نژاد سگ ماستیف اسپانیایی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ماستیف اسپانیایی با خانواده انسانی خود، از جمله کودکان خوش اخلاق، مهربان هستند و بازدیدکنندگان مورد تایید را می پذیرند. ماستیف های اسپانیایی وفادار و محافظ هستند و بدون شکست، از دارایی و خانواده خود دفاع خواهند کرد.

بسیاری از ماستیف‌های اسپانیایی با سگ‌های دیگر کنار نمی‌آیند و به طور کلی نمی‌توان به آن‌ها به عنوان حیوان امن در اطراف گربه‌ها و سایر حیوانات خانگی کوچک اعتماد کرد. آنها معمولاً به عنوان تنها حیوان خانگی در خانه بهترین عملکرد را دارند. با این حال، آنها با حیوانات مزرعه مانند گوسفند و گاو که از آنها در برابر شکارچیان محافظت می کنند، خوب کنار می آیند. اگرچه شناخته شده نیست که بدون دلیل خوبی پارس می کند، پوست ماستیف اسپانیایی عمیق و بسیار بلند است.

ماستیف اسپانیایی یک نژاد سگ خاص است و باید با کسی که تجربه زیادی در مورد نژادهای نگهبان دارد جفت شود. برای صاحبان سگ های تازه کار مناسب نیست. آن‌ها سگ‌های آپارتمانی نیستند و در بهترین شرایط زندگی در دارایی قابل توجهی مانند مزرعه یا مزرعه، ترجیحاً همراه با گله یا گله برای نگهداری از آنها زندگی می‌کنند. اگرچه ماستیف‌های اسپانیایی هرگز نباید تهاجمی باشند، اما به طور طبیعی نسبت به افراد غریبه، به‌ویژه افراد ناشناس که وارد ملک آنها می‌شوند، محتاط هستند. اجتماعی شدن آنها در اوایل توله‌گی شروع می‌شود که برای جلوگیری از محافظت بیش از حد ماستیف اسپانیایی ضروری است. 

 

ویزیت دامپزشکی سگ

ویژگی های ماستیف اسپانیایی

وزن: حدود 140 تا 200 پوند 

قد: 28 تا 35 اینچ قد در حداقل شانه

مو: مو صاف متراکم، ضخیم و با طول متوسط ​​روی پاها کوتاهتر و در دم بلندتر و ابریشمی است. 

رنگ: همه رنگ ها مجاز هستند، زرد، حنایی، قرمز، مشکی، گرگی، بریندل و کمی رنگ ترجیح داده می شوند.

طول عمر:        10 تا 12 سال

 سطح محبت          متوسط

 دوستی                متوسط

 بچه دوستانه          متوسط

ارتباط دوستانه باحیوانات خانگی  کم

 نیازهای ورزش       متوسط

 بازیگوشی               کم

 سطح انرژی             کم

 آموزش پذیری           کم

 هوش                     بالا

 تمایل به پارس          کم

 مقدار ریزش مو         کم

 

تاریخچه سگ ماستیف اسپانیایی

سگ ماستیف اسپانیایی از اسپانیا می آید، جایی که از قرون وسطی برای محافظت و دفاع از دام در برابر گرگ ها و سایر شکارچیان استفاده می شده است. ماستیف‌های اسپانیایی به‌ویژه برای مراقبت از گوسفندان مرینو شناخته می‌شوند که به خاطر پشم استثنایی‌شان که برای تولید لباس‌های خوب استفاده می‌شود، ارزشمند هستند. ماستیف اسپانیایی بسیار محافظ است و در مزارع برای محافظت از افراد و اموال نیز استفاده می شود. ماستیف اسپانیایی در مواجهه با حیوانات شکارچی یا متجاوزان انسان، مطمئن و تزلزل ناپذیر است.

در آمریکای شمالی، ماستیف اسپانیایی توسط United Kennel Club به رسمیت شناخته شده است، جایی که بخشی از گروه سگ نگهبان است. این نژاد همچنین در سطح بین المللی توسط Fédération Cynologique Internationale (FCI) به رسمیت شناخته شده است. ماستیف اسپانیایی هنوز به طور کامل توسط کلوپ لانه آمریکا به رسمیت شناخته نشده است، با این حال، بخشی از خدمات سهام بنیاد AKC است که این نژاد را در مسیر به رسمیت شناختن کامل نهایی قرار می دهد.

