آیا پرنده شما کلسیم کافی دریافت می کند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، چیزی که برخی از مردم از آن غافل هستند این است که منابع بسیار خوبی از کلسیم در سبزیجاتی که معمولاً تهیه می شوند وجود دارد. دلیل اینکه من این موضوع را مطرح می کنم این است که بسیاری از نیازهای پرندگان ما مانند مردم است. و در حالی که ما در اینجا هستیم، می‌توانیم ویژگی‌های نیازهای غذایی و چگونگی سودمندی آنها برای ما و همچنین پرندگان را توضیح دهیم. به یاد داشته باشید، برای اینکه بتوانید به درستی از پرندگان خود مراقبت کنید، باید احساس خوبی داشته باشید و سالم باشید. حفظ یک رژیم غذایی خوب اولین قدم عالی برای تضمین سلامتی شماست.

پرندگان چگونه جفت می شوند؟

کلسیم معمولاً در فهرست مواد معدنی مورد نیاز طوطی ما قرار دارد. و متأسفانه، بسیاری از پرندگان به سادگی کلسیم کافی در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنند. اما این مشکل را می توان با افزودن شش سبزی پر کلسیم و چند غذای دیگر که به راحتی به رژیم غذایی آنها اضافه کرد، برطرف کرد.

کلسیم برای استخوان ها و دندان های قوی لازم است. و آنها در سبزیجات تیره سنگین و همچنین لوبیا سفید و غذاهای غنی شده با کلسیم مانند برخی آب میوه ها، سبزیجات دریایی و بلغور جو دوسر یافت می شوند.

این سبزی ها، اسفناج، کلم پیچ، بامیه، بوک چوی، کلم بروکلی، کلم چینی، کلم پیچ، سبزی خردل و کلم سبز را می توان به راحتی در فروشگاه های مواد غذایی در سراسر کشور پیدا کرد. حتی کره بادام منبع خوبی از کلسیم است. فقط دو قاشق چایخوری حاوی 111 میلی گرم کلسیم است.

منابع دیگری از کلسیم برای پرندگان شما وجود دارد. انجیر خشک، دانه های کنجد و بادام منابع غنی و به راحتی کلسیم هستند، بنابراین شما انتخاب های زیادی برای رژیم غذایی خود و همچنین رژیم غذایی گله خود دارید.

هنگام تغذیه مکرر برخی از این سبزیجات باید به یک مسئله توجه کرد. اسفناج به ویژه حاوی اسید اگزالیک است که با کلسیم پیوند می‌یابد و جذب آن را کاهش می‌دهد. بنابراین اسفناج احتمالاً باید کمتر از سایر سبزیجات برگدار تغذیه شود. 3/4 فنجان خربزه شامل همان اندازه اگر کلسیم نه بیشتر پس از آن در یک فنجان شیر گاو همان که برای پیدا کوینولا . بنابراین با تغذیه این اقلام غذایی ، سطح کلسیم را در طوطی خود افزایش می دهید و این ماده معدنی مورد نیاز را بدون نگرانی در مورد تغذیه یک محصول لبنی در اختیار آنها قرار می دهید. این تضمین می کند که آنها کلسیم مورد نیاز را دریافت می کنندبرای سلامت استخوان مورد نیاز است. کلسیم همچنین ریتم طبیعی قلب را حفظ می کند و به اعصاب موجود در سیستم عصبی کمک می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

طوطی های خاکستری آفریقایی به طور خاص به مقادیر بیشتری کلسیم و ویتامین A در رژیم غذایی خود نیاز دارند. بنابراین اطمینان از اینکه این پرندگان سبزی های برگدار خود را دریافت می کنند، یک جنبه حیاتی از یک رژیم غذایی سالم است. 

نکته دیگری که هنگام اطمینان از استخوان های قوی و سالم باید مورد توجه قرار گیرد ورزش است. پرنده‌ای فعال که بازی می‌کند، بال می‌زند، بالا می‌رود و پرواز می‌کند، چه در یک منطقه حفاظت‌شده امن باشد یا به سادگی با آویزان کردن به دست شما با پاهایش، ورزش بسیار مورد نیاز را انجام می‌دهد.

در مورد مردم هم همینطور است. وقتی فعال تر هستیم: چه با دویدن ، چه با پیاده روی و چه با انجام تمرینات تحمل وزن ، با افزایش سن احتمال پوکی استخوان و ضعیف شدن استخوان ها کاهش می یابد . هرچه فعال تر باشید، تعادل و انعطاف پذیری شما بهتر است که می تواند در جلوگیری از سقوط و آسیب های ناشی از این سقوط به نفع شما باشد.

طوطی های کاکادو دوست جدید سطل های زباله

پرنده فعالی که سبزی ها و سایر غذاها را می خورد در خطر کمتری برای آسیب های ناشی از جراحات یا مشکلات است، بنابراین پیشنهاد ما این است که سبزی های سالم را بریزید و این خطر را کاهش خواهید داد.