آیا سگ ها می توانند نان ذرت بخورند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بسیاری از غذاهای انسانی وجود دارند که برای سگ ها کاملاً بی خطر هستند و حتی برخی از مزایای سلامتی مانند نخود ، سیب و ماهی قزل آلا را ارائه می دهند. اما غذاهایی وجود دارد که هرگز نباید به سگ ها داده شود، از جمله پیاز و شکلات .

خوردن نان ذرت در حد اعتدال برای سگ‌ها خطرناک نیست، اما هیچ مزیتی برای سلامتی آنها ندارد و مطمئناً نباید بخشی از رژیم غذایی منظم آنها باشد. البته، همه دستور العمل های نان ذرت یکسان نیستند، و مواد اضافه شده خاصی وجود دارد که این غذای انسانی را در رده جامد "نه" قرار می دهد. 

نان ذرت ترکیبی از، آرد گندم، آرد ذرت، شیر، تخم مرغ، بکینگ پودر، نمک و مقداری شکر، برای تغذیه سگ ها در مقادیر کم بی خطر است. زمانی برای سگ شما خطر دارد که مواد افزودنی مانند کره، فلفل تند یا پیازچه اضافه شود.

 

در زیر، ما اصول اولیه تغذیه سگ ها با نان ذرت را توضیح می دهیم، از جمله اینکه چه زمانی باید از آن صرف نظر کنید و به جای آن از خوراکی های دوستدار حیوانات خانگی استفاده کنید. در اینجا برخی از چیزهایی است که می خواهید از آنها دوری کنید.

تغذیه سگ ها با نان ذرت: اعتدال کلیدی است

چه چیزی برای سگ ها مضر است و چه چیزی نیست؟

 بیکن               در مقادیر کم

سوسیس خرد شده    خیر

پپرونی                      خیر

دانه های ذرت     در مقادیر کم

پیازچه                      خیر

پیازها                       خیر

سیر                        خیر

فلفل تند                   خیر

فلفل سبز                 خیر

فلفل دلمه ای            بله

شکر اضافی              خیر

کره                          خیر

گیاهان (ریحان، جعفری، مریم گلی، شوید)      بله

پنیر                    در مقادیر کم

همچنین، اگر نان ذرت خود را از مخلوط درست می‌کنید، مراقب باشید. لیست مواد تشکیل دهنده را به دقت بررسی کنید و مراقب محتوای شکر و نمک باشید. در بسیاری از موارد، نان ذرت پخته شده برای سگ شما در حد اعتدال مفید خواهد بود، اما باز هم، باید از مخلوط‌های مضر و هر چیزی که می‌دانید معده سگ شما را ناراحت می‌کند، اجتناب کنید.

 

عوارض جانبی دادن نان ذرت به سگ

تا زمانی به مقدار کم از نان ذرت به سگ خود میدهید، بعید است که عوارض جانبی وجود داشته باشد.

با این حال، اگر سگ شما استفراغ می کند، اسهال دارد، با خارش پوست خود را نشان می دهد یا بثورات پوستی می کند، این نشانه حساسیت احتمالی به گندم یا واکنش منفی احتمالی به چیز دیگری در نان ذرت است. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، سگ خود را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.

آیا نان ذرت برای سگ مفید است؟

نان ذرت لزوما برای سگ ها خوب نیست، زیرا هیچ فواید تغذیه ای ندارد. همانطور که گفته شد، هنگامی که به عنوان یک میان وعده گاه به گاه و بدون مواد سمی اضافی تغذیه می شود، بعید است که مضر باشد.

چیزی که هنگام تغذیه سگ خود با نان ذرت مهم است - و به بیشتر غذاهای انسانی - این است که مقدار غذا را محدود کنید و آن را به یک غذای معمولی تبدیل نکنید.

اگر سگ شما نان ذرت بخورد چه باید کرد؟

سگ ها معمولاً وقتی وارد غذای خوشمزه انسانی مانند نان ذرت می شوند، اعتدال در ذهنشان نیست. بنابراین اگر توله سگ شما پنجه های خود را روی آن گرفت و بیش از مقدار کمی غذا خورد، باید آنها را از نظر علائم ناراحتی گوارشی، مانند استفراغ، اسهال، بی حالی، بلعیدن مداوم و/یا از دست دادن اشتها تحت نظر داشته باشید. اگر هر یک از این موارد بعد از خوردن نان ذرت توسط سگ شما رخ داد، باید به دامپزشک مراجعه کنید.

نان ذرت استاندارد هیچ مزیتی برای سلامتی سگ شما ندارد، اما نباید مضر هم باشد. برای ایمن بودن، همیشه از دادن نان ذرت سگ خود با هر گونه مخلوطی اجتناب کنید و نان ذرت را به عنوان یک خوراکی کوچک و یک بار در ماه به سگ خود بدهید.

سگ ها چه میوه هایی می توانند بخورند؟