حساسیت قلاده سگ

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، برخی از سگ ها نسبت به لمس قلاده خود حساس هستند و نسبت به هدایت شدن توسط قلاده با نگرانی واکنش نشان می دهند. با این حال، مواقعی وجود دارد که ممکن است لازم باشد برای ایمن نگه داشتن سگ قلاده او را هدایت کنید. لطفاً هنگام آموزش دادن به سگ خود برای راحت بودن با هر چیزی که ممکن است نگران آن باشد، احتیاط کنید. ایجاد یک رابطه قابل اعتماد با سگ شما بسیار مهم است. هنگامی که آن را داشته باشید، می توانید با آموزش پیشرفت خوبی داشته باشید.

بازسازی واکنش منفی سگ به لمس قلاده

می توانید از تمرین زیر استفاده کنید تا تداعی ناخوشایند سگ را با لمس قلاده او به تداعی راحت تری تغییر دهید. جلسات آموزشی را به بازی تبدیل کنید که سگ هیجان زده می شود و دوست دارد بازی کند. این مراحل را دنبال کنید:

 خود را با جوایز غذایی مجهز کنید که می دانید سگ برای آن کار خواهد کرد. جوایز را در کیسه‌ای که دور کمر بسته‌اید قرار دهید تا دست‌هایتان آزاد باشد.

او را به منطقه ای ببرید که می توانید از پاداش های غذایی بدون دخالت سگ های دیگر استفاده کنید.

با دادن چندین جایزه کوچک به سگ بدون دست زدن به قلاده او شروع کنید.

سپس با یک دست سر سگ را لمس کنید و در حالی که هنوز سر او را لمس می کنید، با دست دیگر به او جایزه بدهید. آنقدر این کار را تکرار کنید که وقتی سرش را لمس می کنید، به وضوح یک پاسخ خوشحال کننده نشان دهد.

با یک دست زیر چانه او را لمس کنید و در حالی که هنوز چانه او را لمس می کنید، با دست دیگر پاداش دهید. به لمس کردن و دادن پاداش ادامه دهید، به تدریج به ناحیه قلاده نزدیک تر شوید، تا زمانی که زیر قلاده را بمالید. اگر در هر نقطه ای سگ نشانه هایی از اجتناب یا اضطراب را نشان داد، به نقطه ای که برایش راحت است بازگردید.

هنگامی که سگ با مالیدن زیر قلاده راحت شد، در حالی که در حال مالش و پاداش هستید شروع به حرکت قلاده کنید.

هنگامی که توانستید قلاده را کنترل کنید ، یک دنباله کوتاه (دو پا) از خوراکی ها را روی زمین بگذارید و یقه سگ را در حین حرکت او برای برداشتن آنها نگه دارید. به تدریج طول مسیر غذا را افزایش دهید تا زمانی که در اتاق حرکت کنید، سپس فاصله بین هر خوراکی در مسیر را افزایش دهید.

جلسات را به حداکثر سه دقیقه و در مجموع سه یا چهار جلسه در روز محدود کنید. به یاد داشته باشید، آن را به بازی تبدیل کنید که سگ شما دوست دارد انجام دهد. بگذارید بین جلسات استراحت خوبی داشته باشد.

قبل از اینکه سگ به قلاده بکشید، ابتدا قلاده را لمس کنید

تا زمانی که رابطه ای ایجاد نکرده اید و مراحل بالا را برای تغییر ارتباط از چیزی نامطلوب به یک پاداش مورد نظر انجام نداده اید، سگ را به قلاده هدایت نکنید. چرا؟ فرق است بین اینکه بتوانید قلاده سگ را بگیرید و بتوانید او را توسط قلاده هدایت کنید. برخی از سگ‌ها نسبت به دومی بسیار حساس‌تر هستند، بنابراین باید ابتدا قلاده سگ را نگه دارید.

پس از اتمام کار ،سگ را می توانید با قلاده بیرون برده و پس از خروج از خانه به او پاداش غذا بدهید. به زودی ، هیچ پاداشی برای غذا لازم نخواهد بود ، اگرچه یک کوکی هنگام بازگشت از پیاده روی همیشه برای سگ شما خوش آیند است!

هنگامی که با یک نگهدارنده پیشرفت کردید، شروع به معرفی دسته های مختلف در مکان های مختلف کنید تا به سگ کمک کنید تا راحتی خود را با دست زدن به قلاده تعمیم دهد.