دلخواه برسید.

اگر از ماسه زنده استفاده می کنید ، آن را داخل مخزن بریزید. آب کدر می شود ، اما وقتی سیستم فیلتراسیون خود را روشن کردید باید پاک شود. اگر از شن و ماسه غیر زنده استفاده می کنید ، آن را در آب شیرین بشویید تا ذرات کوچکتر برداشته شود ، سپس آن را داخل مخزن بریزید.

سیستم روشنایی آکواریوم را نصب کنید

در حالی که آب مخزن شما در حال پاک شدن است ، زمان مناسبی برای نصب سیستم روشنایی آکواریوم آب شور است.

مورد نیاز روشنایی برای یک مخزن تنها ماهی نسبتا انعطاف پذیر هستند. دوره های روز و شب را می توان با توجه به سبک زندگی شما تنظیم کرد ، اما مطمئن شوید که حداقل هشت ساعت تاریکی به مخازن تانک می دهید تا بتوانند بخوابند. تایمرهای نوری یک سرمایه گذاری خوب هستند زیرا هر روز در ساعت معینی چراغ ها را روشن و خاموش می کنند.

اگر قصد دارید مرجان را به مخزن خود اضافه کنید ، احتمالاً هنگام راه اندازی مخزن خود می خواهید در روشنایی مخزن صخره ای سرمایه گذاری کنید. الزامات روشنایی مخزن صخره بسیار بیشتر از مخازن فقط ماهی است زیرا مرجانها به یک دوره نوری خاص و همچنین یک طیف نوری خاص نیاز دارند.

وسایل روشنایی خود را در بالای مخزن یا داخل کاپوت نصب کنید و آن را به تایمر روشن وصل کنید. تریپرهای الکترونیکی یا مکانیکی را در تایمر برای زمان های مناسب تنظیم کنید. چراغ ها را روشن کنید و درست قبل از افزودن ماهی ، از مخزن خود شگفت زده شوید.