حقایقی در مورد فنچ ها

به گزارش پایگاه خبری "دامپزشک"، اگر می خواهید در مورد فنچ ها، این پرندگان کوچک بیشتر بدانید، به اطلاعات فهرست شده در زیر نگاهی بیندازید. ممکن است چیزی در مورد فنچ ها یاد بگیرید که قبلاً نمی دانستید!

شاید فنچ ها Soft Bils هستند

همه طوطی‌ها نوک های قلاب‌دار، دارند، بنابراین می توان فنچ‌ها را به‌عنوان پرندگانی که نوک های نرمی دارند طبقه‌بندی کنیم. نامیدن فنچ ها به پرندگان با نوک نرم موضوعی بحث برانگیز در میان بسیاری از کسانی است که عمیقاً درگیر پرورش طیور هستند. بسیاری معتقدند که از آنجایی که فنچ ها به جای حشرات و شهد عمدتاً از دانه ها تغذیه می کنند، همه آنها باید به عنوان نوک موم یا منقار سخت شناخته شوند. این بحث سال هاست که ادامه دارد و فعلاً به نظر نمی رسد پایانی در کار باشد.

فنچ ها پرندگان بسیار اجتماعی هستند

همه پرندگان خانگی در قفس برای رشد در خانه های انسان نیاز به نوعی اجتماعی شدن دارند، و برای بسیاری از گونه ها، این امر با ایجاد پیوندی خاص با مراقبان انسانی آنها همراه است. در حالی که استثناهایی از این قاعده وجود دارد، به طور کلی، فنچ ها تا حد زیادی همراهی با فنچ های دیگر را به همراهی انسان ترجیح می دهند. به همین دلیل، معمولاً توصیه می شود که آنها را به صورت جفت یا گله های کوچک نگهداری کنند، نه به صورت تکی. پرندگانی که به تنهایی و بدون هیچ وسیله ای برای همراهی نگهداری می شوند، اغلب ناسالم و از نظر ذهنی و عاطفی ناپایدار می شوند.

 

فنچ ها معمولاً دوست ندارند با آنها برخورد شود

برخلاف طوطی‌ها که باید هر روز با آن‌ها برخورد کرد ، فنچ‌ها تمایل زیادی به برخورد با انسان ندارند. در حالی که همیشه استثناهایی وجود دارد، به طور کلی توصیه می شود کسانی که فنچ نگهداری می کنند تا حد امکان کمتر آنها را لمس کنند تا از ترساندن پرندگان و ایجاد استرس در آنها جلوگیری شود. در حالی که برای فنچ ها عادی است که به تماشای هم خانه های خود از راه دور عادت کنند، اما اکثر آنها هرگز آنقدر راحت نیستند که روی انگشت یک فرد قرار بگیرند یا به هر طریقی با میل با آنها برخورد شود. برای سلامتی فنچ خود، دست زدن به آن را محدود به آنچه برای سلامتی و مراقبت پزشکی پرنده لازم است ادامه دهید.

فنچ ها جزو کوچکترین گونه های پرنده خانگی هستند

در حالی که انواع مختلفی از پرندگان کوچک وجود دارد که معمولاً به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند، فنچ ها از کوچکترین آنها هستند. طول بیشتر گونه های فنچ از منقار تا انتهای دم کمتر از 4 اینچ است و ممکن است کمتر از 1 اونس وزن داشته باشند. بسیاری فکر می کنند که این باید آنها را به پرنده ای عالی برای خانه های کوچک و دنج تبدیل کند، اما در واقع، یک گله کوچک فنچ ممکن است به قفس بزرگتری نسبت به برخی از انواع طوطی ها نیاز داشته باشد. به این دلیل که فنچ ها باید قادر به پرواز باشند، بنابراین آنها به یک محفظه یا قفس پروازی بزرگ نیاز دارند که به آنها اجازه دهد تا پرواز کنند و بال های خود را ورزش دهند.

 

فنچ ها بسیار ساکت هستند

در حالی که فنچ ها به اندازه سایر انواع پرندگان خانگی معمولی آواز می کنند، اما صدای بسیار ریزی دارند که به اندازه صدای پرندگان بزرگتر مانند طوطی ها نیست. به همین دلیل، فنچ ها برای دوستداران پرندگانی که در آپارتمان ها یا آپارتمان ها زندگی می کنند، انتخابی عالی هستند . تراشه های دلپذیر یک گله کوچک فنچ اغلب در خارج از اتاقی که پرندگان در آن نگهداری می شوند شنیده نمی شود، اما بسیاری از صاحبان فنچ ها ادعا می کنند که آوازهای نرم آنها کاملا آرامبخش است و ترجیح می دهند به همان اندازه زمان خود را در یک اتاق بگذرانند. 

با اطلاعاتی که در اختیار دارید می توانید بیشتر و بهتر مراقب فنچ های خود باشید.