 

مراقبت از سگ ماستیف اسپانیایی

مراقبت از خز ماستیف اسپانیایی آسان است و فقط به برس زدن گهگاهی برای از بین بردن موهای شل و ریخته شده و همچنین برای پاک کردن خاک یا گل خشک شده نیاز دارد. مو با قد متوسط ​​در تمام طول سال ریزش متوسطی دارد. ماستیف اسپانیایی خود را گهگاه، فقط زمانی که کثیف است، حمام کنید. حتما هر چند هفته یکبار ناخن ها را کوتاه کنید و حداقل هفته ای یکبار به داخل گوش  ماستیف نگاه کنید. اگر گوش ها کثیف به نظر می رسند، آنها را با گوش پاک کن مخصوص حیوانات خانگی تمیز کنید. در صورت مشاهده ضایعات بیش از حد، قرمزی، تحریک یا بوی بد با دامپزشک خود تماس بگیرید.

ماستیف اسپانیایی یک سگ بزرگ و قدرتمند است. اگرچه ماستیف‌های اسپانیایی باهوش هستند، اما دارای اراده قوی و مستقل هستند، بنابراین می‌توانند چالشی برای آموزش باشند. ماستیف اسپانیایی بهترین عملکرد را با مالکی مطمئن دارد که می تواند به عنوان یک رهبر معتبر و در عین حال مهربان عمل کند. برای بهترین نتایج، تمرین را با استفاده از روش‌های تقویت مثبت، ثابت و منصفانه نگه دارید. از تکرار زیاد خودداری کنید. ماستیف های اسپانیایی با جلسات تمرینی کوتاه و مکرر بهتر عمل می کنند. تلاش های اجتماعی فشرده را زود شروع کنید تا ماستیف اسپانیایی شما یاد بگیرد که غریبه های غیر تهدید کننده را بپذیرد. اگرچه ماستیف های اسپانیایی بزرگ هستند، اما چندان فعال نیستند. با این حال، آنها به فضای کافی برای پرسه زدن و برای تحریک ذهنی نیاز دارند. ماستیف اسپانیایی در کار خود برای محافظت و نگهبانی از گله و مزرعه عالی است. 

مشکلات رایج سلامتی سگ ماستیف

بیشتر سگ‌های اصیل مستعد ابتلا به برخی بیماری‌های ارثی ژنتیکی هستند، با این حال، ماستیف اسپانیایی سالم و مقاوم است و نگرانی‌های کمی برای سلامتی ندارد. پرورش دهندگان معتبر قبل از پرورش، توله های پرورشی خود را برای اطمینان از سالم بودن آنها آزمایش می کنند. 

مطالب مرتبط : چرا سگ ها گاز می گیرند؟

رژیم غذایی و تغذیه سگ ماستیف

ماستیف‌های اسپانیایی بزرگ هستند و وزن برخی از نرها به بیش از 200 پوند می‌رسد، بنابراین نسبت به بیشتر سگ‌ها مقدار بیشتری غذا می‌خورند. با این حال، ماستیف های اسپانیایی فعال نیستند، بنابراین مهم است که از تغذیه بیش از حد خودداری کنید. اضافه وزن می تواند به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله دیسپلازی مفصل ران و آرنج و دیابت کمک کند. وعده های غذایی اندازه گیری شده را دو بار در روز بخورید تا از افزایش وزن جلوگیری کنید و مراقب وزن ماستیف اسپانیایی خود باشید تا از لاغر ماندن آن مطمئن شوید. توله سگ های اسپانیایی ماستیف ممکن است از رژیم غذایی فرموله شده برای نژادهای بزرگ و غول پیکر بهره مند شوند. چنین رژیم هایی رشد آهسته و پیوسته را تشویق می کنند تا فشار بیش از حد بر مفاصل در حال رشد وارد نشود. اگر مطمئن نیستید که چه نوع غذایی یا چه مقدار غذا باید به ماستیف اسپانیایی بدهید، با پرورش دهنده خود تماس بگیرید یا از دامپزشک خود راهنمایی بخواهید.

نژاد سگ ماستیف اسپانیایی، وفادار و محافظ، مهربان و دوست داشتنی با خانواده، به ورزش زیاد نیاز ندارد. ولینیاز به اجتماعی شدن گسترده دارد، به یک مالک با تجربه نیاز دارد وبا سگ ها و گربه های دیگر خوب نیست.

سگ ماستیف اسپانیایی بهترین نژاد انتخابی برای اکثر صاحبان سگ نیست. برای آن دسته از افراد متخصص و با تجربه، یافتن ماستیف اسپانیایی می تواند کار دشواری باشد زیرا این نژاد بسیار نادر است