10 ترس رایج در سگ ها

 به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بسیاری از سگ ها از ترس و فوبیا رنج می برند. این فوبیا می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، از جمله عدم اجتماعی شدن اولیه یا تجربه منفی گذشته. نشانه های ترس در سگ ها شامل قوز کردن ، لرزش ، آب دهان ، پارس ، رفتار مخرب و در برخی موارد پرخاشگری است.  

ترس از تندر

آسترافوبیا ، ترس از رعد و برق، در سگها بسیار رایج است. میزان این ترس در سگ ها متفاوت است. برخی ممکن است فقط یک ترس ملایم از رعد و برق داشته باشند. در این حالت ، ممکن است سگ کمی بلرزد یا در هنگام رعد و برق متوجه گوشهای پهن ، چشمهای خیلی باز و دم جمع شده شوید. 

سگهایی که اختلال هراسی دارند ممکن است از صداهای بلند دیگر بترسند یا نترسند. بسیاری از سگ ها دارای فوبیای عمومی سر و صدا هستند. آنها با شنیدن رعد و برق ، آتش بازی ، موسیقی بلند ، رانندگی کامیون ها در جاده و غیره می ترسند.

 

ترس از آتش بازی

یکی دیگر از فوبیاهای رایج سگ ها ترس از آتش بازی است. مشابه ترس از رعد و برق ، صداهای بلند و غیرقابل پیش بینی و نمایش روشن آتش بازی باعث می شود بسیاری از سگ ها از ترس بلرزند. این ترس حتی ممکن است باعث فرار و گم شدن سگ شود .

برای برخی از سگ ها،عادت دادن آنها به صدای آتش بازی می تواند فوبیا را از بین ببرد. در موارد دیگر، ممکن است لازم باشد از تکنیک های مدیریت استفاده کنید . سگهایی که دچار فوبیای شدید آتش بازی هستند ممکن است نیاز به درمان با داروهای ضد اضطراب یا آرام بخش داشته باشند.

ترس از تنها ماندن (اضطراب جدایی)

ترس از تنها ماندن در خانه را اضطراب جدایی می نامند. سگهایی که از اضطراب جدایی رنج می برند ، به محض خروج صاحبانشان از خانه رفتارهای مخربی از خود نشان می دهند. علائم دیگر عبارتند از پارس بیش از حد و به هم ریختن منزل هنگام تنها ماندن. 

تغییر در رفتار صاحب سگ ممکن است به کاهش ترس سگ کمک کند. به سادگی با تغییر در عادات خود قبل از خروج از خانه و نگه داشتن کلمات کلیدی هنگام خروج و بازگشت به خانه ، صاحبان سگ می توانند برخی از نگرانی های سگ را کاهش دهند. حساسیت زدایی، فرایند عادت دادن سگ به تنهایی در خانه تنها می تواند برای سگ هایی که از اضطراب جدایی رنج می برند مفید باشد.

گاهی اوقات ، آموزش سگ برای ماندن در جعبه در حالی که صاحب خانه دور است نیز ممکن است مفید باشد. اگر اضطراب جدایی شدید باشد ، گاهی اوقات مصرف دارو برای حیوان ضروری است.

ترس از دامپزشک

تا حدودی متداول است که سگ ها از رفتن به دامپزشک بترسند. اولین برخورد سگ با مراجعه به دامپزشک معمولاً شامل بوی عجیب ، برخورد با روش های جدید ، مهار و واکسیناسیون است . جای تعجب نیست که سگ ها به راحتی می توانند از سفر به دامپزشک بترسند. ترس از دامپزشک تنها با آوردن سگ به دامپزشکی برای چند بار حل می شود.

ترس از سوار شدن در ماشین

برخی از سگ ها از سوار شدن در ماشین می ترسند. این ترس اغلب به دلیل عدم مواجهه زودهنگام با ماشین سواری است. همچنین ممکن است پس از تجربیات منفی در مورد سوار شدن در اتومبیل ایجاد شود ، مانند بیمار شدن در اتومبیل ، یا تنها رفتن به ماشین سواری برای ملاقات با دامپزشک. این امکان وجود دارد که بر ترس سگ خود از سوار شدن بر ماشین غلبه کنید و با استفاده از خوراکی ها و تمجیدها سگ خود را به آرامی به داخل خودرو بکشانید و سپس برای سوار شدن در مراحل کوچک تلاش کنید. اطمینان حاصل کنید که مقصد مکان شادی است، مانند پارک سگ ها یا پیاده روی.

