10 دستور اصلی آموزش سگ

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، در برخی موارد، یک کلمه دستوری ممکن است حتی جان سگ شما را نجات دهد. این دستورها می توانند به شما در مدیریت انواع مشکلات رفتاری رایج سگ کمک کنند . 

نگاه کن

یکی از مهمترین جنبه های تربیت سگ این است که مطمئن شوید توجه او به شما می ماند. دستور نگاه کردن یا تماشای من را به سگ خود بیاموزید تا بتوانید همیشه سگتان را وادار کنید تا بدون توجه به عواملی که حواس‌تان را پرت می‌کنند، روی شما تمرکز کند. استفاده از این نشانه هنگام آموزش دستورات دیگر به سگ شما بسیار مفید است.

فراخواندن

فراخوان اضطراری تضمین می کند که سگ شما در هر موقعیتی که صدایش می کنید به سمت شما می دود. فقط در مواقع اضطراری استفاده می شود، مانند زمانی که سگ شما می خواهد جلوی ماشین در حال حرکت بدود. تربیت سگ برای آمدن در مواقع اضطراری ممکن است جان او را نجات دهد. این یک دستور متفاوت از فراخوان ساده است که اغلب به  آن دستور come گفته می شود.

 بیا

زمانی از این دستور می‌توانید استفاده کنید که سگتان از بند بیرون می آید، برای اینکه سریعاً از حیاط به داخل بیاید، یا برای نوازش یا زمان بازی، از فرمان بیا استفاده کنید. مطمئن شوید که فقط از سگ خود بخواهید برای چیزهای خوب به شما مراجعه کند. این کار را به طور مکرر تمرین کنید، و در صورت ممکن بخاطر گوش دادن به فرمان بیا به او پاداش دهید.

 

با من

"با من" یک دستور آموزش سگ است که برای جلوگیری از کشیدن افسار سگ شما استفاده می شود. این به این معنی است که سگ شما با آرامش همگام با شما راه می رود. یک بند گشاد، راه رفتن سگ شما را بسیار سرگرم کننده تر می کند و باعث می شود سگ خود را برای ورزش و اجتماعی سازی که نیاز دارد بیرون بیاورید . شما می توانید از هر کلمه یا عبارتی برای معنی مشابه استفاده کنید. برخی افراد به جای گفتن "با من" از دستور "آسان" یا "بدون کشش" استفاده می کنند. چیزی را انتخاب کنید که به خاطر سپردن شما آسان باشد و به اندازه کافی ساده برای سگ شما قابل درک باشد.

 

ولش کن

رها کنید این دستور اصلی آموزش سگ است که از آن استفاده می کنید تا به سگ خود بگویید چیزی را که در حال نزدیک شدن است بلند نکند. این دستور می تواند از خوردن چیزی مضر جلوگیری کند یا به شما کمک کند کفش مورد علاقه خود را از جویدن نجات دهید. بهترین استفاده از این نشانه زمانی است که چیزی را می بینید که ممکن است سگ شما نسبت به آن علاقه مند باشد. اگر سگ شما قبل از اینکه بتوانید بگویید "آن را ول کن" چیزی را برداشت، فرمان رها کردن آن می تواند در برابر بلعیدن یا گاز گرفتن تصادفی چیزهای خطرناک محافظت کند.

 

بندازش

تربیت سگ برای انداختن آن به این معنی است که هر چیزی را که در دهانش می گیرد رها می کند. مانند دستور ترک ، رها کردن آن می تواند سگ شما را از خوردن هر چیزی که سمی است یا ممکن است باعث آسیب شود نجات دهد. این دستور همچنین می تواند تا زمانی که برای گرفتن آن در اطراف هستید از جویدن دارایی شما جلوگیری کند. این کار را به طور مکرر تمرین کنید، چیزی که از دهان سگتان برداشته اید را با چیزی بسیار مفید، مانند یک اسباب بازی یا خوراکی خوشمزه، جایگزین کنید.

بشین

دستور نشستن معمولاً اولین دستوری است که مردم به سگ های خود آموزش می دهند. خیلی ابتدایی به نظر می رسد، اما می تواند نقش مهمی در مدیریت رفتارهای ناخواسته داشته باشد. به عنوان مثال، یک سگ نمی تواند همزمان بنشیند و بپرد. با آموزش نشستن سگ خود، کار لازم برای جلوگیری از پریدن او را آغاز کرده اید. همچنین، آموزش نشستن سگ می تواند به او کمک کند تا در صورت نیاز آرام شود.

دراز کشیدن

 اول، درست مانند دستور نشستن، با برخی رفتارهای ناخواسته ناسازگار است. سگ نمی تواند در حالی که دراز کشیده است بالا بپرد. با آموزش دراز کشیدن به فرمان، ابزاری برای مدیریت چندین مشکل رفتاری رایج در اختیار دارید. همچنین باعث آرامش سگ های هیجان زده می شود.

دراز کشیدن به عنوان بلوک ساختمانی برای برخی رفتارهای دیگر عمل می کند. به عنوان مثال، قبل از اینکه بتوانید یک سگ را آموزش دهید که غلت بزند یا به جای خود برود ، باید بداند چگونه دراز بکشد.

ماندن

اقامت فرمان در بسیاری از موارد مفید است. این می تواند سگ شما را از زیر پاهای شما دور نگه دارد، یا می تواند با جلوگیری از قرار گرفتن در موقعیت های خطرناک، زندگی او را نجات دهد. اگر سگ شما می‌داند که چگونه می‌تواند در جریان بماند ، می‌توانید رفتار او را به خوبی در عموم و خصوصی مدیریت کنید. همچنین ممکن است به شما این امکان را بدهد که سگ خود را در شرایط خاصی که باید بی حرکت بماند، از بند رها کنید.

صبر کن

وقتی به سگ خود فرمان صبر می دهید ، به او می گویید تا زمانی که او را قبول نکنید، جلو نرود. این برای جلوگیری از بیرون آمدن سگ از در، جعبه یا ماشین بسیار مناسب است. صبر کنید به سگ شما می گوید چیزی که می خواهد در راه است، اما برای بدست آوردن آن باید ثابت بماند. این نشانه شبیه به ماندن است اما به سگ شما در هنگام انتظار کمی آزادی بیشتری می دهد.

این دستورات به شما کمک می کند زندگی آرام و پر نشاطی در کنار سگ خود داشته باشید و کمتر به مشکلات رفتاری با حیوان خانگی خود برخورد کنید.