درگیری هنگام غذا خوردن سگ و گربه

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در خانه هایی که چند حیوان خانگی هست، در حالیکه سگ ها برای گرفتن غذا به یکدیگر فشار می آورند یا غذا را از گربه می دزدند. در نتیجه، زمان صرف غذا می تواند برای صاحبان و همچنین حیوانات خانگی استرس زا باشد.

روال ها را ایجاد کنید

بخش مهمی از ایجاد روابط سالم بین حیوانات خانگی در زمان صرف غذا، ایجاد روال است . اولین قدم این است که به جای «تغذیه رایگان» یا داشتن غذای دائمی در دسترس، زمان‌های مشخصی برای غذا دادن به آنها داشته باشید. استثنا در این مورد این است که یکی از حیوانات خانگی شما شرایط پزشکی داشته باشد و دامپزشک شما به شما توصیه کند که همیشه غذا در دسترس داشته باشید. با ایجاد یک زمان ثابت برای غذا خوردن، می‌توانید تمرینات خود را متمرکز کنید و با نظارت بر آنها و جلوگیری از درگیری، مطمئن شوید که محیط برای همه حیوانات خانگی‌تان ایمن است. اگر در حال انتقال حیوانات خانگی از تغذیه رایگان به زمان های خاص غذا هستید ، با دامپزشک خود در مورد اندازه و اینکه چه ساعتی از روز باید تغذیه کنید صحبت کنید.

ساده ترین راه برای حل تعارض بین حیوانات خانگی هنگام صرف غذا، جلوگیری از وقوع آن است. می‌توانید این کار را با اطمینان از اینکه سگ‌هایتان در موقعیت‌هایی قرار نگرفته‌اند که احساس می‌کنند برای منابع ارزشمند باید رقابت کنند، که می‌تواند منجر به تنش بین حیوانات خانگی و حتی دعوا شود.

فضاهای جداگانه

همانطور که نباید اجازه دهید کودکان هنگام غذا خوردن با سگ شما باشند ، مهم است که از دخالت سایر حیوانات خانگی در خانه در هنگام غذا خوردن با سگ خود جلوگیری کنید. اجازه ندهید سگ هایتان در حین غذا خوردن به یکدیگر نزدیک شوند. اگر یک سگ غذایش را تمام نکرد، کاسه او را بردارید و اجازه ندهید سگ دیگری غذای سگ دیگر را تمام کند .

پرورش رفتار خوب هنگام غذا در یک خانواده چند حیوان خانگی کمک زیادی به جلوگیری از حفاظت از منابع و درگیری عمومی بین حیوانات خانگی در خانه خواهد کرد. برای ایجاد و حفظ عادات و روابط سالم بین حیوانات خانگی، مطمئن شوید که آنها جداگانه غذا می خورند. به سگ ها اجازه ندهید در زمان صرف غذا کاسه های مشترکی داشته باشند و مکان های مختلفی در خانه خود ایجاد کنید که به هر کدام غذا می دهید تا احساس نکنند نیازی به محافظت از غذا ندارند. این به آنها اجازه می دهد تا به آهستگی مشغول غذا خوردن باشند.

از مرزها استفاده کنید

علاوه بر داشتن فضاهای مشخص و ثابتی که حیوانات خانگی برای غذا خوردن به آنجا می روند، از ایجاد مرزهای فیزیکی بین آنها در طول وعده های غذایی نترسید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که به حیوانات خانگی در اتاق های مختلف خانه خود غذا بدهید و درها را هنگام غذا خوردن ببندید. یک جایگزین برای آن است از گیت کودک استفاده کنیدقسمت هایی از خانه خود را تقسیم کنید یا به سگ ها در جعبه هایشان غذا بدهید. اگر در حال آموزش دادن به سگ خود هستید، این مزیت افزوده کمک به ایجاد ارزش برای زمان جعبه است. اگر شما هم گربه دارید، می توانید از میل طبیعی گربه خود برای جستجوی ارتفاع استفاده کنید. این کار باعث می شود که سگ شما نتواند در حین غذا خوردن به غذای گربه برسد. اکثر حیوانات به سرعت خود را با برنامه های غذایی زمان غذا وفق می دهند و به محض اینکه کاسه ها شروع به پر شدن می کنند، به سرعت شروع به دویدن به سمت محل غذا خوردن «خود» می کنند.

به دنبال پشتیبانی باشید

ایجاد ساعات صرف غذا و فاصله فیزیکی بین حیوانات خانگی شما معمولاً از چالش های زمان صرف غذا در خانه های چند حیوان خانگی جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد. اما اگر همچنان شاهد درگیری مداوم بین حیوانات خانگی در خانه خود هستید، ایده خوبی است که از یک مربی حرفه ای حمایت کنید . فردی را بیابید که در تکنیک های تقویت مثبت به خوبی مسلط باشد و تعاملات بین حیوانات خانگی شما را در زمان غذا مشاهده و ارزیابی کند و به شما در ایجاد برنامه های آموزشی شخصی کمک کند.