چرا گربه ها جعبه دوست دارند؟

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، این راز نیست که گربه ها عاشق جعبه هستند. گربه ها به طور طبیعی کنجکاو هستند. هنگامی که چیز جدیدی در محیط آنها ظاهر می شود، آنها را بررسی می کنند تا تعیین کنند که آیا این یک اسباب بازی است یا یک غذای خوشمزه است. گربه ها شکارچیان شناخته شده ای هستند. جعبه یک فضای محصور و محدود است که گربه شما ممکن است آن را به عنوان مکانی عالی برای مخفی شدن و در کمین گرفتن شکار ببیند.

برخی از مردم فراموش می کنند که اگرچه گربه ها شکارچی هستند، گربه ها نیز طعمه بسیاری از حیوانات وحشی هستند. یک جعبه محصور همچنین ممکن است یک مکان امن برای گربه شما فراهم کند. در واقع، جعبه‌ها ممکن است باعث شود گربه شما احساس امنیت کند، به طوری که گربه شما ممکن است دوست داشته باشد در هنگام استرس یا تغییرات محیطی در خانه خود را در داخل جعبه پنهان کند. پنهان شدن یک مکانیسم مقابله ای برای گربه هایی است که با استرس های محیطی مختلف سر و کار دارند.

 

وقتی گربه ها در خانه هستند، رفتن در کریر به این معنی است که آنها به جایی می روند که سرگرم کننده نیست، مانند رفتن به دامپزشکی. همچنین به همین دلیل است که وقتی در دامپزشکی هستید، تنها کاری که گربه شما می‌خواهد انجام دهد این است که به داخل حامل برگردد. وقتی آنها در دامپزشکی هستند، رفتن در کریر به این معنی است که آنها به خانه می روند. با این حال، نکات و ترفندهایی وجود دارد که به شما کمک می کند گربه خود را راحت تر به حامل خود ببرید. اگر می توانید زود شروع کنید، گذاشتن حامل به عنوان یک تخت (یا جعبه) اضافی می تواند به شکستن ارتباط گربه شما با آن و دامپزشک کمک کند.

جذابیت جعبه ها

 گاهی اوقات تغییر رژیم غذایی برای گربه ای که فقط دارای یک شکل خاص است دشوار است و به همین دلیل است که انواع بافت های کنسرو وجود دارد. ترجیحات بافت همچنین به این دلیل است که گربه شما ممکن است خراشیدن روی مبل شما را به جای ستون خراش طناب سیزال که دقیقاً در کنارش قرار دارد ترجیح دهد. مقوا بافتی دارد که برای اکثر گربه‌ها خراشیدن و گاز زدن آن جالب است.

مقوا همچنین عایق است. گربه‌ها دمای محیط را از دهه 80 تا پایین 90 (به فارنهایت) ترجیح می‌دهند. بدیهی است که این مقدار کمی گرمتر است . جعبه های مقوایی ممکن است برای گربه شما مکانی برای گرم ماندن فراهم کند.

اگر گربه شما دوست دارد در جعبه بخوابد، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا او را ایمن و راحت نگه دارید. پتوهای نرم و تعدادی از اسباب بازی های مورد علاقه گربه خود را در جعبه قرار دهید. می توانید پتوهای آنها را با یک آرام بخش مانند Feliway اسپری کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. گربه‌ها دوست دارند نزدیک خانواده‌شان باشند، بنابراین جعبه را در محلی از خانه که معمولاً در آن می‌روید، مانند اتاق خانواده یا اتاق خواب، بگذارید.

نکات ایمنی

مواردی وجود دارد که باید قبل از دادن جعبه مقوایی به گربه برای بازی با آنها مراقب باشید:

منگنه هایی که ممکن است در مقوا باشد را بردارید. اینها ممکن است به طور ناخواسته گربه شما را گاز بگیرد یا باعث ایجاد زخم سوراخ شود که می تواند عفونی شود.

هر ریسمانی را که ممکن است برای بستن جعبه استفاده شده باشد بردارید زیرا خطر وجود جسم خارجی خطی در گربه ها را به همراه دارد.

جعبه را روی یک سطح محکم مانند زمین بگذارید و آن را روی بزرگترین طرف آن قرار دهید تا کمتر در معرض واژگونی قرار گیرد.

اگر جعبه‌هایی برای جابجایی دارید، مطمئن شوید که گربه‌تان مخفیانه داخل جعبه‌ای نرفته است، قبل از اینکه آن را ببندید.

برای اکثر گربه ها، وسواس جعبه آنها رفتاری کاملا طبیعی است. برو جلو و آن را در آغوش بگیر. در نهایت آنها متوجه اسباب بازی گران قیمت یا تخت حیوان خانگی خواهند شد که در آن قرار گرفته است.