چاقی و تناسب اندام در سگ ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که با سگ‌های خود ورزش می‌کنند، بیشتر به برنامه تناسب اندام پایبند هستند. نکته کلیدی یافتن فعالیت هایی است که هر دو از آن لذت می برند.

پیاده روی

پیاده روی سریع یک ورزش ایده آل برای انسان و سگ شکاری است. مزایای آن عبارتند از: قلب قوی تر، فشار خون پایین، انرژی بیشتر، استخوان های متراکم تر و کاهش خطر افسردگی. در سگ ها، پیاده روی منظم نیز می تواند مشکلات رفتاری رایج را کاهش دهد. هیچ قانون مشخصی برای اینکه سگ چقدر باید راه برود یا چقدر باید راه برود وجود ندارد. فقط به آرامی به سمت یک هدف کار کنید و به آرامی سرعت خود را افزایش دهید و چقدر راه می روید. قبل از شروع یک برنامه ورزشی، سفر به دامپزشک برای سگ و معاینه پزشک برای شما توصیه می شود.

 رقصیدن

اگر پیاده روی طولانی مدت شما را خسته می کند، سعی کنید با سگ خود برقصید. شما یک برنامه رقص را با موسیقی شاد طراحی ‌کنید. در حالی که هر دوی شما یک تمرین هوازی انجام می دهید. فواید رقص شامل سوزاندن کالری و ایجاد استقامت بیشتر، تعادل بهتر، کاهش فشار خون و بهبود تون عضلات و تراکم استخوان است.

 

دویدن

همه سگ ها برای دویدن ساخته نشده اند. به عنوان مثال، تازی ها در دوی سرعت در مسافت های کوتاه حرفه ای هستند، اما می توانند در طول دوی های طولانی خسته شوند. اگر می خواهید نژادی انتخاب کنید که برای دویدن در مسافت مناسب است، مانند لابرادور. صبر کنید تا توله سگ شما کامل شود و سپس به تدریج به یک گشت و گذار 30 دقیقه ای برسید. این باید شامل پنج دقیقه گرم کردن، 20 دقیقه دویدن و پنج دقیقه خنک شدن باشد. به یاد داشته باشید که سگ ها نمی توانند عرق کنند، بنابراین از زمان های گرم روز اجتناب کنید و اگر سگ شما از شما عقب مانده است، دست از کار بکشید.

شنا كردن

شنا یک تمرین همه جانبه است که به ویژه برای افراد یا سگ های مبتلا به آرتریت مفید است. از آنجایی که این یک ورزش کم ضربه است، شنا روی مفاصل آسان است. اما این به این معنی نیست که این یک تمرین بی روح است. شنا روی نقاط مختلف ماهیچه ای کار می کند، استقامت را بهبود می بخشد و قلب و ریه ها را تقویت می کند. همه سگ ها از شنا کردن لذت نمی برند، بنابراین به آرامی شروع کنید. از اسباب بازی ها یا خوراکی ها برای تشویق استفاده کنید و اگر سگ شما همچنان مقاومت می کند، ورزش دیگری پیدا کنید.

 

آموزش چابکی

تمرین چابکی یکی دیگر از ورزش های محبوب هدف گرا است. سگ شما در مسیری با موانع با نردبان، موانع و تونل‌ها مسابقه می‌دهد، در حالی که شما در کنار تمجید و تشویق می‌دوید. سرعت سریع برای هر دوی شما یک تمرین قلبی عروقی عالی را فراهم می کند، در حالی که سگ شما هماهنگی بهتری را نیز ایجاد می کند. در مسابقات سازماندهی شده شرکت کنید یا به دنبال پارکی با دوره چابکی باشید که بتوانید در زمان خود از آن استفاده کنید.

 دوگا

هنگامی که سگ خود را به کلاس یوگا می آورید،سگ یک چرخش کاملاً جدید پیدا می کند. "دوگا" حیوان خانگی شما را در حالت های هاتا یوگا قرار می دهد. به عنوان مثال، در حالت استراحت در حالی که پاهای خود را روی تنه تریر خم کرده اید، دراز می کشید. اما این برای فیدو چربی سوز نیست. کارشناسان می گویند این برای پیوند صاحب و حیوان خانگی عالی است، اما تجربه چندانی برای ورزش سگ شما نیست.

 

دوچرخه سواري

دوچرخه سواری ایمن با سگتان مانند رولربلیدینگ نیاز به آموزش خاصی دارد. به سگ خود بیاموزید بدون کشیدن کنار دوچرخه بدود. ممکن است بخواهید بند آنها را با اسپرینگر به دوچرخه خود وصل کنید. این وسیله ای است که مقداری از نیروی یدک کش های سگ شما را جذب می کند و در صورت کشیدن ناگهانی به شما کمک می کند تعادل خود را حفظ کنید. مراقب وضعیت سگ خود باشید. اگر در حالی که شما روی چرخ هستید در حال دویدن هستند، برای آنها آسان است که زیاده روی کنند.

 

فوتبال

اگر شما یک طرفدار فوتبال هستید، چرا سگ خود را هم طرفدار نکنید؟ فروشگاه لوازم حیوان خانگی خود را برای توپ های ورزشی به سبک فوتبال برای سگ ها بررسی کنید. این ها از پلاستیک سخت ساخته شده اند و در اندازه های مختلف متناسب با نژاد خاص شما هستند. شما به توپ ضربه می زنید و سگ شما سعی می کند آن را با بینی یا پنجه های خود به عقب برگرداند. شما همچنین می توانید از یک توپ فوتبال معمولی که برای افراد ساخته شده است استفاده کنید - فقط مراقب ضربه زدن مستقیم توپ به صورت یا بدن سگ خود باشید.

پارک سگ

برای ارائه فرصتی برای بازی بدون بند، یک پارک سگ محلی پیدا کنید. دویدن و بازی بدون بند به سگ شما اجازه می دهد سرعت خود را تنظیم کند، بنابراین می تواند انرژی بسوزاند، سپس زمانی که خسته است استراحت کند. مزایای دیگر شامل فرصت معاشرت و تحریک ذهنی است که با کاوش بدون محدودیت همراه است. صاحبان سگ‌ها نیز تمریناتی را انجام می‌دهند تا از حیوانات خانگی خود عقب نمانند. این ایده خوبی است که قبل از اینکه سگ خود را آزاد کنید، آموزش اطاعت را کامل کنید.

این چالشی است که شما و حیوان خانگی تان با هم می توانید انجام دهید.