نگهداری از لاک پشت های آبزی خانگی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، همه لاک پشت ها این پتانسیل را دارند که از عمر بسیار طولانی لذت ببرند. اگر به درستی از آنها مراقبت شود می توانند چندین دهه زندگی کنند. شناخته شده ترین گونه احتمالاً لغزنده گوش قرمز است، اما این تنها یکی از چندین گونه لاک پشت آبزی است، و معمولاً به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شود.

رفتار و خلق و خوی لاک پشت های آبزی

علاوه بر فراهم کردن محیط و رژیم غذایی مناسب برای لاک پشت های آبزی، آنها نیاز به توجه زیادی ندارند،البته از لحاظ مکان زندگی احتیاج به توجه زیادی دارند.

لاک پشت های آبزی به مخازن بزرگ، روشنایی خاص، فیلتراسیون خوب و تمیز کردن منظم نیاز دارند.

لاک پشت های آبزی و کودکان

لاک پشت های آبزی حیوانات خانگی ایده آلی برای کودکان نیستند. مراقبت از آنها آسان نیست، به عنوان یک حیوان خانگی گزینه خوبی نیست، و اغلب دارای باکتری سالمونلا هستند، که می تواند به کودکانی که بهداشت را رعایت نمیکنند (مانند شستن دست ها) منتقل شود.

 

بچه‌های کوچک‌تر توانایی لازم برای مراقبت و نظافت مورد نیاز یک لاک‌پشت آبزی را ندارند، بنابراین والدین باید بدانند که مسئولیت مراقبت از حیوان خانگی در نهایت زمانی که بچه‌هایشان علاقه‌شان را نسبت به حیوان خانگی از دست می‌دهند، به عهده آنهاست.

اسکان لاک پشت های آبزی

لاک پشت های آبزی به مسکن نسبتاً مخصوصی نیاز دارند. آنها به قرار گرفتن منظم در معرض نور ماوراء بنفش (UV) نیاز دارند، بنابراین لامپ های مخصوص خزندگان که هم نور UVA و هم UVB تولید می کنند باید در تمام مخازن لاک پشت ها وجود داشته باشند. بدون این نور، آنها می توانند از بیماری متابولیک استخوان (سندرم پوسته نرم) رنج ببرند.

لاک پشت های آبزی کثیف هستند، بنابراین مخازن آنها نیاز به تمیز کردن منظم و مهمتر از همه، یک واحد تصفیه خوب برای کمک به حفظ کیفیت مناسب آب دارند. آنها باید، محفظه آب نسبتاً عمیق برای شنا داشته باشند، و یک مکان خارج از آب به حمام افتاب در زیر نور گرما. آب و دمای مناسب محیط باید همیشه حفظ شود.

 

غذا و آب

اگرچه غذاهای لاک پشت های آبزی در طول سال ها تغییر کرده است، اما آنها به عنوان تنها منبع غذا توصیه نمی شوند. بیشتر لاک‌پشت‌های آبزی همه چیزخوار هستند، اگرچه ترجیحات آنها برای غذاهای خاص ممکن است در طول زندگی تغییر کند، و ارائه انواع غذاها بهترین راه برای تغذیه آنهاست.

سبزیجات برگدار مانند کاهو رومی، سبزی و جعفری (تازه، نه خشک) میان وعده های خوبی برای لاک پشت های آبزی هستند. از آنجایی که بیشتر اوقات در آب غوطه ور هستند، بهترین راه برای تغذیه سبزی به لاک پشت شما این است که غذا را مستقیماً در آب قرار دهید یا از یک گیره فنجان مکنده استفاده کنید تا غذا در مخزن بماند اما در آن شناور نشود.

سیب های خرد شده و میگوی یخ زده را می توان به عنوان یک خوراکی گاه به گاه به لاک پشت آبزی داد، اما برای وعده های غذایی روزانه ایده آل نیستند. برخی از انواع لاک پشت های آبزی حشرات را نیز می خورند، اما بخش اصلی رژیم غذایی آنها باید از گیاهان باشد.

لاک‌پشت‌ها غذاخورهای کثیفی هستند، بنابراین به عنوان یک قاعده، تغذیه لاک‌پشت‌های آبزی در ظرفی جداگانه از مخزن خانه‌شان باعث می‌شود تا آشفتگی مرتبط با تغذیه مهار شود. همچنین به صاحبان این امکان را می‌دهد تا زمانی که چندین لاک‌پشت با هم زندگی می‌کنند، میزان مصرف غذای هر لاک‌پشت را کنترل کنند.

انتخاب لاک پشت آبی

لاک پشت ها حیوانات خانگی زیبا، جذاب و لذت بخشی می سازند. اولین قدم برای مالکیت خوب لاک پشت های آبزی، تحقیق در مورد گونه های موجود و مراقبت های لازم از هر گونه است.

در حالی که اصول اولیه مراقبت از لاک پشت های آبزی برای همه گونه ها مشابه است، صاحبان باید قبل از خرید، جزئیات خاص در مورد مسکن و تغذیه برای گونه خاصی را که می خواهند بررسی کنند.

 

برای مبتدیان، گونه‌های مقاوم‌تر لاک‌پشت‌های آبزی مانند لغزنده گوش قرمز، کوتر، توصیه می‌شود. به خاطر داشته باشید که لغزنده ها و کوترها به طول بالغ بیش از 12 اینچ می رسند، در حالی که لاک پشت های گلی تقریباً نصف این اندازه هستند.

مشکلات رایج سلامتی

لاک پشت های خانگی برای مدت طولانی محبوب بوده اند. لغزنده‌های گوش قرمز بچه سال‌ها پیش به راحتی در دسترس و ارزان بودند، که متأسفانه منجر به تعداد زیادی لاک‌پشت نادیده گرفته شد.

کرم های گرد و سایر انگل های داخلی اغلب در لاک پشت ها یافت می شوند و معمولاً علائم واضحی از خود نشان نمی دهند. 

کمبود ویتامین A نیز یک بیماری شایع در بین لاک پشت ها است. علائم ممکن است شامل آبسه در گوش که تولید تورم پشت چشم لاک پشت می شود. چرک، که مانند پنیر خود را نشان می دهد، ممکن است ظاهر شود.

عفونت های تنفسی که با خس خس سینه، ترشحات بینی، مشکل در تنفس و بی حالی مشخص می شود نیز در بیشتر خزندگان یافت می شود و لاک پشت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

لاک پشت های خانگی چه می خورند؟

در میان لاک پشت های آبزی، پوسیدگی پوسته یک بیماری شایع است. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که لاک پشت دارای عفونت باکتریایی یا قارچی است که بسیاری از آنها می‌توانند باعث ایجاد زخم در پوسته شوند که بسیار دردناک هستند، زیرا پوسته از اندام های داخلی لاک پشت محافظت می کند. این نوع عفونت ها معمولاً پس از زخمی شدن یک لاک پشت یا تحت فشار زیاد ایجاد می شود.

در صورت مشاهده هر یک از مسائل گفته شده حتماً لاک پشت شما باید توسط دامپزشک ویزیت شود.