چرا سگ ها دعوا می کنند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، دانستن نحوه جلوگیری از دعوای سگ در وهله اول یکی از مهم ترین چیزهایی است که صاحبان سگ باید درک کنند.

بازی سگ در مقابل مبارزه را درک کنید

بازی سگ، تقلید از مبارزه است و گاهی اوقات می تواند خشن تر از آنچه هست به نظر برسد. هر جلسه بازی می‌تواند به دعوا تبدیل شود، اما زمانی که دو سگ کاملا اجتماعی در حال بازی هستند، احتمال کمتری وجود دارد. افزودن یک سگ سوم (یا بیشتر) احتمال دعوا را افزایش می دهد زیرا ممکن است چندین سگ روی یک سگ جمع شوند. اگر یک یا چند سگ به خوبی اجتماعی نباشند یا سابقه پرخاشگری نسبت به سگ‌ها داشته باشند، احتمال بروز دعوا بیشتر است.

تشخیص اینکه چه زمانی بازی به جنگ تبدیل می شود، ممکن است دشوار باشد. درک خوب زبان بدن سگ هنگام نظارت بر بازی سگ ضروری است. بیشتر سگ بازی ها با "تعظیم بازی" شروع می شود. در طول بازی ، سگ در حالی که پاهای جلویی و سینه‌اش نزدیک به زمین است، در حالی که پاهای عقب صاف است و کفل آن در هوا است، «تعظیم» می‌کند. این یک دعوت به بازی است. صداسازی می تواند بخشی عادی از بازی سگ باشد و نباید آن را با پرخاشگری اشتباه گرفت. در واقع، بدترین دعوای سگ ها به اندازه برخی از جلسات بازی سنگین پر سر و صدا نیست. بازی سگ امن و روان هستند. آنها مکان را به عنوان سگ پایین و بالا تغییر می دهند. آنها معمولاً به مناظر و صداهای اطراف خود پاسخ می دهند (یا متوجه می شوند اما عمدا آنها را نادیده می گیرند). آنها اطراف گردن و سر یکدیگر را گاز می گیرند اما پوست را نمی شکنند. وقتی سگ ها شروع به مبارزه می کنند، سفت می شوند و تمرکز بیشتری می کنند (حتی نسبت به یکدیگر وسواس دارند). حالت سفت می شود و یک یا هر دو سگ طوری می ایستند که انگار سعی می کنند بزرگتر به نظر برسند. گاهی اوقات، یک سگ بیشتر به عنوان متجاوز عمل می کند و دیگری در بیشتر مواقع به دام می افتد.

با تشدید دعوا، سگ ها ممکن است شروع به گاز گرفتن به اندازه کافی برای ایجاد زخم های خونریزی کنند.

چرا سگ ها دعوا می کنند

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است دعوا بین سگ ها رخ دهد. هنگامی که یک سگ به طور ناگهانی به سگ دیگر حمله می کند، ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد. حمله گاهی اوقات بر سر غذا، اسباب بازی یا قلمرو است. گاهی اوقات، این یک مورد پرخاشگری تغییر مسیر است (یک سگ تهدیدی را احساس می کند و به سگ دیگر حمله می کند زیرا نمی تواند به تهدید برسد). این موقعیت ها معمولا در خانواده های چند سگ رخ می دهد. دو سگ ممکن است بهترین دوستان باشند تا زمانی که چیزی یک سگ را متحیر کند و غریزه آن را تحت الشعاع قرار دهد. از طرف دیگر، دو سگ که در یک خانه زندگی می کنند ممکن است به طور کلی با هم خوب نباشند. این وضعیت مانند یک بمب ساعتی است. ممکن است فقط کوچکترین مشکلی برای از کار انداختن یکی از سگ ها لازم باشد. همچنین، دو سگ ممکن است بر سر توجه صاحب خود یا در تلاش برای محافظت از صاحب خود با هم دعوا کنند.

توجه داشته باشید که دعوا زمانی که بیش از دو سگ در آن حضور دارند، شایع تر است. همچنین، دو سگ همجنس بیشتر احتمال دارد با یکدیگر دعوا کنند (این امر عمدتاً در مورد سگ هایی که عقیم نشده اند صدق می کند). در نهایت، هر سگی که اجتماعی شدن ضعیفی داشته باشد، بیشتر احتمال دارد که دعوا را شروع کند.

بنابراین باید رفتارهای سگ خود را بشناسید، تا بتوانید به موقع از پرخاشگری سگ تان جلوگیری کنید.