سگ های کوچک چقدر عمر می کنند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، ما اغلب سگ های خود را به عنوان یک خانواده در نظر می گیریم و امیدواریم که آنها تا حد امکان با ما زندگی کنند. متأسفانه، طول عمر یک سگ بسیار کمتر از یک فرد است. با این حال، برخی از سگ ها بیشتر از بقیه عمر می کنند.

عوامل موثر بر امید به زندگی در سگ ها

همه سگ های کوچک به یک اندازه زندگی نمی کنند. این به دلیل عوامل مختلفی است. سلامت کلی یک حیوان خانگی، همراه با بیماری هایی که برخی از نژادهای سگ مستعد ابتلا به آن هستند، بر امید به زندگی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، سبک زندگی یک سگ خاص، تغذیه ای که دریافت می کند و اقدامات پیشگیرانه ای که صاحبش برای محدود کردن بیماری های عفونی و بیماری های انگلی (به عنوان مثال توسط پشه ها، کک ها و کنه ها منتقل می شود) انجام می دهد، همگی می توانند در طول عمر سگ نقش داشته باشند. .

اگر سگی با یک مشکل مادرزادی به دنیا بیاید یا دچار بیماری شود که بر اندام ها و عملکرد سیستم بدن تأثیر می گذارد، امید به زندگی ممکن است کوتاه شود. سگ‌های داخل خانه که عقیم شده یا عقیم می‌شوند کمتر آسیب می‌بینند یا می‌میرند، بنابراین صرف نظر از نژاد، سبک زندگی نیز ممکن است در طول عمر سگ نقش داشته باشد.

 

در نهایت، اگر تغذیه مناسب ارائه نشود یا سگ بدون واکسینه شدن یا محافظت مناسب با داروهای پیشگیرانه منظم در معرض عوامل بیماری زا قرار گیرد ، امید به زندگی می تواند تاثیر منفی بگذارد. همه علل مرگ طبیعی به دلیل کهولت سن نیستند، بنابراین مراقبت های پیشگیرانه صاحبان سگ می توانند نقش مهمی در تعیین مدت زندگی سگ خود داشته باشند.

امید به زندگی نژادهای سگ کوچک

انتظار می رود اکثر نژادهای سگ کوچک دو رقمی زندگی کنند، اما هیچ راهی برای تضمین این موضوع وجود ندارد. برخی از سگ‌های کوچک بسیار طولانی‌تر از آنچه از نژادشان انتظار می‌رود عمر می‌کنند در حالی که برخی دیگر متأسفانه اینطور نیستند، اما به طور کلی، نژادهای سگ‌های کوچک بیشتر از بسیاری از نژادهای سگ بزرگ عمر می‌کنند. در زیر میانگین امید به زندگی نژادهای خاص سگ کوچک آورده شده است.

Bichon Frise - 12 years

Boston Terrier - 11 years

Cairn Terrier - 14 years

Cardigan Welsh Corgi - 13 years

Cavalier King Charles Spaniel - 11 years

Chihuahua - 15 years

Dachshund - 13 years

French Bulldog - 9 years

Jack Russell Terrier - 14 years

Lhasa Apso - 14 years

Maltese - 12 years

Miniature Dachshund - 14 years

Miniature Poodle - 14 years

Miniature Schnauzer - 12 years

Pekingese - 12 years

Pembroke Welsh Corgi - 12 years

Pomeranian - 10 years

Pug - 11 years

Shetland Sheepdog - 13 years

Shih Tzu - 13 years

Toy Poodle - 13 years

West Highland White Terrier - 13 year

چرا سگ های کوچک بیشتر از سگ های بزرگ عمر می کنند؟

سگ های کوچک اغلب بیشتر از سگ های بزرگ عمر می کنند زیرا سگ های بزرگ زودتر پیر می شوند. یک مطالعه روی 5663 سگ بیان کرد که 13.8 درصد سگ ها به سادگی از پیری می میرند ، در حالی که در مطالعه دیگری روی 74000 سگ، سرطان علت اصلی مرگ در سگ های مسن بود، اما بیماری غدد درون ریز علت اصلی مرگ به ویژه در سگ های کوچک بود. با افزایش سن اغلب بیماری به وجود می‌آید، بنابراین اگر حیوان خانگی سریع‌تر پیر شود، در مقایسه با سگ کوچک‌تری که به این سرعت پیر نمی‌شود، بدنش تحت استرس و زوال بیشتری قرار می‌گیرد.

مشکلات رایج سلامتی سگ های کوچک

سگ‌های کوچک بسیاری از مشکلات سلامتی مشابه سگ‌های بزرگ را ایجاد می‌کنند، اما نژادهای سگ‌های کوچک بیشتر از سگ‌های نژاد بزرگ به مشکلات خاصی مبتلا می‌شوند. بیماری دیسک بین مهره ای (IVDD) ، بیماری دریچه میترال، فروپاشی نای، و پانکراتیت مشکلات رایجی هستند که سگ های کوچک ممکن است در طول زندگی خود با آن متولد شوند یا به آن مبتلا شوند.

به عنوان مثال، داش هوندها به ویژه در معرض مرگ ناشی از بیماری هایی مانند IVDD هستند و مالت و Chihuahua احتمالاً از بیماری قلبی مانند بیماری دریچه میترال 4 منتقل می شوند.. این مشکلات سلامتی بسته به شدت آنها و نحوه مدیریت آنها ممکن است منجر به کاهش امید به زندگی شود. سایر مشکلات سلامتی نیز می توانند کیفیت زندگی سگ را کاهش دهند و در نتیجه منجر به اتانازی شوند، اما لزوماً علت مرگ سگ نیستند.

چگونه می توانید به سگ خود کمک کنید تا زمانی که ممکن است زندگی کند؟

در حالی که هیچ کس نمی تواند مدت عمر سگ شما را پیش بینی کند، کارهایی وجود دارد که می توانید به عنوان صاحب سگ انجام دهید تا به سلامت سگ خود کمک کنید و امیدواریم از پایان زودرس زندگی آن جلوگیری کنید.

 

تغذیه یک رژیم غذایی متعادل، پیروی از توصیه‌های واکسیناسیون دامپزشک ، انجام معاینات منظم سلامتی سگ‌تان، و انجام منظم پیشگیری از انگل‌ها ، همگی می‌توانند به زندگی طولانی و سالم سگ شما کمک کنند.