ویزیت عمومی دامپزشکی گربه 

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، گربه را از محیط خانه آشنا بیرون می آورند معمولا به حامل رانده می شود، سوار ماشین پر سر و صدا می شود، به کلینیک دامپزشکی منتقل می شود و مورد ویزیت عمومی دامپزشکی گربه  قرار می گیرد. جایی که بوی شدید بسیاری از حیوانات خانگی و افراد دیگر وجود دارد. سپس آنها را به اتاق معاینه می برند و در آنجا فردی ناآشنا آنها را معاینه می کند و درمان های مختلفی را انجام می دهد. هر یک از این موارد می تواند استرس زا باشد و وقتی همه آنها با هم ترکیب شوند، عجیب نیست که گربه شما ترسیده یا استرس داشته باشد.

بهترین نوع حامل برای گربه ها برای بردن به دامپزشک چیست؟

گربه های فردی ممکن است ترجیحات خاصی برای ناقل داشته باشند، اما برخی از گزینه ها بهتر از بقیه هستند. اگرچه حامل های گربه مقوایی (موجود در فروشگاه های حیوانات خانگی و پناهگاه های حیوانات) ارزان و یکبار مصرف هستند، اما فقط باید به عنوان یک وسیله موقت حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرند، زیرا یک گربه مصمم می تواند در زمان کوتاهی از آنها خارج شود. گزینه های بادوام برای حمل و نقل گربه از حامل های نرم، جعبه های سیم تا حامل های پلاستیکی سخت با درهای سیمی. هر نوع حامل دائمی را که انتخاب می کنید، تمیز کردن آن آسان است و شما باید بتوانید گربه خود را بدون هیچ مشکلی داخل و خارج کنید. یک حامل خریداری کنید که متناسب با اندازه گربه شما باشد. اگر چندین گربه دارید، به هر کدام از آنها حامل مخصوص خود را ارائه دهید و برای ویزیت عمومی دامپزشکی گربه آنها را آماده کنید.

هر چیزی را که برای حمل کننده انتخاب می کنید، باید یک حوله یا پتو در قسمت پایین قرار دهید تا هم محل راحتی برای نشستن یا دراز کشیدن فراهم شود و هم مایعات را در صورت تصادف در راه به کلینیک جذب کند. شاید عاقلانه باشد که برای هر ملافه ای کثیف، یک پتو یدکی و یک کیسه پلاستیکی همراه داشته باشید.

در کلیینک برای معاینه گربه باید چه کار کرد؟

سعی کنید در صورت امکان  قرار ملاقات را برای ویزیت عمومی دامپزشکی گربه را برای زمان آرام تری از روز تنظیم کنید. اگر گربه شما واقعا عصبی است ممکن است بخواهید در بدو ورود با کارکنان کلینیک مشورت کنید تا ببینید آیا می توانید گربه را مستقیما به اتاق معاینه بیاورید نه اینکه در منطقه پذیرایی منتظر بمانید. برخی از کلینیک های دامپزشکی دارای اتاق جداگانه برای گربه ها یا ورودی جداگانه هستند. هنگامی که حامل را از ماشین به کلینیک می برید، سعی کنید حامل را سر نزنید یا در ورودی خود به آن ضربه نزنید. هنگامی که در اتاق معاینه هستید، از دامپزشک خود بپرسید که آیا می توانید پتو گربه را روی آن قرار دهید. میز معاینه دامپزشک شما ممکن است پیشنهاد کند که درپوش حامل را بردارید تا گربه شما مجبور نشود از حامل بیرون کشیده شود یا شاید حتی می تواند در حین معاینه در آن بماند.

آیا می توان برای کاهش استرس به گربه خود داروی آرام بخش یا ضد اضطراب داد؟

اگر استرس یا ترس گربه شما عمیق است و هیچ نگرانی برای سلامتی ندارد، دامپزشک شما ممکن است توصیه کند که قبل از ویزیت عمومی دامپزشکی گربه نوعی دارو تجویز کنید. با این حال، اکثر داروهای آرامبخش عوارض جانبی دارند و استفاده از آنها ممکن است به نفع گربه شما نباشد. با توجه به داروهای مکمل بازار مملو از محصولاتی است که ادعا می کنند اضطراب را درمان می کنند. در حالی که محصولات طبیعی اغلب خوش خیم تصور می شوند، این امر همیشه صادق نیست به ویژه در مورد درمان گربه ها که فرایندهای متابولیکی متفاوتی نسبت به ما دارند. لطفا برای اطلاعات بیشتر با دامپزشک خود صحبت کنید.