نحوه مراقبت از مار پایتون

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، پیتون های مشبک بومی جنوب شرقی آسیا، بسیار طولانی و سنگین هستند و همچنین می توانند دو یا سه دهه زنده بمانند. آگاهی از نوع مراقبت هایی که آنها به عنوان حیوانات خانگی نیاز دارند برای کمک به آنها در رسیدن به این طول عمر طولانی و همچنین اطمینان از ایمن ماندن شما و خانواده شما ضروری است.

 رفتار و خلق و خوی پایتون

پیتون ها حیوانات خانگی دوست داشتنی نیستند. آنها این توانایی را دارند که به دور یک فرد بچرخند و او را خفه کنند ، اما اگر مراقبت شود ، در صورت لزوم توسط چندین فرد قابل کنترل است. این مارها با وزن بیش از 200 پوند ، معمولاً آهسته حرکت می کنند و بیشتر روز خود را در حالت استراحت می گذرانند یا منتظر طعمه خود هستند. مارهای مارپیچ معمولاً روی زمین یافت می شوند ، اما ممکن است از شنا در آبها نیز لذت ببرند. آنها معمولاً به عنوان گونه های تهاجمی مار در نظر گرفته می شوند ، زیرا کنترل مرتب آنها دشوار است.

مسکن پایتون مشبک

از آنجا که پیتون های شبکه دار بزرگسال، بسیار بزرگ هستند، یک تراریوم معمولی مار به سادگی این کار را انجام نمی دهد. پیتون های مشبک نیاز به یک محوطه بزرگ و سفارشی دارند که اندازه آن حدود دو فوت عرض سه فوت ارتفاع هشت فوت طول ، یک اتاق خواب کوچک یا یک کمد دیواری است. این مارهای بزرگ بسیار قوی هستند و می توانند از محوطه ای که از مواد قوی ساخته نشده است فرار کنند. قفل ها یا قفل ها نیز باید در همه درها وجود داشته باشند تا مطمئن شوید مار پیتون شما نمی تواند راه خود را از محوطه خارج کند.

تمیز کردن نقاط بعد از بین بردن مار ضروری است، اما برای حفظ تمیزی محوطه ، تمیز کردن کامل ماهانه باید انجام شود. این تجزیه کامل محفظه به جلوگیری از تجمع مواد زائد و باکتری کمک می کند. برخی از افراد تصمیم می گیرند که نیمی از محفظه را در یک زمان تمیز کنند در حالی که نیمی دیگر حاوی پیتون شبکه ای خود است. اگر در داخل محوطه هستید کسی بخواهد مار شما را تماشا کند ایده خوبی است. شما به کار مار خود توجه نخواهید کرد و اینکه شخص دیگری در نزدیکی مار مراقب فضا باشد ، از صدمات تصادفی یا فرار مار شما جلوگیری می کند.

حرارت

پیتون های حلقوی از محیط جنگل های بارانی هستند اما به گرمای شدید احتیاج ندارند. شما باید در طول روز 90 تا 92 درجه حرارت تهیه کنید. لامپ حرارتی یا لامپ سرامیکی برای تأمین این دمای هوا ایده آل است ، اما مطمئن شوید که مار شما نمی تواند لامپ را لمس کند یا باعث ایجاد سوختگی یا گرمایش می شود. از دماسنج هایی که در اطراف محفظه قرار گرفته اند استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ نقطه ای خیلی گرم یا خیلی سرد وجود ندارد.

سبک

اگر از نور حرارتی سفید برای تأمین گرما استفاده می کنید ، در عین حال نور را برای پایتون مشبک خود تامین می کنید ، اما اگر از نوع دیگری از لامپ استفاده می کنید ، باز هم می خواهید منبع نور سفید را تأمین کنید. یک چرخه 12 ساعته شبانه روز برای کاهش استرس و تقلید از یک محیط طبیعی ضروری است. مانند نور گرمایی ، مطمئن شوید که مار شما نمی تواند به نور سفید برسد وگرنه می تواند مجروح شود.

