بولداگ فرانسوی (Frenchie)

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"،  بولداگ فرانسوی یک سگ دوست داشتنی است که یک حیوان خانگی فوق العاده برای انواع خانواده ها می سازد. اندازه کوچک آنها به این معنی است که آنها می توانند در خانه های کوچکتر به خوبی زندگی کنند، اما آنها از یک سگ کوچک متوسط ​​قوی تر هستند. این یک نژاد وفادار و باهوش است که معمولاً با  کودکان  و سایر حیوانات کنار می‌آید. فرانسوی واقعاً یک همراه شاد و دوستانه است.

ویژگی های بولداگ فرانسوی

سطح محبت   بالا

دوستی         بالا

حیوانات خانگی دوستانه      متوسط

نیازهای                         ورزش کم

بازیگوشی                بالا

سطح انرژی          متوسط

آموزش پذیری        متوسط

هوش                  متوسط

تمایل به پارس       متوسط

مقدار ریزش          متوسط

تاریخچه بولداگ فرانسوی

 این نژاد بدون شک از بولداگ انگلیسی نشات گرفته است. بسیاری بر این باورند که بولداگ انگلیسی از نظر اندازه پرورش یافته و سپس به فرانسه آورده شده است، جایی که بولداگ فرانسوی در طول زمان توسعه یافته است. در آن زمان بولداگ‌های انگلیسی اسباب‌بازی زیادی وجود داشتند که از انگلیس به فرانسه آواره شدند و گمان می‌رود که سگ‌های کوچک را با خود بردند.

یکی از ویژگی های متمایز بولداگ فرانسوی، گوش های خفاش مانند آن است، برخلاف گوش های رز شکل بولداگ انگلیسی. علاقه مندان فرانسوی به بولداگ های عروسکی انگلیسی، به راحتی آنهایی را که گوش های بلندی داشتند، که در انگلستان کمتر مطلوب تلقی می شدند، پذیرفتند. این احتمال وجود دارد که نژادهای دیگری نیز در رده خونی بولداگ فرانسوی نقش داشته باشند، شاید از جمله تریر و پاگ.

بولداگ های فرانسوی در اواخر دهه 1800 در میان زنان جامعه در ایالات متحده محبوب شدند. استاندارد نژاد باشگاه فرانسوی بول داگ آمریکا برای این نوشته شده بود که گوش های خفاش برآمده نوع گوش درستی هستند.

بولداگ فرانسوی همیشه به عنوان یک همدم دوست داشتنی و کاملا سگ دامان شناخته شده است. این نژاد در سال 1898 به طور رسمی توسط کلوپ کنل آمریکا (AKC) به رسمیت شناخته شد و از آن زمان به تدریج محبوبیت بیشتری پیدا کرد و به 10 نژاد برتر در بریتانیا، استرالیا و ایالات متحده رسید.

مراقبت از بولداگ فرانسوی

فرنسی ها سگ هایی با پوشش صاف هستند که تمایل به ریزش با سرعت متوسط ​​دارند. این نژاد به چیزی بیش از نظافت معمولی  از جمله مسواک زدن هفتگی نیاز ندارد. آنها در بهار و پاییز پوشش خود را از دست می دهند و ممکن است بخواهید در این مواقع بیشتر آنها را مسواک بزنید. اگر فرنچ شما مستعد مشکلات پوستی است ، حمام منظم و تمیز کردن گوش ممکن است کمک کند. چین های عمیق پوست ممکن است نیاز به کمی توجه داشته باشند تا با استفاده از یک پارچه مرطوب یا دستمال مرطوب بچه، آنها را از شر زباله ها خلاص کنید و سپس کاملاً خشک شوند. 

ناخن های سگ خود را هر دو هفته یکبار کوتاه کنید تا از ترک خوردن یا شکافتن آنها جلوگیری کنید. با مسواک زدن حداقل دو بار در هفته، بهداشت دهان سگ خود را ارتقا دهید. این می تواند به جلوگیری از عفونت لثه و مشکلات دندانی کمک کند.

