تله مدیسین ،ابزار نجات کلینیک های دامپزشکی!

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک" ،طی سال‌های اخیر خرید مواد غذایی بهره گیری از سرگرمی های مختلف رسانه‌ای ، شرکت در کلاس های درس و ورزش از طریق سیستم های آنلاین به امری عادی مبدل شده است.
در این بین ، تله مدیسین یا طب از راه دور نیز به صنعتی بزرگ مبدل شده است. بر اساس ارزیابی صورت پذیرفته توسط موسسه McKinsey & Company تنها طی سال ۲۰۲۰ میلادی ، این صنعت بیش از ۴۶  رشد داشته است.
این در حالی است که طی سال ۲۰۱۹ میلادی ، رشد موجود در این بخش تنها ۱۱ درصد بوده است.
محققین و پیشگامان در این مسیر موفق شدند تا با استفاده از قرنطینه های اجباری ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ ، اطبا و بیماران را متقاعد نمایند تا با استفاده از این سیستم ها روند درمان خود را پیگیری نمایند.
اگرچه تله مدیسین ، در ابتدا تنها برای پر نمودن خلاهای موجود به دلیل وجود مسافت میان بسیاری از پزشکان متبحر و بیماران ایجاد شد ، اما امروزه به ابزاری برای بقای بسیاری از پزشکان و کلینیک‌ها مبدل شده است.

 
مانند هر شغل دیگری در طول همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ ، پزشکان با مراجعات کمتری به کلینیک های خود روبرو شده اند و در نتیجه درآمد آنها کاهش یافته است.
بر اساس ارزیابی های موسسه اطلاعات سلامت کانادا ، پزشکان اورژانس این کشور با کاهش مراجعه ۵۰ درصدی طی سال ۲۰۲۰ میلادی روبرو بوده اند.
چنین آمارهایی سناریوهای بالقوه خطرناکی را پیش رو می گذارند که در صورت پیشروی آن ها برخی بخشهای پزشکی ، در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرند.
در این بین، دنیای جدید شجاع تله مدیسین، به این گروه از پزشکان کمک کرده است تا با استفاده از امکانات موجود ، از ورشکستگی های احتمالی مصون بمانند.
ادامه دارد...