آنفولانزا در سگ ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دانشمندان بیش از 40 سال پیش یک گونه از این آنفولانزا به نام ویروس H3N8 را کشف کردند. در آن زمان ، فقط روی اسب ها تأثیر می گذاشت. اما در سال 2004 ، گروهی از سگهای تازی در فلوریدا به این بیماری مبتلا شدند. در حال حاضر به راحتی بین سگ ها پخش می شود. یک ویروس جدیدتر نیز وجود دارد که H3N2 نامیده می شود.

اگر علائم را بشناسید، می توانید به سگ خود کمک کنید احساس بهتری داشته باشد.

علائم

Barry N. Kellogg، مشاور ارشد دامپزشکی انجمن پزشکی دامپزشکی انجمن بشری می گوید: "درست مانند زمانی که افراد مبتلا به آنفولانزا می شوند، می توانید از سگ خود انتظار عطسه، آبریزش بینی و سرفه داشته باشید." اشتهای معمول خود را ندارند. برخی از سگها همچنین می توانند تب 104-106 درجه فارنهایت را داشته باشند.

گاهی اوقات ، ممکن است ندانید سگ شما ویروس دارد. تا 20 درصد از سگهای مبتلا به آنفولانزا هیچ علامتی ندارند.

 خطرات

اکثر سگهایی که به این ویروس مبتلا می شوند از آن جان سالم به در می برند. آنفلوانزای سگ "می تواند باعث بیماری جدی تری نسبت به عفونت تنفسی متوسط ​​شود.

 در برخی موارد ، این نوع آنفولانزا می تواند به ذات الریه تبدیل شود. در آن زمان ، بیماری خطرناک تر می شود. توله سگها و سگهای مسن بیشتر احتمال دارد به محض ابتلا به بیماری شدید مبتلا شوند.

همه سنین و اندازه سگها به یک اندازه در معرض خطر هستند. اما کرافورد می گوید: "سگ هایی با صورتهای سرخ شده مانند پاگ ، بولداگ فرانسوی و پکینزی ممکن است زمان سخت تری برای مقابله با آنفولانزا داشته باشند." "به دلیل آناتومی دستگاه تنفسی آنها ، هر بیماری تنفسی آسیب بیشتری به آنها وارد می کند."

چگونه گسترش می یابد

آنفولانزای سگ بسیار مسری است. توله سگ شما می تواند هنگامی که سگ آلوده روی آن عطسه یا سرفه می کند ، آن را بگیرد. از آنجا که این ویروس می تواند روی اجسام نیز زنده بماند ، می توانند با قرار دادن توپ یا اسباب بازی آلوده در دهان خود به آن مبتلا شوند.اگر سگ شما در معرض ویروسی که باعث آنفولانزای سگ می شود قرار گرفته باشد ، احتمال ابتلا به آن "نزدیک به 100 است" ، کرافورد می گوید. اکثریت قریب به اتفاق سگ ها در ایالات متحده قبلاً آلوده یا واکسینه شده در برابر آنفولانزای سگ نبوده اند. " 

همچنین ممکن است افراد به سگ خود ویروس بدهند. اگر یک سگ آلوده روی شما سرفه یا عطسه کند ، ویروس می تواند به مدت 2 دقیقه روی پوست شما و یک روز یا بیشتر روی لباس شما زنده بماند - و سپس می تواند به سگ دیگر منتقل شود. 

در مورد افرادی که این نوع آنفولانزا را از سگ خود می گیرند چطور؟ Amesh Adalja ، MD ، از مرکز پزشکی و دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ می گوید: "تاکنون هیچ مورد انسانی گزارش نشده است." اگر به آنفولانزا مبتلا شده اید ، از نوع سگ مبتلا نشده اید.

اما آدالجا می گوید: ویروس های آنفولانزا در سازگاری با سایر حیوانات بسیار عالی هستند ، بنابراین همیشه این خطر وجود دارد که افراد به آن مبتلا شوند.

 

رفتار

سگ می گوید، درست مانند مردم ، سگ ها نیز نیاز به استراحت و مایعات دارند. اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما دارای مکانی آرام و راحت برای بازیابی و آب فراوان برای نوشیدن است. اگر سگ شما همراه با آنفولانزا به عفونت باکتریایی مبتلا شود ، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

اگر حیوان خانگی شما علائم بیماری خود را نشان می دهد ، مهم است که آنها را از سگ های دیگر دور نگه دارید. آدالجا می گوید ، از پارک سگ ها ، لانه ها یا هر مکان دیگری که در آن سگهای دیگر قرار دارند اجتناب کنید. بیشتر سگها در عرض 2-3 هفته بهتر می شوند.

آیا واکسن وجود دارد؟ 

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که شیوع آنفولانزای سگ وجود داشته است یا حیوان خانگی شما اغلب با سگ های دیگر در تماس نزدیک است ، ممکن است واکسیناسیون آنها ایده خوبی باشد.

کلوگ می گوید: "واکسن لزوما از آنفولانزا جلوگیری نمی کند ، اما شدت آن را کمتر می کند. در صورت مشاهده هریک از این علائم  "با دامپزشک خود صحبت کنید و مشاوره بگیرید ."