ویزیت عمومی طوطی توسط دامپزشک

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دامپزشکان می توانند مسائل اساسی سلامت طوطی را درمان کنند، اما همه آموزش های لازم را ندارند. با این حال دامپزشکان دارای گواهی پزشکی باغ وحش واجد شرایط برای درمان پرندگان عجیب و غریب هستند. در دنیای ایده آل، طوطی ها بدون داشتن هیچ گونه مشکل سلامتی، عمر طولانی خواهند داشت. با این حال تصادفات و بیماری ها اتفاق می افتند. به همین دلیل است که شما باید برای ویزیت عمومی طوطی توسط دامپزشک، نزد یک دامپزشک پرنده آموزش دیده که آناتومی طوطی ها را درک می کند مراجعه نمایید.

آیا دامپزشکان طوطی را درمان می کنند؟

اکثر دامپزشکان در تمام جنبه های بهداشت حیوانات آموزش ندیده اند. اکثر آنها می توانند حیوانات اهلی و مزرعه را درمان کنند، اما آنها برای برخورد با حیوانات عجیب و غریب، از جمله طوطی و چتربازی آموزش ندیده اند. در حالی که اکثر دانشکده های دامپزشکی دوره ای را به پزشکی پرندگان اختصاص داده اند، این یک نیاز اساسی نیست. در برخی از مدارس اصلا دوره های پرندگان عجیب و غریب ارائه نمی شود. در نتیجه برخی از دامپزشکان از درمان طوطی اطمینان ندارند.

دامپزشکان دارای گواهی پزشکی باغ وحش برای درمان پرندگان و دیگر حیوانات عجیب و غریب واجد شرایط هستند.  با این حال شما می توانید برای ویزیت عمومی پرندگان توسط دامپزشک، طوطی خود را برای بریدن ناخن و بریدن پر به دامپزشک محلی ببرید. زیرا اینها روش های استاندارد دامپزشکی هستند. شما باید به دنبال دامپزشک پرندگان باشید که پیچیدگی های سلامت پرندگان را درک کند.

طوطی ها هر چند وقت یکبار به دامپزشک می روند؟

طوطی ها باید حداقل سالی یکبار توسط دامپزشک پرندگان ملاقات شوند. در حالی که این اغلب به نظر نمی رسد، هر معاینه باید کامل باشد از جمله آزمایش خون برای تشخیص هرگونه تغییر یا مشکل  به ویژه عملکرد اندام های اطراف. مشکل طوطی ها این است که آنها می توانند مسائل بهداشتی خود را پنهان کنند. این مهارت در طبیعت توسعه یافته است که در مورد همه حیوانات شکار اتفاق می افتد. تا زمان بروز علائم طوطی ها معمولا بسیار مریض هستند و در مراحل پیشرفته بیماری هستند.

معاینات سالانه سلامت به دامپزشک اجازه می دهد تا ویژگی های رفتاری استاندارد و مسائل اولیه سلامتی را تعیین کند که می تواند به عنوان مبنایی برای معاینات بعدی مورد استفاده قرار گیرد. حتی اگر طوطی شما علائم را نشان نمی دهد، بیماری همچنان قابل تشخیص است. هرچه مشکلات سلامتی زودتر مشخص شود ویزیت عمومی و درمان طوطی توسط دامپزشک آسان تر است.

آیا طوطی ها نیاز به واکسیناسیون دارند؟

اکثر طوطی های قفسی واکسینه نمی شوند. تنها یک واکسن برای طوطی موجود است که واکسن ویروس پلیوم است. این وضعیتی است که بر بدن و اندام ها تأثیر می گذارد. این بیماری در طوطی های نوجوان بین 14 تا 56 روزه رایج است و می تواند در این سنین اولیه کشنده باشد. ویروس پلیوم به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و باعث می شود طوطی های آسیب دیده بیشتر مستعد ابتلا به باکتری ها، ویروس ها و عفونت های ثانویه شوند. ویروس به سرعت بین 1 الی 2روز از بین می رود. علائم عبارتند از:

  1. شکم متورم
  2. برگشت غذا
  3. از دست دادن اشتها
  4. اسهال
  5. استفراغ
  6. افسردگی
  7. کاهش وزن
  8. ادرار زیاد
  9. لرزش
  10. فلج

ویروس پلیوم از طریق سایر پرندگان آلوده، هوا، گرد و غبار، شوره سر و دستگاه های جوجه کشی منتقل می شود.

طوطی هایی که تنها زندگی می کنند نیازی به واکسن ندارند زیرا بعید است در معرض این بیماری قرار بگیرند. با این حال اگر پرنده های دیگری دارید ، بهتر است واکسن را دریافت کنید زیرا خطر قرار گرفتن در معرض آن شامل می شود سهولت می بخشد به طور مشابه، اگر طوطی خود را از پرورش دهنده یا فروشگاهی که سایر پرندگان را در خود جای داده است خریداری کرده اید، واکسن را از طریق ویزیت عمومی طوطی توسط دامپزشک دریافت کنید.