فرانسوی ها باهوش هستند و مایل به یادگیری هستند. آنها همچنین تمایل به غذا دارند، که می تواند به آموزش کمک کند. آموزش صحیح بسیار مهم است و به تقویت پیوند بین شما و سگتان کمک می کند. اجتماعی شدن  به همان اندازه مهم است، بنابراین فرانسوی شما به خوبی با محیط خود سازگار است. توله سگ خود را به محض آماده شدن به کلاس های آموزش و اجتماعی ببرید تا سگ دستورات را یاد بگیرد و در کنار سگ های دیگر و افراد جدید راحت تر باشد.

 

تربیت این سگ ها در خانه ممکن است دشوار باشد. آموزش جعبه یکی از راه های رفع این مشکل است و توسط AKC توصیه می شود.

اگر با یک گربه یا سگ بزرگ شوند، ممکن است بتوانند همزیستی کنند، اما برخی فرانسوی ها گربه ها و دیگر حیوانات خانگی کوچک را تعقیب می کنند. یک فرانسوی که با حیوانات خانگی دیگر معاشرت نکرده است ممکن است نسبت به سگ های همجنس پرخاشگری نشان دهد. یک فرانسوی می تواند حسادت و رقابت را در یک خانواده چند سگ نشان دهد. بیشتر بولداگ های فرانسوی با بچه ها دوستانه هستند. اما اگر در حال پذیرش یک سگ نجات هستید، باید در مورد تاریخچه سگ صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا سگ در اطراف کودکان یا سایر حیوانات خانگی مشکل داشته است.

بولداگ‌های فرانسوی معمولاً فقط زمانی پارس می‌کنند که چیزی وجود داشته باشد که واقعاً به توجه شما نیاز داشته باشد، که می‌تواند آنها را به انتخاب خوبی برای یک آپارتمان تبدیل کند.

هنگام سفر با سگ خود اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید فرنچ شما بیش از حد گرم نمی شود. هرگز سگ خود را بدون مراقبت در وسیله نقلیه رها نکنید. شبکه نجات بولداگ فرانسوی خاطرنشان می کند که در صورت نیاز به سفر هوایی، فرنچ شما باید با شما در یک باربری در محفظه مسافر سوار شود. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که فرانسوی ها شناگران ضعیفی هستند و شما باید آنها را در اطراف استخر یا سایر منابع آبی نظارت کنید.

 

مشکلات رایج سلامتی

پرورش دهندگان مسئول تلاش می کنند تا بالاترین استانداردهای نژادی را که توسط باشگاه های پرورشگاهی مانند AKC ایجاد شده است ، حفظ کنند . سگ هایی که با این استانداردها پرورش می یابند کمتر احتمال دارد شرایط سلامتی را به ارث ببرند. برخی از مشکلات سلامت ارثی ممکن است در این نژاد رخ دهد. موارد زیر برخی از شرایط است که باید از آنها آگاه بود:

سندرم براکیسفالیک

دیسپلازی هیپ

مشکلات پوستی و آلرژی

رژیم غذایی و تغذیه

فرنچ شما باید دو وعده در روز با حداکثر 3/4 فنجان غذای خشک سگ در هر وعده غذا بخورد. مقدار مورد نیاز سگ شما به اندازه، سطح فعالیت، سن و عوامل دیگر بستگی دارد. حتما وزن سگ خود را کنترل کنید زیرا چاقی می تواند عمر سگ را کوتاه کند. در مورد نیازهای غذایی سگ خود با دامپزشک خود صحبت کنید تا توصیه هایی دریافت کنید.

بولداگ فرانسوی(بولداگ فرنچ) صمیمی و مهربان، حیوان خانگی خوب خانواده،پارس کم، با او نمی توانید در بسیاری از دویدن/ورزش یا فعالیت های با شدت بالا شرکت کنید. آنها شناگران خوبی نیستند.