مراقبت از حیوانات خانگی کوچک

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، حیوانات خانگی کوچک حیوانات اهلی کوچکی مانند جربیل، همستر، موش خرما و خرگوش هستند. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند حیوان خانگی کوچک را به جای سگ یا گربه بپذیرند، زیرا نگهداری از آنها آسان‌تر است و به اندازه سگ‌ها و گربه‌سانان خود نیازی به توجه ندارند.

مراقبت از حیوانات خانگی کوچک

بچه‌ها معمولا یک حیوان خانگی کوچک می‌خواهند که بتوانند آن را مال خود بنامند. حیوانات خانگی کوچک اغلب مقدمه ای عالی برای نحوه مراقبت صحیح از حیوانات اهلی هستند. با این حال زمانی که تصمیم به پذیرش یا خرید حیوانات کوچکی می‌گیرید که نگهداری از آنها آسان است، هنوز باید زمان بگذارید تا خانه خود را برای آنها آماده کنید. شما ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در لوازم و لوازم جانبی طراحی شده برای حیوان خانگی خود داشته باشید، مانند مخازن یا قفس، تراریوم، یا کلبه خرگوش. بسیاری از حیوانات کوچکتر هنوز به فضای زیادی برای دویدن، شاخ و برگ برای مخفی شدن در زیر آن، تراشه برای سوراخ کردن و اسباب بازی برای بازی نیاز دارند.

حیوانات خانگی کوچک نیز باید از هرگونه خطر احتمالی در امان باشند. اگر حیوان خانگی شما از قفس خود خارج شود، می تواند پشت یک وسیله بزرگ یا داخل مبلمان گیر کند. اگر به حیوان خانگی خاص خود اجازه می دهید در خانه پرسه بزند، مطمئن شوید که هرگونه تهدیدی مانند سیم های برق، خطرات خفگی و شکارچیان بزرگ را از بین ببرید. حیوان خانگی کوچک شما ممکن است نیاز به واکسیناسیون خاصی داشته باشد و بیماری های مشترک بین انسان و دام یکی از نگرانی های اصلی بسیاری از این حیوانات است. حتما با دامپزشک محلی خود کار کنید که می تواند رویکردی تخصصی برای مراقبت از حیواناتی مانند حیوانات خانگی کوچک داشته باشد.

نکات لازم جهت مراقبت از حیوانات خانگی کوچک

یک محیط امن و راحت فراهم کنید

یک قفس به اندازه کافی بزرگ انتخاب کنید تا حیوان خانگی شما بتواند در اطراف حرکت کند و کمی ورزش کند. مطمئن شوید که نیازهای خاص دوست جیبی خود را نیز در نظر می گیرید. یک چینچیلا ممکن است به قفس بسیار بلندتری نیاز داشته باشد تا بتواند بایستد و بپرد، در حالی که یک موش به فضای بسیار کمتری نیاز دارد. قفسی را انتخاب کنید که به راحتی ضدعفونی شود و کف آن محکم باشد. زیستگاه حیوان خانگی شما نیز باید در محلی دور از حیوانات درنده (از جمله سگ و گربه) نگهداری شود.

یک تخت خواب راحت انتخاب کنید

حیوان خانگی شما به بستری تمیز و نرم در محیط خود نیاز دارد تا بتواند استراحت کند و همچنین لانه کند. انواع مختلفی وجود دارد، بنابراین انتخاب آن دشوار است. مطمئن شوید که بستر حیوان خانگی شما غیرسمی است، گرد و غبار ندارد، جاذب است و بلعیده نمی شود. همچنین نیازهای لانه سازی حیوان خانگی خود را در نظر بگیرید. حتماً حداقل دو بار در هفته ملافه را عوض کنید و قفس را هر هفته ضد عفونی کنید.

حتما ورزش و تحریک را تشویق کنید

حیوانات خانگی جیبی نیز نیاز به توجه دارند! مطمئن شوید که محیط آنها دارای مکان‌های مخفی و «تجهیزات» تمرینی مانند تونل‌ها، توپ‌ها یا چرخ‌ها است. اطمینان حاصل کنید که این نوع اسباب‌بازی‌ها از مواد بادوامی ساخته شده‌اند که جویده نمی‌شوند و حیوان خانگی شما نمی‌تواند در داخل آن گیر کند. برای جوندگانی که برای حفظ دندان های خود نیاز به جویدن دارند، مواد جویدنی مخصوص تهیه کنید.

تغذیه با کیفیت و متعادل ارائه دهید

همه حیوانات خانگی به آب تازه و تمیز نیاز دارند که 24 ساعت شبانه روز در دسترس باشد. اکثر حیوانات خانگی (به جز خرگوش ها) با یک بطری سیپر که از کنار محوطه آنها آویزان است، خوب عمل می کنند. اکثر حیوانات خانگی در رژیم های غذایی تجاری که برای گونه های فردی آنها تهیه شده است، به خوبی عمل می کنند.

حیوانات خانگی جیبی ممکن است کوچک باشند، اما نیاز به مراقبت و دانش زیادی دارند. مطمئن شوید که حداقل سالیانه آنها را برای بازدید از دامپزشک بیاورید و مطمئن شوید که هر چه می توانید در مورد گونه های فردی که دارید یاد بگیرید. بسیاری از آنها نیازهای مراقبت ویژه ای دارند تا بتوانند سالم بمانند. اگر سوال یا ابهامی دارید، در پرسیدن از مشاوران ما دریغ نکنید.