روش های بهبود ارتباط با مشتریان کلینیک های دامپزشکی

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، بسیاری از مشکلات این بخش به دلایلی چون کمبود پرسنل، افزایش بی رویه کارمندان ، تقاضاهای بیش از اندازه مشتریان و ناکارآمدی محل انجام خدمات در این کلینیک ها پدید می آیند.
از این رو ضروری است تا ارتباط با مشتریان در عین تمرکز و تلاش در راستای ایجاد اعتماد، ساده باشد .
در واقع ترکیب کارایی مناسب در کلینیک های دامپزشکی اگر با مشارکت مشتریان همراه باشد، کلید طلایی در افزایش وفاداری خواهد بود.

دلایل ناکارآمدی ارتباطات
در این بخش برخی از دلایل ناکارآمد بودن ارتباط با مشتریان را بررسی خواهیم کرد. نخستین قدم در ارزیابی این موضوع ، تعیین دلایل کند شدن خدمت رسانی در مراکز درمانی دامپزشکی است. بسیاری از مدیران کلینیک های دامپزشکی تنها به افزایش میزان تماس با مشتریان از طرقی چون تلفن ، فکر می‌کنند.
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان ، راهکارهای دیجیتال مانند ارسال پیامک های دوطرفه را به منظور کاهش چنین تماس‌هایی پیشنهاد می دهند.
درواقع تماس‌های تلفنی نیازمند ارزیابی های عمیق و کارشناسی شده می باشند. اقدامی که در خصوص ارسال و دریافت پیامک ها ضروری نیستند.
از سوی دیگر ، در صورتی که پرسنل شما از دانش لازم برای آموزش صحیح صاحبان حیوانات خانگی برخوردار نباشند، دچار نوعی ناکارآمدی در این سیستم خواهید شد.

 
در چنین شرایطی، تیم ارتباط با مشتریان شما مجبور خواهد شد تا تماس را موقتا متوقف کند تا اطلاعات بیشتری به دست آورد. موضوعی که به کاهش مستقیم کارایی منتج می گردد.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مدیران کلینیک های دامپزشکی بایستی دائماً نیروها و تکنسین های خود را آموزش دهند و اطلاعات آنها را به‌روز نمایند. این موضوع سبب می‌شود تا بسیاری از اعضای تیم در یک کلینیک، دانش و تجربه لازم را برای آموزش و پاسخگویی به صاحبان حیوانات خانگی داشته باشند و در هنگام مراجعه مشتریان ، هیچ یک از مراجعین مجبور نباشند تا به منظور گرفتن مشاوره از یکی از اعضای مطلع ، به انتظار بنشینند.

چگونه میتوان آموزش های تیمی را بهبود بخشید؟
از جمله روش های سریع و آسان برای رفع ارتباط ناکارآمد با مشتریان آموزش تیمی است.
بسیاری از مدیران کلینیکهای دامپزشکی بر این باورند که زمان کافی را برای آموزش هایی از این دست ندارند.
اما در این بخش می خواهیم تا تمرکز این افراد را به دو کلید شگفت انگیز جلسات کوتاه آموزشی و تمرکز بر فعالیت هایی که بیشترین سود را به همراه دارند جلب نمائیم.
بیاید کار را با آن دسته از سوال هایی که سبب توقف روند مشاوره کارمندان به مشتریان شده شروع کنیم.
شما بایستی فهرستی از این سوالات را به صورت روزانه در اختیار داشته باشید و پرسنل خود را در خصوص آنها توجیه نمایید. این قبیل گزارش‌ها بایستی دائما به روز شوند.
در واقع شما می توانید با برگزاری جلساتی چند دقیقه ای، این سوالات را پاسخ دهید و نیازی به ورود رسمی به موضوع ندارید. دو هفته پس از اجرای چنین برنامه‌ای، مدیران کلینیک ها قادر خواهند بود تا نتایج چنین ایده‌ای را پیگیری نمایند.
ادامه دارد.

نویسنده: دکتر آماندا دانلی

تنظیم و ترجمه : تحریریه خبر  پرتال دامپزشک