درمان پرندگان خانگی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بسیاری از صاحبان پرندگان از این که می فهمند همه حیوانات خانگی، از جمله پرندگانشان نیاز به ویزیت اولیه دامپزشک پرندگان و حداقل سالیانه معاینه سالانه دارند شگفت زده می شوند (بسیاری از دامپزشکان حداقل دوبار در سال معاینه را توصیه می کنند تا امکان تشخیص زودهنگام و درمان زندگی بالقوه فراهم شود). مراقبت منظم دامپزشکی برای اطمینان از عمر طولانی و سالم پرنده ضروری است. شما می توانید برای درمان پرندگان خانگی توسط دامپزشک به کلینیک دامپزشک مراجعه نمایید و پرندگان خود را درمان کنید.

درمان پرندگان خانگی توسط دامپزشک

مهمترین ملاقات اولین دیدار است و باید بلافاصله پس از خرید پرنده خانگی شما انجام شود. در این بازدید دامپزشک یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و آزمایش های مختلف تشخیصی یا سلامتی را توصیه می کند تا وضعیت سلامتی پرنده شما مشخص شود و ببیند آیا حیوان خانگی شما ممکن است دارای بیماری هایی باشد که نیاز به درمان دارد. این دیدار همچنین باید شامل بحث کامل در مورد تغذیه مناسب، مسکن، مراقبت و نظافت حیوان خانگی جدید شما باشد. مهمترین قسمت این ویزیت اولیه احساس راحتی با پزشک و کارکنان بیمارستان است. اطمینان حاصل کنید که دامپزشک پرنده شما دارای صلاحیت یا تجربه کافی برای درمان پرندگان خانگی توسط دامپزشک است. طب پرندگان به بخش تخصصی دامپزشکی تبدیل شده است و اکثر پزشکان عمومی در زمینه طب پرندگان (پرندگان خانگی) راحت نیستند و از آنها آگاهی ندارند. از پزشک در مورد شرایط و تجربه وی سوال کنید. حداقل او باید در انجمن دامپزشکان پرندگان عضو باشد. اگر دامپزشک شما با دیدن پرنده شما احساس راحتی نمی کند از کسی که تجربه اش بیشتر است مراجعه کنید.

آزمایش های لازم برای معاینه پرندگان در کلینیک دامپزشک

در حالی که هر پزشک پروتکل خود را در مورد آنچه در ویزیت اولیه انجام می شود دارد آزمایشات زیر ممکن است برای حفظ سلامت پرنده شما توصیه شود. بسیاری از دامپزشکان پرندگان توصیه می کنند که برخی یا همه این آزمایشات را با بی حسی گازی کوتاه اثر، با استفاده از بی حسی مانند ایزوفلوران یا سووفلوران انجام دهید. اکثر پرندگان را می توان با خیال راحت برای مدت کوتاهی که برای انجام آزمایش تشخیصی لازم است بیهوش کرد. معمولا انجام عمل روی پرندگان تحت بیهوشی بسیار ایمن تر است، زیرا هنگام بیهوشی تحت فشار قرار نمی گیرند و استرس عامل اصلی مرگ پرندگان هنگام جابجایی است.

معاینه فیزیکی : هر ویزیت با معاینه کامل فیزیکی آغاز می شود. در طول دوره فیزیکی پزشک وزن، ظاهر کلی و تحرک حیوان خانگی شما را ثبت می کند. او قسمت های مختلف بدن کبوتر را لمس می کند. هرگونه ناهنجاری که مشاهده شده یا تغییراتی که از ویزیت قبلی رخ داده است ممکن است نشان دهنده نیاز به آزمایش تخصصی باشد که شما می توانید از طریق درمان پرندگان خانگی توسط دامپزشک این آزمایش تخصصی را انجام دهید.

آزمایش خون : همانطور که ویزیت منظم شما برای درمان پرندگان خانگی توسط دامپزشک شامل آزمایش خون است، معاینه حیوانات خانگی نیز انجام می شود. آزمایش خون می تواند شامل شمارش کامل خون (بررسی گلبول های قرمز، گلبول های سفید خون و ترومبوسیت ها) و مشخصات بیوشیمیایی سرم (که به آنزیم های مختلف اندام ها نگاه می کند) باشد.

تجزیه و تحلیل مدفوع : تجزیه و تحلیل مدفوع که به بررسی میکروسکوپی مدفوع که شامل تشخیص انگل (کوکسیدیان و کرم ها) است می باشد. ممکن است از طریق درمان پرندگان خانگی توسط دامپزشک این آزمایش برای پرندگان شما توصیه شود.

آزمایش رادیولوژی :  از طریق درمان پرندگان خانگی توسط دامپزشک با استفاده از اشعه ایکس پزشک می تواند بدن حیوان خانگی شما را از نظر ناهنجاری در اندازه، شکل و موقعیت اندام های بدن بررسی کند. غربالگری برای توده هایی مانند تومور یا گرانولوم به دنبال تجمع غیر طبیعی مایع باشید و استخوان ها و مفاصل را بررسی کنید.

آزمایش میکروبیولوژیکی : لکه های ویژه ای به نام لکه های گرام امکان بررسی نواحی کلوکال و چونال پرنده را فراهم می کند. پزشک از این لکه ها برای تعیین وجود باکتری ها و مخمرهای غیرطبیعی استفاده می کند. بسته به یافته های حاصل از لکه های گرم، آزمایش های دیگری مانند کشت و حساسیت ممکن است برای تعیین گونه های باکتری یا مخمر و درمان مناسب مورد نیاز باشد.