رطوبت

مارهای مارپیچ معمولاً به محوطه خود نیاز دارند تا میزان رطوبت آنها بین 50 تا 70 درصد باشد. در هنگام رطوبت سنج شما در محفظه شما باید نزدیک به 70 read باشد مگر اینکه جعبه ای برای رطوبت داشته باشید. اگر رطوبت هوا را بیش از حد بالا نگه دارید ، کپک و باکتری ها سریعتر رشد می کنند که مار شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت های پوستی و پوسیدگی دهان قرار می دهد.

لایه

بستر یا ملافه برای پیتون مشبک شما باید شامل خاک فعال زیستی ، روزنامه ، تراشه چوب آسپن ، مالچ سرو یا مقوا باشد. تمیز کردن محیط های طبیعی دشوارتر خواهد بود. بسته به میزان تعهد ، پول سرمایه گذاری شده و زمان موجود برای تمیز کردن محوطه هر ماه ، ممکن است بخواهید یک گزینه مقرون به صرفه و آسان برای جایگزینی مانند روزنامه را برای پایین محوطه انتخاب کنید.

آب و غذا

جوجه ها ، خرگوش ها و موش ها طعمه های متداولی هستند که در اسارت به پیتون های شبکه دار رشد می کنند. اندازه شکار مار شما باید با وسیع ترین قسمت مار شما قابل مقایسه باشد و هر یک تا دو هفته یکبار ارائه می شود. تغذیه بیش از حد باعث مشکلات سلامتی می شود اما شما نیز نباید از آن کم تغذیه کنید. اطمینان حاصل کنید که ستون فقرات مار شما به وضوح به زیر پوست نچسبیده است. اگر کمی به بدن مار فشار دهید ، باید بتوانید ستون فقرات را احساس کنید ، اما بدن باید از نظر ظاهری گرد باشد.

در نهایت، یک ظرف بزرگ آب که متناسب با کل بدن مار شما باشد یا حتی اجازه شنا به آن را بدهد ، باید همیشه در اختیار او قرار گیرد. این کار به رطوبت محوطه کمک می کند ، اما همچنین محلی برای خیساندن ، شنا و اجابت مزاج به مار شما می دهد.

مشکلات بهداشتی شایع

مانند مارهای دیگر ، پوسیدگی دهان ، انگل ها ، زخم های طعمه زنده ، مشکلات تنفسی در محفظه های سرماخوردگی ، عفونت های باکتریایی و قارچی ، ساقه باقی مانده و ضربه از جمله نگرانی های بهداشتی رایج برای پیتون های شبکیه است. حفظ محیط گرم و مرطوب مناسب برای مار شما می تواند از این مشکلات و سایر مشکلات سلامتی جلوگیری کند.

انتخاب پایتون مشبک خود

هنگام خرید هر گونه خزنده ، مطمئن شوید که حیوان خانگی پرورش یافته (cb) است و صید نشده است. به دنبال علائم بیماری در اطراف دریچه ، چشم ها و دهان و همچنین تکه هایی از پوست باقی مانده از یک سوله قدیمی باشید. اگر مار ترشحات بینی یا دهانی یا ناهنجاری هایی در صورت ، چشم یا پوست داشته باشد ، ممکن است یک مار سالم نباشد.

هنگامی که یک مار سالم برای خرید پیدا کردید ، از پرورش دهنده یا فروشگاه حیوانات خانگی بپرسید که در حال حاضر چه نوع غذایی و زمان آخرین تغذیه اش را می خورد. اگر آنها نمی دانند ، فروشنده جدیدی پیدا کنید که بتواند این اطلاعات مهم را در اختیار شما قرار دهد. این مارها معمولاً هرچه بزرگتر باشند رنگ و نقش آنها عجیب تر است.