 

ترس از بالا و پایین رفتن از پله ها

ممکن است صاحب سگ متوجه نشود که سگش از بالا و پایین رفتن از پله ها می ترسد تا زمانی که سگش با نزدیک شدن به پله ها استراحت کند. این فوبیا تقریبا همیشه به دلیل عدم اجتماعی شدن اولیه و قرار گرفتن در معرض آن است. اگر پله های بالا و پایین را به یک بازی تبدیل کنید ، برخی از سگ ها می توانند بر این ترس غلبه کنند. سگهای دیگر ممکن است نیاز به یادگیری گام به گام ، بالا رفتن از پله ها داشته باشند. این کار به زمان و تقویت مثبت زیادی نیاز دارد.

سگهای مسن در صورت ابتلا به آرتریت یا سایر مشکلات حرکتی از استفاده از پله ها بی میل می شوند. اگر سگی در گذشته از پله ها به پایین سقوط کرده است ، این نیز ممکن است علت ترس باشد.

ترس از مردان

ممکن است این نوع ترس مردم را شگفت زده کند که بدانند ترس سگ ها از مردان نسبتاً عادی است. در برخی از موارد، این ترس می تواند توسط یک مرد که مورد آزار قرار گرفته خود را نشان دهد. با این حال ، بیشتر به دلیل عدم اجتماعی شدن است. سگهایی که زمان زیادی را در کنار مردان سپری نکرده اند ممکن است از صدای عمیق تر ، ساختار بزرگتر و حتی موهای صورت بترسند.

سگهایی که از مردان می ترسند باید به آرامی حساسیت زدایی شوند. به خاطر داشته باشید که یک سگ ترسناک ممکن است در نتیجه این ترس غرغر کند ، یا کسی را گاز بگیرد. سگ خود را با دقت در معرض دید مردان قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مردان می دانند که تماس چشمی برقرار نمی کنند یا سعی نمی کنند به سگ شما نزدیک شوند. ممکن است مدتی طول بکشد تا سگ شما بتواند بر این ترس غلبه کند.

 ترس از غریبه ها

ترس از غریبه ها شبیه ترس از مردان است ، اما در این مورد ، یک سگ ممکن است از هرکسی که نمی شناسد بترسد . غلبه بر این می تواند مشکل باشد زیرا نمی توان به سگ خود یاد داد که هر فرد جدید احتمالی را بپذیرد. مهم است که به سگ خود اجازه دهید در زمان خودش به افراد جدید نزدیک شود. اجبار یک سگ ترسناک به پذیرش یک غریبه می تواند سگ را به تهاجم وادار کند.

ترس از کودکان

سگ ها به دلایل مختلفی ترس از کودکان را ایجاد می کنند. بیشتر اوقات ، به دلیل عدم قرار گرفتن زود هنگام در کودکان است. بسیاری از مردم قبل از والد شدن سگ می گیرند. مگر اینکه یک توله سگ را به خانه ای با بچه بیاورید ، ممکن است سگ شما فرصتی برای معاشرت با آنها پیدا نکند. تمام تلاش خود را بکنید تا سگ خود را در معرض دید کودکان در هر سنی قرار دهید ، از دوران کودکی.

سگ هایی که از کودکان می ترسند ممکن است تجربیات منفی با کودکان داشته باشند. در حالی که نیت های کودک ممکن است خوب باشد ، سگ می تواند محبت را به عنوان تهدید تفسیر کند . برخی از سگ ها ممکن است صداهای کودک یا حرکات تکان دهنده ، ناهماهنگ یا اندازه کوچک آنها را درک نکنند. صاحبان سگ هایی که با ترس از کودکان با سگ سروکار دارند ، باید برای آموزش این فوبیا با مربی یا رفتارگر سگ مشورت کنند .

ترس از اشیاء خاص

برخی از سگ ها از یک جسم خاص می ترسند: جاروبرقی، تزئینات، اسباب بازی کودک، تجهیزات ساختمانی و موارد دیگر. اغلب این نوع ترس چیز مهمی نیست ، زیرا بسیاری از اشیاء را می توان به سادگی از دید خارج کرد. با این حال، در موارد خاص، می تواند مشکل ساز باشد. به عنوان مثال ، اگر سگ شما از گذر از مجسمه ای خارج از ساختمان آپارتمان شما امتناع می کند یا هر بار که نیاز دارید جاروبرقی فرش را به آشفتگی لرزان و اضطراب آور تبدیل کنید. در این حالت ، ممکن است لازم باشد سگ خود را به آرامی با چیزهایی که از آنها می ترسد به طور مثبت و شاد آشنا کنید.

اگر مشکوک هستید که حیوان خانگی شما بیمار است ، بلافاصله با سامانه دامپزشک تماس بگیرید. برای سوالات مربوط به سلامتی ، همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید ، زیرا آنها حیوان خانگی شما را بررسی کرده اند، سابقه سلامتی حیوان خانگی را می دانند و می توانند بهترین توصیه ها را برای حیوان خانگی شما انجام دهند.