حقایقی درباره طوطی های خاکستری آفریقایی

اگر طوطی خاکستری آفریقایی دیده اید ، می دانید که آنها پرندگان زیبایی هستند. اگر بخواهیم بگوییم این پرندگان باهوش هستند، دست کم می گیریم و بهترین بخش این است که این تنها چیزی نیست که طوطی خاکستری آفریقایی را بسیار خاص می کند. برای خواندن چند مورد جالب ترین و هیجان انگیز در مورد طوطی های خاکستری آفریقایی ، از جمله منشأ آنها ، اطلاعات مربوط به زیرگونه های مختلف خاکستری آفریقایی و موارد دیگر  وجود دارد. یادگیری بیشتر در مورد این پرندگان باورنکردنی ممکن است شما را تشویق کند تا با ظرفیت بیشتری در ارتباط با گونه ها باشید.

بیش از یک نوع طوطی خاکستری وجود دارد

در حالی که همه انواع طوطی های خاکستری آفریقایی شبیه به هم هستند ، دو نوع متمایز و چند زیرگونه کمتر شناخته شده از این پرنده محبوب وجود دارد. رایج ترین طوطی خاکستری آفریقایی، کنگو است. خاکستری آفریقایی کنگو بزرگترین طوطی خاکستری آفریقایی است که دارای رنگ خاکستری روشن در پر و بال و منقار  مشکی است. دومین نوع رایج ، خاکستری تیمنه آفریقایی است که در سال 2012 به عنوان یک گونه شناخته شد. خاکستری تیمنه آفریقایی کمی کوچکتر از کنگو است و پرهای آن تیره تر است. یکی دیگر از ویژگی های بارز خاکستری تیمنه این است که به جای یک فک پایین مشکی ، دارای یک فک بالا به رنگ شاخ است. با وجود تفاوت هایی که وجود دارد ، هر دو نوع طوطی خاکستری آفریقایی حیوانات خانگی فوق العاده ای هستند و هر دو به همان اندازه باهوش هستند.

آنها جزو باهوش ترین گونه های پرنده هستند

طوطی های خاکستری آفریقایی علاوه بر اینکه یکی از محبوب ترین گونه های پرندگان خانگی هستند ، یکی از باهوش ترین آنها نیز هستند. در سال های اخیر، تحقیقات زیادی در مورد ظرفیت ذهنی طوطی های خاکستری آفریقایی توسط دانشمندان سراسر جهان انجام شده است. گفته شده است که این پرندگان چشمگیر دارای ظرفیت های ذهنی و احساسی یک کودک 5 ساله انسان هستند.

مراقبت از خاکستری آفریقایی می تواند کار سختی باشد

طوطی های خاکستری آفریقایی از آنجا که بسیار باهوش هستند ، با صاحبان خود پیوندهای قوی ایجاد می کنند و می توانند از نظر احساسی کاملاً نیازمند باشند. با توجه به این ویژگی، آنها بهترین کار را با مالکانی انجام می دهند که می توانند زمان زیادی را برای رسیدگی و معاشرت روزانه با آنها اختصاص دهند. همچنین طوطی های خاکستری آفریقایی نیاز به ورزش زیادی دارند تا ماهیچه های قوی خود را محکم نگه دارند و شرایط بدنی مناسبی را حفظ کنند. این بدان معناست که آنها باید بتوانند چندین ساعت در روز را در خارج از قفس خود بگذرانند و در مناطق تحت نظارت "حفاظت از طوطی" بازی کنند.

آنها می توانند برای مدت بسیار طولانی زندگی کنند

طوطی های خاکستری آفریقایی تا 80 سال در اسارت زندگی می کنند ، بنابراین ضروری است کسانی که آنها را به فرزندی می پذیرند متعهد به یک عمر زندگی با یک پرنده باشند. طوطی های خاکستری آفریقایی آنقدر از نظر احساسی حساس هستند که نمی توانند از پس زدن مالک به صاحب خود برآیند ، اما متأسفانه بسیاری از آنها چندین خانه در طول زندگی خود دارند ، زیرا مردم بدون اینکه به طور کامل فکر کنند ، آنها را به فرزندی می پذیرند. شما می توانید با آموزش مردم در مورد مالکیت خاکستری آفریقایی و اطمینان از اینکه شما نمونه خوبی برای صاحبان پرندگان هستید که ممکن است علاقه مند به پذیرش چنین طوطی باشند ، به پایان رساندن شرایطی مانند این کمک کنید.

 به سختی می توان آنها را سرگرم کرد

اکثر مردم می توانند با مشکلات مربوط به سرگرم نگه داشتن یک کودک خردسال ارتباط برقرار کنند ، بنابراین نمی توان گفت که جلوگیری از خسته شدن پرنده ای بسیار باهوش می تواند مشابه باشد. طوطی های خاکستری آفریقایی برای شاد بودن و سلامت به تحریک ذهنی زیادی احتیاج دارند ، بنابراین باید  اسباب بازی های متنوع و راه های دیگر برای تمرین ذهن آنها در اختیار آنها قرار گیرد. در غیر این صورت ، آنها می توانند به رفتارهای مخرب روی آورند و عادت های ناخوشایندی را ایجاد کنند که ممکن است نیاز به مداخله حرفه ای داشته باشد.